eanabanner

چگونه کارولینای جنوبی UConn را شکست داد و قهرمان ملی شد

مینیاپولیس – این یک بازی قهرمانی 40 دقیقه ای بود، بله.

اما اگر کارولینای جنوبی روز یکشنبه تصمیم بگیرد تا نشان دهد که یک عنوان NCAA می‌تواند در چهار دقیقه اول مسابقه حتی در برابر یک کانکتیکات قدرتمند و پراکنده برنده شود، این فرضیه را با فشار تست شده و در بزرگترین صحنه ورزش ثابت کنید.

سازوکار یک شکست در لحظات خاصی کم می‌شد، اما گیم‌کاکس‌ها در نهایت هاسکی‌ها را با نتیجه 64-49 به راحتی شکست دادند تا دومین قهرمانی ملی در تاریخ خود را کسب کنند.

مشکل اصلی UConn در یک شب پر از آنها این بود که به سختی جایی برای مبارزه مداوم در یک بازی وجود داشت که به سرعت از دسترس خارج شد و مانند یک عدم تطابق بازی می کرد.

در اولین تایم اوت شب، حتی سه دقیقه و نیم از بازی نگذشته بود، کارولینای جنوبی 9 امتیاز برتری داشت و از چهار بازیکن شروع کننده سبدهایی به دست آورد. 7 امتیاز شانس دوم و 8 ریباند داشت. UConn یک layup تنها داشت و به غیر از یک بلوک، چیز دیگری که دوست ندارد دوباره ببیند.

این یک تصرف اولیه و مؤکد از شکوهی بود که UConn همیشه – همیشه – در بازی‌های قهرمانی ملی پرورش داده بود، هجومی به قدری خیره‌کننده و لحن‌آمیز که انبوه هواداران بسکتبال در مرکز تارگت می‌توانستند ببخشند که آیا آنها برای ورود به مسابقات دور اول در کلمبیا، SC، هزینه زیادی پرداخت کرده بود

در عوض، آن‌ها دیدند که کارولینای جنوبی با اختلاف 25 ریباند، یکی از بزرگترین بازی‌های تاریخ مسابقات قهرمانی بسکتبال زنان، و دومین عنوان خود را در شش فصل ثبت کرد.

سرمربی کانکتیکات، گنو آوریما، گفت: «امشب، ما به اندازه کافی نداشتیم. آنها برای ما خیلی خوب بودند.”

تحت مربیگری داون استالی، که در سال 2008 هدایت کلمبیا را برعهده گرفت و روز یکشنبه اولین مربی ای شد که Auriemma را در یک بازی قهرمانی ملی شکست داد، Gamecocks از یک برنامه متوسط ​​به یک برنامه خیمه شب بازی تبدیل شده است که به ستون اصلی فصل بعد تبدیل شده است. مانند هر مکان دیگری در کشور، مقصدی برای استخدام های ارزشمند است.

و این قبل از نمایشگاه یکشنبه در مینیاپولیس بود.

استالی درباره بازیکنانش گفت: «آنها نمی‌خواستند این نبرد را ببازند.

کارولینای جنوبی، بر خلاف UConn مستعد آسیب، یک مورد علاقه سیم به سیم برای رسیدن به بازی قهرمانی و ارائه عنوان بود. Gamecocks فصل را آغاز کرد و در نظرسنجی آسوشیتدپرس در رتبه اول قرار گرفت، جایی که هرگز تسلیم نشدند، با فهرستی که شامل پنج شروع کننده بازگشته و 11 نامه برنده بازگشته بود.

آلیا بوستون، مهاجم جوان 6 فوتی از جزایر ویرجین ایالات متحده، از ابتدا نقش اصلی را بر عهده داشت، یک زن غواصی از چوب سخت با دابل دابل به عنوان میانگین حرفه ای و تا پایان فصل، شهرت به عنوان شاید “سخت ترین فرد در آمریکا برای نگهبانی”، همانطور که Auriemma قبل از بازی شگفت زده شده بود.

Auriemma در آخر هفته گفت: “اگر یک، دو، سه، چهار نفر در کنار او باشند، گل می‌زند.” “مهم نیست. او می تواند فضایی را که می خواهد ایجاد کند. او هر زمان که بخواهد توپ را روی لبه می گیرد. او هر توپی را که دنبالش برود ریباند می کند. او فقط یک استعداد دارد.»

او همچنین استعدادهایی در اطراف خود داشت. ضیا کوک، یک گارد جوان، با سه بازی 20 امتیازی در این فصل وارد مینیاپولیس شد. Brea Beal خود را یکی از خطرناک ترین مدافعان بسکتبال زنان نشان داد. Destanni Henderson یک گارد ارشد سریع‌العاده بود که در میان رهبران کمک‌های کنفرانس جنوب شرقی قرار داشت و ویکتوریا ساکستون، مهاجم رم، Ga.، در خارج از تخته‌ها و در شوت‌های پایین‌تر بازی می‌کرد.

آنها فقط دو بار شکست می‌خورند – با یک امتیاز در وقت اضافه در میسوری در دسامبر. 30، و در 2 به کنتاکی در بازی قهرمانی مسابقات SEC – قبل از اینکه آنها در مسابقات NCAA هجوم آوردند. با ورود به بازی یکشنبه، دو روز پس از اینکه هر بازیکن شروع کننده کارولینای جنوبی امتیازات دو رقمی را در مسابقه فینال چهار خود در برابر لوئیزویل ثبت کرد، گیم کوکس به طور میانگین تقریباً 70 امتیاز در هر بازی کسب می کرد، رقبای خود را کمتر از 45 نگه داشتند و بر بازی های خارج از تخته تسلط داشتند. حاشیه بازگشت تورنمنت به اضافه 19.4، بهترین در این زمینه.

آنها همچنین در نگه داشتن حریفان به مجموع امتیازات تک رقمی در هر چهارم استثنایی بودند. با ورود به بازی یکشنبه، Gamecocks این کار را 39 بار انجام داده بود. هاسکی ها قربانی بعید برای نسخه 40 بودند. اما آنها پس از اولین بار بودند، پس از اینکه گیم کوکس بیش از دوبرابر تعداد شوت های خود را از دست داده بود و چهار برابر ریباند جمع آوری کرده بود.

شش بازیکن کارولینای جنوبی در کوارتر اول گلزنی کردند. پیج بوکرز، نگهبان فوق‌العاده دوم دانشگاه UConn که بعداً تا پایان شب خود را «ناراحت، ناامید، ناامید» اعلام کرد، در این دوره بدون گل رفت و هاسکی‌ها با 14 امتیاز به پایان رساندند.

حمله هاسکی در کوارتر دوم بیشتر غوغا کرد، با ریباندهای UConn بهبود یافت و Bueckers 9 امتیاز کسب کرد. و اگرچه بوستون، که بازی را با 11 امتیاز به پایان رساند، بیشتر کوارتر را انجام داد، UConn او را بدون گل نگه داشت. برتری کارولینای جنوبی، که با تسلط قاطعش در موقعیت‌های دوم شب و با کمک بازی گارد در محوطه که UConn را از ظاهر تمیز دور نگه می‌داشت، ممکن شد، تا نیمه به 8 کاهش یافت.

گیم‌کاکس‌ها که مربی‌شان روز یکشنبه تکه‌ای از تور بازی قهرمانی 2017 را در جیب خود داشت، در مرحله سوم برتری خود را بیشتر می‌کرد. اما زمانی که امتیاز کارولینای جنوبی وارد یک دوره خشک بیش از چهار دقیقه شد، بازی به شدت فشرده شد.

باکرز، با این حال، با یک جامپر، مسابقه 10 امتیازی را برای هاسکی ها آغاز کرد، بخشی از تلاشی که شامل 14 امتیاز و 6 ریباند در شب بود. هنگامی که اوینا وستبروک با یک پرتاب 3 امتیازی امتیاز UConn را به 6 رساند، دومین شوت موفق تیم از پشت قوس در 30 ثانیه، مرکز تارگت چنان تکرار شد که انگار کانکتیکات پرچمی را در میانه زمین نصب کرده است.

اما هندرسون که اولین امتیازهای آن شب را برای کارولینای جنوبی به دست آورده بود و به راحتی در روز یکشنبه با 26 امتیاز بالاترین امتیاز تیمش را رهبری کرد، به سرعت اختلاف را برای شروع کوارتر پایانی به 9 رساند.

او پس از بازی گفت: “من فقط شکاف های باز پیدا کردم و وقتی آنها در رنگ فرو ریختند، آلیا یا هر کسی که توپ را پاس می داد، فقط من را در اطراف پیدا کرد و من فقط اجازه دادم پرواز کند.”

هندرسون و ساکستون به زودی از لان‌آپ‌های متوالی و پرتاب‌های آزاد استفاده کردند تا برتری دو رقمی را برای گیم‌کاکس‌ها که 17 امتیاز از خط داشتند، در مقایسه با 1 UConn به دست آوردند.

روز شنبه، هندرسون موعظه کرده بود که چگونه کارولینای جنوبی باید به سادگی “به برنامه بازی ما گوش دهد و آن را اجرا کند.” او در مورد اینکه چگونه می تواند یک بازی عالی، یک 40 دقیقه عالی باشد صحبت کرد.

برای Gamecocks، کنار گذاشتن چند انفجار تحت فشار و 22 ثانیه در شروع، زمانی که آنها فقط با هاسکی گره خوردند، اینطور بود.

تمام کاری که Auriemma می‌توانست انجام دهد، بعد از این همه مدت زمانی که استادی که UConn را به 14 فینال فور متوالی هدایت کرده بود، در کنار خط ایستاده بود، دست‌هایش را روی هم گذاشته بود و منتظر بود تا کانفتی روی استالی و کارولینای جنوبی بیفتد.

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما