این شرکت ها می خواهند با ضایعات مواد غذایی با میکروب ها مقابله کنند

ما باید به نحوی این زباله ها را مدیریت کنیم.»

ملتم اورگون دمیرتاش

با این حال، برای شرکت های علاقه مند به هضم بی هوازی، تولید متان هدف است. از آنجایی که این تاسیسات مهر و موم شده اند، مخلوط متان و دی اکسید کربن تولید شده توسط میکروب ها به نام بیوگاز را می توان جذب و به بیومتان خالص کرد که می تواند به عنوان جایگزینی برای گاز طبیعی استفاده شود.

برخی از تولیدکنندگان از این بیومتان (که گاز طبیعی تجدیدپذیر نیز نامیده می شود) یا بیوگاز خالص نشده در محل استفاده می کنند و آن را برای تامین انرژی تاسیسات خود می سوزانند. دیگران آن را به شرکت‌های برق می‌فروشند، بنابراین به خطوط لوله گاز طبیعی موجود تزریق می‌شود و برای تولید برق در نیروگاه‌ها یا در خانه‌ها برای گرم کردن یا پخت و پز استفاده می‌شود.

تروی هاوکینز، محققی در آزمایشگاه ملی آرگون که اثرات زیست محیطی سیستم های انرژی را مطالعه می کند، می گوید: در کل، هضم بی هوازی می تواند یک مزیت آب و هوایی داشته باشد، اما اینکه این فرآیند چقدر انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد تا حد زیادی به جزئیات بستگی دارد.

جعبه های ضایعات مواد غذایی در تاسیسات Divert در فری تاون، MA

BEN GEBO/DIVERT

Divert با بیش از 5000 فروشگاه خرده فروشی در سراسر ایالات متحده برای جمع آوری ضایعات مواد غذایی و پردازش آن با استفاده از هضم بی هوازی کار می کند. بگین اضافه می کند که این شرکت در حال حاضر 10 سایت هاضم را در ایالات متحده اداره می کند و از سیستم های ردیابی برای کمک به درک اینکه چرا برخی مواد غذایی در وهله اول هدر می روند، استفاده می کند.

استقرار هاضم های بی هوازی ارزان نیست: یک تاسیسات در اندازه کامل می تواند ده ها یا صدها میلیون دلار هزینه داشته باشد. طراحی امکانات جدید نیز می تواند زمان بر باشد، زیرا اکثر آنها برای کارهای پردازشی خاص سفارشی شده اند. مک‌کرنان می‌گوید، تأسیسات کارخانه بستنی‌سازی در محل ممکن است متفاوت از مکانی باشد که می‌تواند همه چیز را بپذیرد، از ضایعات فروشگاه‌های مواد غذایی مانند پیتزاهای منجمد تاریخ مصرف گذشته و سیب‌های قدیمی گرفته تا روغن‌های آشپزی مستعمل رستوران‌ها.

بر اساس گزارش سال 2014 آژانس های فدرال ایالات متحده، بیش از 11000 سایت اضافی در ایالات متحده برای استقرار هاضم های بی هوازی، از تأسیسات فاضلاب گرفته تا مکان های زباله مواد غذایی، آماده هستند. اگر تمام آن تاسیسات ساخته می شد، می توانست انرژی کافی برای تامین برق 3 میلیون خانه تولید کند. شورای آمریکایی بیوگاز، یک گروه تجاری صنعتی، این تعداد را 15000 سایت اعلام کرده است که برای ساخت مجموع آنها به 45 میلیارد دلار نیاز است.

ارزان و سریع نخواهد بود، اما هاضم های بی هوازی می توانند مقصد قابل توجهی برای ضایعات مواد غذایی در آینده باشند و به تبدیل زباله های سفره یک نفر به انرژی فرد دیگر کمک کنند.

تصحیح: نسخه قبلی این مقاله نقل قولی از Shawn Kreloff را به اشتباه نسبت داده است.

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما