الکس ماشینسکی، مدیرعامل سلسیوس از سمت خود کناره گیری کرد

الکس ماشینسکی، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران وام دهنده ورشکسته ارزهای دیجیتال Celsius Network LLC، به دنبال درخواست استعفا از طلبکارانش از سمت خود کناره گیری می کند.

آقای. به گفته آقای ماشینسکی روز سه شنبه نامه استعفای خود را به کمیته ویژه هیئت مدیره تسلیم کرد. شرکت حقوقی ماشینسکی

“من متاسفم که ادامه نقش من به عنوان مدیر عامل به حواس پرتی فزاینده ای تبدیل شده است و از شرایط مالی دشواری که اعضای جامعه ما با آن روبرو هستند بسیار متاسفم.” ماشینسکی در نامه استعفای خود گفت.

به گفته این شرکت، کریس فرارو، که قبلاً مدیر مالی سلسیوس بود، به عنوان مدیر اجرایی موقت و مدیر ارشد بازسازی منصوب شده است. قبل از درجه سانتیگراد، Mr. فرارو نزدیک به 18 سال را در JPMorgan Chase & Co گذراند.

کمیته ای از طلبکاران که از زمان اعلام ورشکستگی سلسیوس به نمایندگی از مشتریان تشکیل شد، از آقای. گرگ پسچه، وکیلی که به نمایندگی از این هیئت، در پرونده ای در دادگاه روز سه شنبه گفت که ماشینسکی از سمت خود کناره گیری کرد. در پی تحقیقات شرکت، کمیته گفت که این برای آقای “غیرقابل قبول” خواهد بود. طبق این پرونده، ماشینسکی در سمت خود باقی می ماند.

کمیته های بستانکاران نقش مهمی در اکثر موارد ورشکستگی در مذاکره با شرکت ها بر سر طرح های بازسازی و سایر تصمیمات عمده ایفا می کنند.

آقای. وکیل ماشینسکی بلافاصله درخواستی برای اظهار نظر نداد.

کمیته طلبکاران گفت که با شرکت و مشاورانش برای یافتن خریداران بالقوه برای سلسیوس کار می کند. به گفته آقای دکتر، این شرکت همچنین در حال بررسی خروج از ورشکستگی به عنوان یک تجارت مستقل است. پرونده پسچه در دادگاه

آقای. Mashinsky در سال 2017 سلسیوس را با دو شریک راه اندازی کرد و اغلب آن را به عنوان جایگزین ایمن تر و بهتر از بانک های سنتی معرفی می کرد. سلسیوس همان مدل اولیه بانک مصرف‌کننده را داشت – مانند گرفتن سپرده و دادن وام – گرچه این بانک بسیار بیشتر از یک بانک تحت نظارت فدرال برای سپرده‌ها پرداخت می‌کرد.

این شرکت در سال گذشته اعلام کرد در کمتر از پنج سال، سلسیوس به یکی از بزرگترین وام دهندگان ارزهای دیجیتال با بیش از 20 میلیارد دلار دارایی در اوج خود تبدیل شد. آقای. ماشینسکی در کنفرانس‌های رمزنگاری به یک فرد ثابت تبدیل شد و تی شرت‌هایی را پوشید که بر پیام او تأکید داشت، از جمله تی‌شرت‌هایی که روی آن نوشته شده بود «بانک‌ها دوستان شما نیستند». او کاربران را از حضورهای هفتگی خود در یوتیوب جذب کرد، جایی که به سؤالات پاسخ می داد و درجه سانتیگراد را برای مشتریان بالقوه بازاریابی می کرد.

با شروع سقوط قیمت ارزهای دیجیتال در سال جاری، ثروت سلسیوس برعکس شد. در ماه مه، یک جفت ارز رمزپایه – استیبل کوین الگوریتمی terraUSD و خواهر توکن لونا – سقوط کرد و ارزش بازار 40 میلیارد دلاری را از بین برد و قیمت بیت کوین را پایین آورد. سلسیوس 15.8 میلیون دلار از سرمایه گذاری های خود در luna و terraUSD از دست داد. بر اساس پرونده های ورشکستگی، این شرکت همچنین به صندوق سرمایه گذاری تحت محاصره و ورشکسته Three Arrows Capital 75 میلیون دلار وام داده است.

زمانی که پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال سلسیوس حساب‌های کاربران را در میان کاهش ارزش‌ها مسدود کرد، موج‌هایی را در سراسر صنعت ایجاد کرد و سؤالاتی را در مورد اینکه اگر یک پلتفرم رمزارز برای ورشکستگی اعلام شود، چه اتفاقی برای دارایی‌های کاربر می‌افتد، ایجاد کرد. ویکی جی هوانگ از WSJ توضیح می دهد. تصویر: جردن کرانسه

علاوه بر این، سلسیوس سپرده‌های مشتریان ارزهای دیجیتال را در دارایی‌های غیر نقدی و شرط‌بندی‌های مخاطره‌آمیز مالی غیرمتمرکز سرمایه‌گذاری کرد که پول را برای دوره‌های طولانی به بند می‌آورد. این بدان معناست که وقتی کاربران رمزارز را از حساب‌های خود خارج کردند، سلسیوس برای پاسخگویی به این درخواست‌ها تلاش کرد تا دارایی‌ها را نقد کند.

در ماه ژوئن، سلسیوس تمام برداشت‌ها را متوقف کرد و در ماه ژوئیه اعلام ورشکستگی کرد و گفت که تقریباً 4.7 میلیارد دلار ارز دیجیتال به مشتریان بدهکار است. در پرونده ورشکستگی آقای ماشینسکی گفت که سلسیوس در حال برنامه‌ریزی برای رفع جزئی حفره 1.2 میلیارد دلاری در ترازنامه خود با استفاده از بیت‌کوین تازه استخراج شده از تاسیسات ماینینگ خود است، اگرچه این رویه مورد تردید قرار گرفته است زیرا استخراج‌کنندگان بیت‌کوین با تاثیر دوگانه کاهش قیمت بیت‌کوین و افزایش هزینه‌های انرژی مواجه هستند. .

مشتریان سلسیوس همچنان با نبرد سختی برای بازیابی دارایی های خود روبرو هستند. شرایط استفاده این شرکت سؤالاتی را در مورد اینکه آیا مشتریان می توانند سپرده های خود را پس بگیرند یا خیر ایجاد می کند. در اوایل این ماه، سلسیوس به دنبال مجوز دادگاه بود تا به برخی از مشتریان اجازه دهد وجوه خود را از برخی برنامه‌ها برداشت کنند.

همچنین به دنبال مجوز برای فروش برخی از دارایی های رمزنگاری شده خود برای تامین مالی پرونده ورشکستگی خود بود.

آقای. استعفای ماشینسکی نشان‌دهنده آخرین خروج مدیرعامل از شرکت‌های ارز دیجیتال در رکود فعلی است. هفته گذشته، جسی پاول، یکی از بنیانگذاران کراکن، از سمت خود به عنوان مدیرعامل کناره گیری کرد. در ماه آگوست، مایکل مورو از Genesis Global Trading و Michael Saylor از MicroStrategy هر دو کنترل عملیاتی شرکت های مربوطه خود را تحویل دادند.

بنویسید سوما بیسواس در [email protected]

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما