النا ریباکینا شماره 1 جهان، ایگا سویاتک را شگفت زده کرد و به فینال ایندین ولز رسید



CNN

النا ریباکینا شماره جهانی را شکست داد. 1 ایگا Świątek در ست های مستقیم در روز جمعه برای رسیدن به فینال ایندین ولز و ادامه روند الکتریکی خود در این فصل.

Świątek هیچ پاسخی به ضربات زمینی قدرتمند قهرمان ویمبلدون نداشت زیرا قطب در یک ساعت و 16 دقیقه با نتیجه 6-2 6-2 مغلوب شد.

با این پیروزی، ریباکینا به اولین بازیکنی تبدیل شد که از سال 2019، پس از شکست دادن او در دور چهارم مسابقات اوپن استرالیا، سویتک را در چندین مسابقه مقابل شماره 1 جهان برنده شد.

با ایگا، او حریف سخت و واقعاً سختی است، اما وقتی اینقدر خوب بازی می‌کنم و همه چیز پیش می‌رود – زیرا امروز برخی از لحظات را می‌توانم بگویم در بالاترین سطح خودم بازی کردم. [these are] لحظاتی که می توانی احساس کنی، خوب، من می توانم هر کسی را شکست دهم اگر همیشه اینطور بازی کنم.”

“اما این هدف است، شما هرگز در هر مسابقه احساس شگفت انگیز و کاملی نمی کنید. فکر می‌کنم امروز خیلی خوب بود.»

این دو بازیکن در اوایل سال جاری در دور چهارم مسابقات آزاد استرالیا به مصاف هم رفتند.

جهان نه 10 از ابتدا مسلط بود، در اولین فرصت Świątek را شکست و ست اول را تنها در 36 دقیقه برد.

ریباکینا سپس در بازی دوم پیش افتاد و پیش افتاد 5-0 قبل از اینکه Świątek نگه داشت و عقب افتاد تا موج را تا حدودی متوقف کند، اما قزاق برای پیروزی ادامه داد و اولین بازیکنی از کشورش شد که به فینال انفرادی در تاریخ مسابقات می رسد. ریباکینا در روسیه متولد شد اما از سال 2018 نماینده قزاقستان است

پام شرایور، تنیسور حرفه‌ای سابق، در توییتی نوشت: «اگر امشب روی این سیاره افتادید و شنیدید که شماره 1 در حال بازی است، پس آن رایباکینا است.

Świątek پس از آن فاش کرد که او دچار آسیب دیدگی دنده شده و “احساس 100٪ بدنی ندارد”، اگرچه او همچنان قصد دارد هفته آینده در میامی اوپن بازی کند.

او افزود: راستش را بخواهید با مصدومیت زیادی بازی نکرده ام. مطمئناً این یک موقعیت جدید برای من است. آخرین باری که با مصدومیت بازی کردم، مثل تنها تورنمنتی که به یاد دارم مانند رولان گاروس 2019 بود. بنابراین من خیلی جوان بودم.

“اکنون این یک سطح کاملاً متفاوت است. بنابراین احساس می‌کنم برای رفتن به آن مسابقات باید 100% آمادگی جسمانی داشته باشید.»

ریباکینا اکنون در تکرار فینال اوپن استرالیا امسال با آرینا سابالنکا بلاروس برای عنوان قهرمانی ایندین ولز روبرو خواهد شد.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما