بارداری پرخطر بعد از Dobbs چگونه به نظر می رسد

بارداری هم برای زنان و هم برای جنین‌هایی که امیدوارند به دنیا بیایند می‌تواند خطرناک باشد – گاهی کشنده. شرایط جنینی، مانند یک دوقلو غیرقابل تحمل که سلامت خواهر یا برادر خود را تهدید می کند، می تواند مادر را نیز به خطر بیندازد. همچنین اختلالاتی مانند سرطان، بیماری قلبی، اختلال عملکرد کلیه، دیابت و لوپوس نیز ممکن است. حتی چیزی به سادگی سن – باردار شدن در سن کمتر از 17 سال یا بیشتر از 35 سال – یا دوقلو بودن یا داشتن سابقه سقط جنین متعدد می تواند زنان و بارداری را در معرض خطر قرار دهد. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان زنان و زایمان، توانایی خاتمه بارداری را ضروری می‌دانند: پزشکان برای اینکه بتوانند مراقبت‌های لازم را انجام دهند و زندگی را نجات دهند، نیاز به دسترسی به روش‌های سقط جنین دارند.

کاترینا رینی و جیمز پاکوود و پسر 9 ساله‌شان در خانه، در ماه اوت، یک ماه قبل از موعد مقرر. در ماه مه، کاترینا متوجه شد که یکی از دوقلوهایی که حمل می‌کند دارای نقص شدید مغزی است که به این معنی است که بعید به نظر می‌رسد شش ماه گذشته در خارج از رحم زندگی کند و می‌تواند تا زمان تولد، حیات جنین دیگر را تهدید کند. کاهش – ختم یک جنین ناسالم برای محافظت از یک خواهر و برادر سالم – در ماه مه اتفاق افتاد. این یکی از آخرین اقداماتی بود که در اوهایو انجام شد، پس از اینکه ایالت به دنبال تصمیم دابز آنها را غیرقانونی کرد.


بخش پزشکی مادر و جنین کلینیک کلیولند، که یکی از بزرگترین بخش ها در نوع خود در کشور است، برای رسیدگی به بارداری های پرخطر و خطراتی که می تواند همراه آن باشد، راه اندازی شده است. سالانه بیش از 5000 بارداری از این قبیل را مدیریت می کند. در ماه اوت، کمتر از دو ماه پس از حکم دادگاه عالی در مورد Dobbs v. سازمان بهداشت زنان جکسون، واژگونی Roe v. وید و با لغو حق قانونی سقط جنین، عکاس استفانی سینکلر دو هفته را صرف ثبت دنیای تازه ناآرام در کلینیک کلیولند کرد.

در روز تصمیم دابز، 24 ژوئن، همه چیز تغییر کرد. در پایان آن جمعه، یک قانون سه ساله به اجرا گذاشته شد، به اصطلاح “لایحه ضربان قلب” که خاتمه بارداری را جرم می دانست. پس از تشخیص ضربان قلب جنین ضربان قلب معمولاً در حدود شش هفته حاملگی، قبل از اینکه بسیاری از زنان بدانند باردار هستند، تشخیص داده می شود. قبلاً سقط جنین با محدودیت تا هفته 22 بارداری مجاز بود. به طور ناگهانی، بسیاری از روش های فسخ که یک هفته قبل توسط کلینیک کلیولند برنامه ریزی شده بود، اکنون جرم بودند. تنها سه استثنا برای سقط جنین پس از قطع جدید مجاز است: جلوگیری از مرگ مادر. برای جلوگیری از “خطر جدی آسیب قابل توجه و غیر قابل برگشت عملکرد اصلی بدن زن باردار”؛ و برای پاسخ به حاملگی های خارج از رحم، که در آن یک تخمک بارور شده خود را در خارج از رحم لانه گزینی می کند.


هر روز صبح، پزشکان متخصص زنان و زایمان، پرستاران، تیم NICU و داروسازان گرد هم می آیند تا در مورد بیماران خود صحبت کنند. قوانین محدودکننده فزاینده سقط جنین این ترس را ایجاد کرده است که نتوانند مراقبت های لازم را ارائه دهند. ما بهترین ها را از نظر عاطفی و پزشکی برای آنها می خواهیم و این حکم بر آن تأثیر می گذارد. تریستی مویر می گوید. “تصمیمات مراقبت های بهداشتی می تواند بسیار پیچیده باشد و بهتر است بین پزشک و بیمار اتخاذ شود.”


عدم قطعیت در مورد نحوه تفسیر و ارائه مراقبت در پاسخ به این استثنائات باعث شد که پرسنل کلینیک کلیولند باید در شرایط قانونی نامشخص به انجام وظایف خود ادامه دهند. چگونه می توان فهمید که جان مادر در خطر است؟ چگونه پیش‌بینی می‌کنید، سپس ثابت می‌کنید که مادر با آسیب‌های بدنی غیرقابل برگشتی مواجه می‌شود؟ دکتر می گوید: «به عنوان پزشک، به معنای واقعی کلمه سوگند یاد می کنیم که از بیماران مراقبت کنیم. استیسی ارنبرگ، متخصص در بارداری های پرخطر در کلینیک کلیولند. و ما اکنون دست هایمان را بسته ایم.»

هنگامی که لایحه ضربان قلب به قانون تبدیل شد، روش های معمول برای درمان سقط جنین – که حداقل یک بار از هر 10 بارداری به پایان می رسد – می تواند سقط جنین در نظر گرفته شود. موثرترین داروهای مورد استفاده در موارد سقط جنین، میفپریستون و میزوپروستول، همان داروهایی هستند که برای القای سقط جنین با دارو استفاده می شوند. تخلیه رحم از طریق جراحی یکی دیگر از روش های مورد استفاده در سقط جنین است که همچنین یک روش سقط جنین است. قانون جدید به این معناست که اکثر بیمارانی که در حال سقط جنین در بخش اورژانس کلینیک کلیولند بستری می‌شوند، باید 24 ساعت قبل از دریافت درمان منتظر بمانند – درمان زودتر از آن می‌تواند به عنوان سقط جنین غیرقانونی در نظر گرفته شود. دکتر. اشلی برانت، متخصص زنان و زایمان در کلینیک کلیولند، می‌گوید که آن‌ها یک گروه اصلی از پزشکان داشتند که مراقبت‌های سقط جنین را ارائه می‌کردند که به خوبی به قوانین مربوطه آشنایی داشتند. اما او می‌گوید که قانون جدید “دریچه‌هایی را باز می‌کند که چه کسی ممکن است این نوع مراقبت را ارائه دهد.” برای مثال، یک پزشک در اورژانس که عادت به درمان سقط جنین با روش‌های خاص دارد، اکنون می‌تواند قانون را زیر پا بگذارد. این خطر بر مراقبت های پزشکی تأثیر می گذارد.


دکتر. میو هاپکینز با یک بیمار، قبل از آمنیوسنتز برای بررسی نشانه های قبلی از آزمایش خون و معاینه اولتراسوند مبنی بر اینکه جنین او سندرم داون داشته است. بیمار که نگران فشار مالی مراقبت از کودک با نیازهای ویژه و تأثیر آن بر دخترش که تقریباً 2 سال دارد، قبلاً تصمیم گرفته بود در صورت تأیید تشخیص سندرم داون، حاملگی خود را خاتمه دهد. برای انجام این کار به خارج از اوهایو سفر کنید.


اوهایو چندین دهه در حال تغییر پارامترهای مراقبت باروری بود. پزشکان موظفند از بیمارانی که می خواهند و واجد شرایط سقط جنین هستند بپرسند که آیا مایلند ضربان قلب جنین را بشنوند یا تصویری از آن ببینند. پزشکان و سایر ارائه دهندگان پزشکی، از جمله داروسازان، مجازند از مراقبت های پزشکی بر اساس اعتقادات اخلاقی، مذهبی یا اخلاقی خودداری کنند. پزشکان موظفند برای هر بیماری که سقط جنین واجد شرایط دریافت می کند، یک پرونده رسمی به اداره بهداشت دولتی ارسال کنند. و به هر بیماری که تصمیم به سقط جنین می دهد باید یک کتابچه 21 صفحه ای با عنوان “رشد جنین و تنظیم خانواده” ارائه شود. این تغییرات در طی سالیان متمادی اتفاق افتاد. لایحه ضربان قلب آنقدر سریع اجرا شد که حتی مؤسسات قدرتمندی مانند کلینیک کلیولند نیز غافلگیر شدند. دکتر می‌گوید: «تقریباً تمام دوران حرفه‌ای خود را در یک وضعیت محدود زندگی کرده‌ام و تغییرات قانونی را در طول مسیر تجربه کرده‌ام که دسترسی را محدود کرده است، اما نه تا این حد گسترده». جاستین لاپن، رئیس پزشکی جنین مادر در کلینیک کلیولند.

لاپن، برانت و یک وکیل کلینیک روز دوشنبه پس از تصمیم دادگاه عالی، یک جلسه اضطراری برگزار کردند تا راهنمایی های پزشکی و قانونی را به بیش از 600 پزشک، پرستار و مدیری که از راه دور در آن حضور داشتند، منتقل کنند. دکتر “همه واقعاً احساساتی و ناراحت بودند که این واقعاً اتفاق می افتد.” آماندا کالان، متخصص طب جنین مادر، می گوید. افرادی که قوانین را وضع می کنند، پزشک نیستند و پیامدهای همه این قوانین را درک نمی کنند.»


مگان کیتون، 31 ساله، بلافاصله پس از زایمان سزارین. عوارض دو بارداری قبلی – یکی منجر به مرده زایی، دیگری به دنیا آمدن دخترش، آریا، که اکنون 7 ساله است، که فلج مغزی اسپاستیک کوادری پلژی دارد – باعث شد تا پزشکان به کیتون بگویند که او نباید دوباره باردار شود زیرا خطراتی برای او وجود دارد. سلامتی. (او بلافاصله پس از تولد دخترش سکته کرد.) اما درست قبل از اینکه قرار باشد در اواخر سال گذشته قراری بگذارد تا لوله هایش را ببندد، متوجه شد که برای بار سوم باردار است. کیتون می‌گوید: «از من پرسیدند که آیا می‌خواهم سقط جنین کنم یا نه، و من گفتم نه.


الیزابت ویتمارش، مدیر ارتباطات Ohio Right to Life، که برای لایحه ضربان قلب لابی کرده است، رد می کند که این لایحه مسئول هر گونه پیامدهای نامطلوب است. او در پاسخ به سوالی درباره پیامدهای این لایحه می گوید: «تنها چیزی که اکنون در اوهایو قانونی نیست، قتل یک کودک است. آدام هلمز نماینده ایالت اوهایو به همراه استیو چابات نماینده کنگره و فرماندار سابق. جان کاسیچ به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در 11 ژوئیه، دو هفته و نیم پس از تصمیم دابز، یکی از نمایندگان اوهایو به نام گری کلیک لایحه ای با دو جمله «شخصیت» ارائه کرد که سقط جنین را محدودتر می کرد. هدف از این لایحه “حفاظت از حقوق قانونی همه افراد متولد نشده از لحظه لقاح” است، مگر اینکه جان مادر به خطر بیفتد. در حال حاضر، لاپن می‌گوید: “ما برخی از بیماران را داریم که در پنج یا شش هفته ممکن است همچنان بتوانند مراقبت سقط جنین را انجام دهند، اگر ضربان قلب تشخیص داده نشود.” اما اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، او می‌افزاید، “در این صورت عملاً هیچ مراقبت سقط جنین در اوهایو روی میز باقی نخواهد ماند.”

مری لینچ 36 ساله با فرزندانش در معاینه دکتر. استیسی ارنبرگ بارداری قبلی لینچ منجر به تولد نوزادی با ناهنجاری ژنتیکی کشنده شد. لینچ می‌گوید: «پس از دو روز، دیگر نمی‌توانیم اجازه دهیم او رنج بکشد، بنابراین او را به مراقبت‌های آسایش منتقل کردیم، جایی که مقدار زیادی مورفین به او دادند و من ساعت‌ها او را نگه داشتم». او و همسرش پس از اطلاع از اینکه احتمال 25 درصد احتمال بروز همین وضعیت در بارداری‌های آینده وجود دارد، لقاح آزمایشگاهی را انتخاب کردند تا جنین‌ها تحت آزمایش ژنتیکی قرار گیرند. اما لینچ نگران است که اگر «لایحه شخصیتی» در اوهایو تصویب شود، می‌تواند بر IVF تأثیر بگذارد، که اغلب مستلزم دور انداختن جنین‌های بارور شده است. اگر این اتفاق بیفتد، لینچ قصد دارد برای درمان های آتی IVF به ایلینوی برود.


دکتر. مایو هاپکینز، متخصص زنان و زایمان که در کلینیک کلیولند در بارداری پرخطر تخصص دارد، در خارج از کلیولند بزرگ شد و پس از کار در پنسیلوانیا و کارولینای شمالی به شهر بازگشت. او اکنون نقل مکان خود را به خانه زیر سوال می برد. او می‌گوید: «من متخصص زنان و زایمان در اوهایو را نمی‌شناسم که به رفتن فکر نمی‌کند. US News & World Report در حال حاضر مراقبت های زنان و زایمان کلینیک کلیولند را به عنوان چهارمین بهترین در کشور رتبه بندی می کند، اما Dr. تریستی مویر، رئیس OB/GYN و مؤسسه سلامت زنان در آنجا، اشاره می کند که این وضعیت – و مهمتر از آن، کیفیت مراقبت های بهداشتی زنان در دسترس اوهایوایی ها – آسیب پذیر شده است: “پزشکان ممکن است به ایالت ما نیایند. تمرین کردن یا تمرین کردن.»

سارا استیسی در خانه در مهد کودکی که برای بارداری آماده کرده بود که به سقط جنین ختم شد. یک اسکن در هفته دوازدهم او نشان داد که جنین او مایع کیستیک در اطراف سر و گردن و نقایص مادرزادی قلب و مغز دارد. به او گفته شد که اگر جنین را به پایان برساند، از چند ساعت تا چند روز زنده می ماند. در اوهایو خاتمه بارداری به دلیل نقص مادرزادی غیرقانونی است، بنابراین استیسی مجبور شد برای انجام این عمل به تنهایی به خارج از ایالت سفر کند. استیسی می‌گوید: «من متوجه شدم که او هم یک دختر است. “و من دو پسر در خانه دارم. بنابراین، مثل این است که این دختر من بود. او برنامه ریزی شده بود.»


استفانی سینکلر یک عکاس برنده جایزه پولیتزر است که به دلیل تمرکزش بر مسائل حقوق بشر شناخته شده است. او یک سازمان خیریه Too Young to Wed را تأسیس کرد که به دنبال توانمندسازی دختران و پایان دادن به ازدواج کودکان در سطح جهانی است. جیمی لو یکی از همکاران مکرر مجله و نویسنده کتاب “آتش تنفسی: آتش نشانان زن زندانی در خط مقدم آتش سوزی های کالیفرنیا”.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما