eanabanner

سطح فاجعه بار گرسنگی 500000 کودک را در سومالی در معرض خطر مرگ قرار می دهد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد یونیسف، برنامه جهانی غذا (WFP) و سازمان خواربار و کشاورزی (FAO) در یک فراخوان برای کمک مالی فوری برای کمک به جوامع آسیب پذیر آسیب پذیر از خشکسالی های پی در پی، قیمت های بالای مواد غذایی و جنگ، تاکید کردند که وضعیت اضطراری هیچ نشانه ای از رها کردن

بدون عمل، قحطی”طی چند هفته آینده رخ خواهد داد“فائو گفت.

این آژانس سازمان ملل افزود که مرگ و میرهای مرتبط با خشکسالی «روی می‌شود» و این تلفات در مناطق روستایی صعب العبور در مقایسه با تعداد ثبت شده در اردوگاه‌های خانواده‌های آواره می‌تواند بسیار بیشتر باشد.

“کابوسی” که در این قرن دیده نشد

جیمز الدر، سخنگوی یونیسف به خبرنگاران در ژنو گفت که در طول قحطی سال 2011، 340000 کودک به دلیل سوء تغذیه حاد شدید نیاز به درمان داشتند. وی افزود: امروز به 513000 رسیده است. “این یک کابوس معلق است که در این قرن ندیده ایم

طبق گزارش فائو، تقریباً 6.7 میلیون نفر در سراسر سومالی احتمالاً سطوح بالایی از ناامنی غذایی حاد را بین اکتبر و دسامبر سال جاری (فاز 3 IPC یا بالاتر) تحمل خواهند کرد.

این شامل بیش از 300000 نفر که به دلیل اورژانس سه گانه کشور “دست خالی” مانده اند و انتظار می رود که در قحطی (فاز 5 IPC) سقوط کنند.

رها شدن دام مرده

اتین پترشمیت، نماینده فائو در سومالی، گفت: در جوامع چوپانی که گله داران به شدت در جستجوی مرتع بوده اند، “آنها اکنون شاهد مرده شدن دام های خود مانند مگس هستند.”

وضعیت خطرناک کسانی که به دلیل گرسنگی مجبور به ترک خانه های خود در شهر Baidoa در منطقه خلیج در جنوب سومالی شده اند، به ویژه نگران کننده است. پیترشمیت افزود.

او تاکید کرد: هشدارهای مکرر واضح است: اکنون اقدام کنید وگرنه طی چند هفته آینده قحطی رخ خواهد داد.

«وضعیت خشکسالی است با سرعت نگران کننده ای گسترش می یابد; ولسوالی‌ها و مناطق بیشتری با سطوح اضطراری ناامنی غذایی مواجه هستند، زیرا اثرات تجمعی فصول بارانی ناموفق متعدد، تلفات خود را می‌گیرد.»

آقای یونیسف در یک فراخوان برای تغییرات بنیادین برای جلوگیری از وقوع دوباره قحطی. الدر صحنه‌های ناراحت‌کننده‌ای را که قبلاً در منطقه آسیب‌دیده سومالی در حال پخش بود، توصیف کرد.


سومالی با خطر قحطی بی سابقه ای مواجه است

عکس سازمان ملل/ فردوسا حسین

سومالی با خطر قحطی بی سابقه ای مواجه است

اشکالات روزمره اکنون کشنده است

او گفت: «بچه ها در حال مرگ هستند. “ما شرکا گزارش می دهند که برخی از مراکز تثبیت در واقع پر هستند و کودکان بدحال در حال درمان روی زمین هستند

با بودجه بیشتر، می توان به کودکان شدیدتر و با سوءتغذیه حاد غذای نجات داد که آنها را به اندازه کافی قوی می کند تا از بیماری ها جلوگیری کنند، درست مانند جوانان سالم تر.

«این فقط در مورد تغذیه نیست، در واقع کودکانی که به شدت دچار سوءتغذیه هستند، هستند احتمال مرگ ناشی از مواردی مانند اسهال و سرخک 11 برابر بیشتر از پسران و دختران دارای تغذیه خوب است.،” آقای. الدر گفت، و افزود که هر دو بیماری در مناطقی که بیشترین آسیب را دیده اند، در حال افزایش هستند.

واکنش سازمان ملل شامل دسترسی به آسیب پذیرترین جوامع برای جلوگیری از آوارگی دسته جمعی قبل از اعلام قحطی است تا به بهبود سریعتر کمک کند.

به گفته آقای فائو، کمک های بشردوستانه در حال افزایش بوده و به طور متوسط ​​بین آوریل تا ژوئن 2022 به 3.1 میلیون نفر در ماه و بین جولای تا سپتامبر 2022 به 4.5 میلیون نفر در ماه رسیده است. پترشمیت.

الخدر دلوم، نماینده برنامه جهانی غذا در سومالی و مدیر کشور، گفت: «ما می دانیم که مرگ، نیمی از مرگ و میرهای سال 2011، قبل از اعلام قحطی رخ داده است.

“در حالی که ما در حال حاضر صحبت می کنیم، ما در حال حرکت به 15 منطقه هستیم که به عنوان صعب العبور طبقه بندی شده اند و ما به همراه یونیسف، تغذیه و حوزه های اولویت دار در حال افزایش هستیم.»

در ماه ژوئن، یونیسف گزارش داد که 386000 کودک شش تا 59 ماهه به دلیل سوء تغذیه حاد شدید نیاز به درمان دارند. این رقم (امروز) به بیش از نیم میلیون افزایش یافته و به 513000 رسیده است. این افزایش 33 درصدی است. به عبارت دیگر، این بدان معناست که 127000 کودک دیگر در معرض خطر مرگ قرار دارند. بزرگ گفت.

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما