اخبار مختصر 5 جولای

این خبر مختصر از سازمان ملل است.

گوترش: بازسازی اوکراین “راه طولانی” است، اما باید از هم اکنون شروع شود

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه از تلاش‌های بین‌المللی برای بازسازی اوکراین، همزمان با آغاز کنفرانسی در سوئیس برای جلب حمایت از این کشور جنگ‌زده، حمایت کرد.

دبیرکل در پیام ویدئویی خود به حدود 40 نماینده کشور در نشست لوگانو، تأثیر انسانی غم انگیز این درگیری و همچنین چالش های درازمدت پیش رو را برجسته کرد:

«جنگ روسیه در اوکراین هزاران نفر را گرفته و میلیون ها نفر را به زور آواره کرده است. میلیون‌ها اوکراینی معیشت خود را از دست داده‌اند و بیش از نیمی از جمعیت در خطر سقوط در فقر هستند. آسیب و ویرانی به خانه‌ها، بیمارستان‌ها سال‌ها طول می‌کشد تا مدارس بازسازی شوند… این راه طولانی است، اما باید از هم اکنون شروع شود.»

علاوه بر سازمان ملل، موسسات مالی بین المللی مانند بانک سرمایه گذاری اروپا در این نشست حضور داشتند.

در دستور کار، پروژه هایی برای ترویج حفاظت از آب و هوا، اقتصاد دیجیتال و تنوع منابع انرژی است.

این توسعه در حالی صورت می گیرد که سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) تلاشی را برای کمک به کشاورزان اوکراینی برای صرفه جویی در برداشت تابستانی خود در اواخر این ماه آغاز کرد.

این پروژه 17 میلیون دلاری که توسط ژاپن تامین می شود، همچنین با هدف حمایت از صادرات غلات به بازارهای بین المللی “جایگزین” نامشخص و در عین حال تقویت امنیت غذایی برای کشورهایی که به واردات غلات، روغن نباتی و سایر کالاهای اوکراینی وابسته هستند، انجام می شود.

فائو در بیانیه ای اعلام کرد که این شامل بازسازی سیلوهای ذخیره غلات اوکراین و همچنین تضمین این است که کشاورزان این کشور ابزارهای مورد نیاز برای کار در آینده را در اختیار دارند.

سازمان ملل به 68.4 میلیون دلار برای کمک به جمهوری آفریقای مرکزی نیاز دارد

برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) روز سه شنبه اعلام کرد: افزایش شدید هزینه کالاهای اساسی در جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) مرتبط با جنگ در اوکراین احتمالاً تأثیر مخربی بر وضعیت وخیم انسانی در هفته های آینده در آنجا خواهد داشت. .

تامسون فیری، سخنگوی WFP، هشدار داد که حدود 2.2 میلیون نفر در CAR در حال حاضر به شدت در ناامنی غذایی هستند و گفت که بحران جهانی غذا، سوخت و کود ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، کالاهای اساسی غذایی و مواد اولیه را از دسترس بسیاری خارج خواهد کرد. ”:

«این رقم ممکن است شما را از صندلی‌هایتان شوکه نکند، اما وقتی به اندازه جمعیت نگاه می‌کنید، این تقریباً نیمی از جمعیت جمهوری آفریقای مرکزی است. ما انتظار داریم برنج 30 درصد، آرد گندم 67 درصد و قیمت روغن نباتی 70 درصد افزایش یابد.

برای در نظر گرفتن بحران ناامنی غذایی CAR، این کشور از نظر نسبت افراد ناامن غذایی حاد با یمن، سودان جنوبی و افغانستان برابری می کند.

آژانس های سازمان ملل متحد از کشورهای اتحادیه اروپا می خواهند که به بازداشت کودکان پایان دهند

به اروپا که در آن آژانس های سازمان ملل از کشورهای این قاره خواسته اند که جایگزینی برای مراکز مهاجرت کودکان بیابند.

آژانس مهاجرت سازمان ملل، IOM، آژانس پناهندگان سازمان ملل، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، و صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف تاکید کردند که این تسهیلات “تأثیر عمیق و منفی” بر سلامت جوانان داشته است.

آژانس ها گفتند که بازداشت “معروف است به تشدید پریشانی روانی”، و تاکید کردند که کودکانی که در بازداشت نگهداری می شوند در معرض خطر افسردگی و اضطراب و همچنین خشونت و آزار قرار دارند.

در بررسی 38 کشور اروپایی، آژانس ها “نمونه های نگران کننده بسیاری” از بازداشت کودکان را کشف کردند.

اما آنها همچنین جایگزین‌های مثبتی را برای بازداشت یافتند، مانند زندگی مستقل با حمایت، و مراقبت‌های خانواده‌دار و خانواده‌دار در حال حاضر در کشورهای مختلف اروپایی وجود دارد که راه‌حل‌های مناسب و مقرون به صرفه را برای کشورهای میزبان ارائه می‌دهند.

دانیل جانسون، اخبار سازمان ملل

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما