eanabanner

دموکراسی در سال بازگشت

سال بسیار خوبی برای ایالات متحده بود – بهتر از آن چیزی که ما حق انتظار داشتیم. پس از خروج غیرمنتظره از افغانستان، پرزیدنت بایدن و تیم سیاست خارجی او یک اتحاد بین‌المللی مؤثر علیه تهاجم روسیه به اوکراین ایجاد کردند و کمک نظامی و اقتصادی به اوکراینی‌های شجاعی را که مصمم به حفظ استقلال خود بودند، رهبری کردند. و علیرغم افزایش مخالفت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان، دولت بودجه لازم را برای ادامه این سیاست تا پاییز 2023 تضمین کرد.

در سیاست داخلی، پویایی حاکم بر سال 2021 – فراگیری و تفرقه در میان دموکرات‌های مجلس نمایندگان – جای خود را به قوانینی داد که با تغییر ائتلاف‌های دو حزبی متشکل از سناتورها و نمایندگان مصمم برای دستیابی به آنچه ممکن بود، ایجاد شد. این استراتژی مجموعه ای از دستاوردها را به همراه داشت: سرمایه گذاری زیرساختی، حمایت از تولید داخلی نیمه هادی ها، مهم ترین لایحه ایمنی اسلحه در دهه ها، و حمایت قانونی از ازدواج همجنس گرایان. همکاری در خطوط حزبی باعث افزایش بسیار مورد نیاز در هزینه های نظامی شد که باعث بهبود آمادگی و تسریع کمک های نظامی به تایوان می شود.

رهبری تفاوت ایجاد کرد. چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، به طرز ماهرانه ای یک تقویم مجلس شلوغ را مدیریت کرد و گروه خود را در کنار هم نگه داشت. میچ مک کانل، رهبر اقلیت، به جمهوری خواهان اجازه داد تا با دموکرات ها مصالحه کنند. رهبران دموکرات مجلس نمایندگان اکثراً منطق فرآیند رهبری سنا را پذیرفتند.

حداقل در این سال، پیوند بین دو قطبی شدن سیاسی و بن بست قانونگذاری شکسته شد. در حالی که هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم اکثریت جدید جمهوری خواهان در مجلس اجازه می دهد که این روند در سال 2023 ادامه یابد، یک الگوی امیدوارکننده جدید برای پیشرفت ظاهر شده است که می تواند پس از انتخابات بعدی مجدداً خود را نشان دهد.

همچنین سال خوبی برای دموکراسی در داخل و خارج از کشور بود. در انتخابات میان‌دوره‌ای، بسیاری از جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها بین نامزدهای محترم محافظه‌کار و نامزدهایی که دروغ‌های دونالد ترامپ مبنی بر دزدیده شدن انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را تایید کردند، مرز کشیدند.

در نیوهمپشایر، فرماندار جمهوریخواه کریس سونونو یک پیروزی قاطع دوباره در انتخابات به دست آورد در حالی که رقیب سنا دون بولدوک با 9 امتیاز مغلوب مگی حسن، رئیس فعلی مجلس شد. در جورجیا، جمهوری خواهان نوسانی از فرماندار حمایت کردند. برایان کمپ، اما هرشل واکر، نامزد مجلس نمایندگان مجلس سنا را رها کرد. در آریزونا، کری لیک بازنده دردناک کتاب بازی ترامپ را بدون موفقیت تکرار کرد. در پنسیلوانیا، یکی دیگر از ایالت‌های نوسانی کلیدی، داگ ماستریانو، منکر انتخابات، با نزدیک به 800000 رای، نامزدی فرمانداری خود را از دست داد. اگرچه جی دی ونس مورد حمایت ترامپ در رقابت های انتخاباتی او برای سنا در اوهایوی قرمز رنگ پیروز شد، اما او بیش از 400000 رای پشت سر فرماندار خود داشت. مایک دی واین، یک محافظه‌کار جریان اصلی.

سیاست و ایده را بیشتر بخوانید

خبرهای خوبی برای دموکراسی آمریکا در جبهه قانونگذاری وجود داشت. مهمتر از همه، تصویب یک قانون اصلاح شده شمارش انتخابات بود که روند چالش برانگیز نتایج انتخابات در ایالت ها و در طول شمارش آرای انتخاباتی در کنگره را روشن می کند. از جمله دستاوردهای دیگر، این اقدام به وضوح نشان می‌دهد که نقش معاون رئیس‌جمهور صرفاً وزارتی است و دارنده این سمت هیچ اختیار اختیاری برای به تأخیر انداختن یا رد فهرست انتخاب‌کنندگان ندارد و مانع از آن می‌شود که رئیس‌جمهور آینده کاری را انجام دهد که دونالد ترامپ با مایک کرد. پنس

در خارج از کشور، سال 2022 ممکن است پایان عقب نشینی لیبرال دموکراسی باشد که در اوایل این قرن آغاز شد. دفاع قهرمانانه اوکراین از دموکراسی نوپای خود به نیروهای طرفدار دموکراسی در سراسر جهان امید بخشید و در عین حال اسطوره ولادیمیر پوتین را به عنوان یک رهبر زیرک و شکست ناپذیر خنثی کرد. در چین، سیاست اشتباه شی جین پینگ در برابر کووید صفر، اقتصاد کشورش را تضعیف کرد و مخالفت عمومی را ایجاد کرد که او را مجبور به تغییر مسیر کرد. در ایران، شهروندان برای برپایی تظاهرات خیابانی علیه استبداد وحشیانه آخوندها، با شهامت مرگ را به راه انداختند. تورم فزاینده در ترکیه تسلط روزافزون اقتدارگرایانه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور برزیل را بر قدرت تضعیف کرده است و نگرانی ها از اینکه ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل از ارتش برای جبران شکست خود در انتخابات استفاده کند، در حال فروکش است. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، چالش مارین لوپن را به راحتی شکست داد و مقامات آلمانی کودتای جناح راست را خنثی کردند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که اخبار خوب امسال ادامه پیدا کند. رژیم‌های اقتدارگرا می‌توانند به ویژه در خارج از مرزهای خود خطرناک باشند، وقتی که توسط مخالفان داخلی تهدید شوند، و دموکراسی در ایالات متحده همچنان در معرض تهدید است.

اگرچه آقای ترامپ ضعیف شده است، او هنوز راه بازگشت به قدرت را دارد. اگر او حمایت 35 درصدی از جمهوری خواهان را حفظ کند و تعداد زیادی از نامزدها برای مدت طولانی در رقابت با او برای نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواهان باقی بمانند، می توانیم شاهد تکرار رقابت سال 2016 باشیم. ضرب و شتم تحقیقات جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان می تواند به آقای او ضربه بزند. تایید عمومی بایدن، و همچنین افزایش جرم و جنایت و مهاجرت غیرقانونی در صورت عدم رسیدگی. اگر تلاش‌های فدرال رزرو برای مهار تورم منجر به رکودی شود که تا سال 2024 ادامه یابد، یک رئیس‌جمهور سابق می‌تواند برای اولین بار از سال 1893 دوباره وارد دفتر بیضی شود – این بار با احساس حق‌انیت و میل به انتقام تقویت می‌شود.

علیرغم اختلافات عمیق، هر دو حزب سیاسی در جلوگیری از این نتیجه سهم دارند، اما ممکن است عقل و خویشتنداری برای اقدام مطابق با آن نداشته باشند.

گزارش تحریریه مجله: بن بست انتخاباتی به معنای از سرگیری نبردها است. تصاویر: رویترز/AP Composite: Mark Kelly

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما