eanabanner

بازگرداندن داوطلبانه پناهندگان از آنگولا به جمهوری دموکراتیک کنگو از سر گرفته می شود

بوریس چشیرکوف، سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) گفت: “اولین کاروان متشکل از 88 پناهجوی کنگو صبح امروز از شهرک لوووا در شمال آنگولا به سمت مرز با جمهوری دموکراتیک کنگو حرکت کردند. انتظار می رود کاروان فردا وارد جمهوری دموکراتیک کنگو شود.” ، در نشست خبری معمول صبح سه شنبه در ژنو.

اردوگاه Lôvua در آنگولا میزبان حدود 7000 پناهنده است. بسیاری از آنها از زمان فرار از خشونت های سیاسی و قومیتی در منطقه ناآرام کاسای جمهوری دموکراتیک کنگو در سال 2017، خانواده خود را ندیده اند. در آن زمان بیش از 35000 نفر برای یافتن امنیت در آنگولا از مرز عبور کردند.

علیرغم ناامنی و تشدید درگیری های مسلحانه در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو که باعث آواره شدن 5.9 میلیون نفر در داخل کشور شده است. چشیرکوف در مورد وضعیت سایر نقاط کشور اطمینان داد: “اگرچه درگیری در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو ادامه دارد، بهبود امنیت در غرب امکان بازگشت مجدد کنگوها را به کشورشان باز کرده است در عزت و امنیت».

پشتیبانی نقدی

پس از ورود به جمهوری دموکراتیک کنگو، پناهندگان کمک نقدی دریافت می کنند تا نیازهای اولیه مانند بهداشت شخصی، وسایل خانه و کمک های اولیه برای اجاره را تامین کنند.

حمایت های اضافی نیز برای کمک به ادغام جمعیت های اسکان داده شده، مانند تهیه اسناد مورد نیاز برای کمک به کودکان برای بازگشت به مدرسه ارائه می شود.

همزمان،کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد همواره از حمایت کامل در خدمات اساسی دفاع خواهد کرد سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تاکید کرد که توسط دولت، مقامات، به کسانی که به عقب برمی‌گردند، به ویژه در مورد ناامنی ارائه می‌شود تا بتوانند زندگی خود را بازسازی کنند.»

کاهش بازده

در حال حاضر، بیش از 600 پناهجوی کنگو تمایل خود را برای بازگشت به خانه ابراز کرده اند. به احتمال زیاد با از سرگیری برنامه بیشتر علاقه نشان می دهند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به حدود 57000 پناهجو و پناهجو در آنگولا کمک می کند که عمدتاً در مناطق شهری هستند. این عملیات امسال 10.3 میلیون دلار از 29.8 میلیون دلار مورد نیاز خود را دریافت کرده است. ایجاد شکاف قابل توجهی در رفع نیازهای اساسی از پناهندگان و پناهجویان. و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جمهوری دموکراتیک کنگو تنها 19 درصد از 225 میلیون دلار مورد نیاز برای پاسخگویی به نیازهای رو به رشد آوارگان در جمهوری دموکراتیک کنگو دریافت کرده است.

در سراسر جهان، در سال گذشته، نزدیک به 430000 نفر توانستند با امنیت و وقار به خانه های خود بازگردند که 71 درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می دهد. نزدیک به دو سوم پناهجویان به سودان جنوبی باز می گردند. این تعداد تنها دو درصد از پناهندگان جهان را نشان می دهد.

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما