eanabanner

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برای پناهندگان، حمایت از سوابق برای آوارگان اجباری & امید به آینده ای روشن تر& به ارمغان می آورد

به همراه یک تعهد 400 میلیون دلاری از سوی شرکای بخش خصوصی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد – گروهی از سازمان های غیردولتی مستقل موسوم به شرکای ملی – در آرژانتین، استرالیا، آلمان، ژاپن، اسپانیا، سوئد، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده، کل تعهدات 2023 معادل 1.53 میلیارد دلار

این آژانس در بیانیه ای مطبوعاتی گفت که این به آژانس ملل متحد اجازه می دهد تا سال جدید را با اطمینان از اینکه می تواند 15 درصد نیازهای پیش بینی شده را پوشش دهد، آغاز کند.

کمیساریای عالی پناهندگان گفت: «در نتیجه درگیری ها، وضعیت اضطراری آب و هوا و سایر بحران ها، تعداد بی سابقه ای از افراد آواره در سراسر جهان با نیازهای بی سابقه ای روبرو هستند. فیلیپو گراندی.

“خوشبختانه، کمک کنندگان سخاوتمند کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به حمایت از آنها در این روزهای سخت ادامه می دهند و امیدی برای آینده ای روشن تر ایجاد می کنند.”

خرد کردن نیازهای پیش رو دارد

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در سال 2023 از اهداکنندگان درخواست 10.211 میلیارد دلار کرده است – این اولین باری است که آژانس برای شروع سال بیش از 10 میلیارد دلار درخواست کرده است.

ایالات متحده در سال جاری رکورد 2.1 میلیارد دلاری را به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ارائه کرد و تعهدات سال 2023 را با تعهد 200 میلیون دلاری رهبری کرد و پس از آن آلمان و ژاپن قرار گرفتند.

سوئد، دانمارک، نروژ و هلند در پاسخ به درخواست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای تامین مالی انعطاف‌پذیرتر که چابکی را در مواقع اضطراری امکان‌پذیر می‌سازد و به آژانس سازمان ملل اجازه می‌دهد تا به موقعیت‌های کم‌هزینه رسیدگی کند.

روزگار آشفته

با به وجود آمدن درگیری های جدید و حل نشدن درگیری های دیگر، اکنون بیش از 100 میلیون نفر به اجبار آواره شده اند که بالاترین رقمی است که تاکنون ثبت شده است.

برنامه های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با ارتقاء توانمندسازی و شمول آنها، کمک به حل و فصل وضعیت آنها و وابستگی کمتر آنها به کمک های بشردوستانه، از آوارگان و نیز برنامه های ملی و جوامعی که میزبان آنها هستند حمایت می کند.

آقای گراندی گفت: “من از کاهش هایی که امسال مجبور شدیم در برنامه های نجات غریق انجام دهیم، ناراحت شدم، زیرا بودجه از نیازها کم بود.”

ما در دوران پرتلاطمی زندگی می کنیم. درگیری‌های حل‌نشده، افزایش قیمت‌ها و رویدادهای مخرب آب‌وهوایی بیشتر بر آسیب‌پذیرترین قشر فشار وارد می‌کنند. بودجه ای که امروز اعلام شد به کاهش برخی از سختی ها کمک می کند، اما در طول سال بسیار بیشتر مورد نیاز است.

“سرریز حمایت”

دولت‌های شرکت‌کننده در این کنفرانس همچنین 721 میلیون دلار برای سال 2024 و پس از آن متعهد شدند – کمکی حیاتی به برنامه‌ریزی و ثبات برنامه‌های حمایتی بلندمدت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد.

کمیساریای عالی تاکید کرد که “از سرازیر شدن حمایت مردم در بسیاری از کشورها از کار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در اوکراین و فراتر از آن خوشحال است”.

 یک خانواده سوری که از زادگاه خود در نزدیکی حمص فرار کرده بودند، به طور موقت در لبنان ساکن شدند.

یک خانواده سوری که از زادگاه خود در نزدیکی حمص فرار کرده بودند، به طور موقت در لبنان ساکن شدند.

چالش های پیش رو

درخواست جهانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در سال 2023 چالش هایی را که این آژانس در سال 2023 پیش بینی کرده و برنامه هایش برای مقابله با آنها را مشخص می کند.

این شامل فصول مربوط به بودجه، و کار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مناطق مختلف است که 16 حوزه موضوعی اصلی را پوشش می دهد. همچنین مصاحبه های روشنی با کارکنان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مورد آوارگی داخلی، بی تابعیتی، اقدامات آب و هوایی و کار توسعه آن وجود دارد.

پاسخ به وضعیت اوکراین و افغانستان و بسیاری از بحران‌های در حال تحول و طولانی دیگر به این معنی است که بودجه سال 2023 کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل 13.5 درصد بیشتر از بودجه اولیه تعیین شده در سال جاری، 8.994 میلیارد دلار است.

در طول این سال، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) مجبور شد درخواست های تکمیلی، به ویژه برای رفع نیازهای فزاینده در اوکراین، صادر کند.

اگرچه اهداکنندگان بارها سطح مشارکت خود را افزایش داده اند، نیازهای جهانی سریعتر افزایش یافته است.

درخواست بودجه نهایی آن برای سال 2022، به مبلغ 10.714 میلیارد دلار، تنها 52 درصد تامین شد.

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما