ترامپ بازار گاوی را نمی کشد. در اینجا دلیل آن است

ترامپ با مدیران شرکت های هواپیمایی دیدار می کند

بیشتر و بیشتر رهبران تجاری و استراتژیست های وال استریت نگرانی های خود را در مورد اینکه سیاست های حمایت گرایانه و ماهیت غیرقابل پیش بینی رئیس جمهور دونالد ترامپ ممکن است بر بازارها و اقتصاد وارد کند ابراز می کنند.

اما همه ما می دانیم که عمل بلندتر از کلمات صحبت می کند. آنچه که سرمایه گذاران در واقع انجام می دهند کاملاً با آنچه مردم می گویند در تضاد است. شاخص‌های Dow، S&P 500 و Nasdaq در روز جمعه دوباره به بالاترین سطح خود رسیدند.

و راسل 2000، شاخصی از سهام شرکت‌های کوچک که بیشتر فعالیت‌های تجاری خود را در ایالات متحده انجام می‌دهند، اکنون تنها چند نقطه با بالاترین رکوردی که در دسامبر گذشته در پی سرخوشی بازار ترامپ به آن رسید، فاصله دارد.

چه بیشتر، VIX (VIX)معیاری از نوسانات که به عنوان ترس سنج وال استریت شناخته می شود، امسال نیز نزدیک به 25 درصد کاهش یافته است. اگر سرمایه گذاران واقعاً از ترامپ می ترسیدند، VIX باید بسیار بالاتر باشد.

و شاخص ترس و طمع خود CNNMoney، که به VIX و شش معیار دیگر از احساسات سرمایه‌گذار نگاه می‌کند، نشانه‌هایی از حرص و آز را نشان می‌دهد و با سطوح طمع افراطی فاصله چندانی ندارد.

البته، به نظر می‌رسد ترامپ هنوز نمی‌تواند از توئیت کردن درباره چیزهایی که، صادق باشیم، هیچ کاری برای کمک به اقتصاد انجام نمی‌دهند، کمک کند – اگرچه سرمایه‌گذاران نوردستروم با وجود اینکه ترامپ به آنها به دلیل دور انداختن برند دخترش ایوانکا به آنها حمله می‌کند، ثروتمندتر هستند.

اما به نظر می‌رسد که دلیل اصلی افزایش مجدد سهام اخیراً این است که ترامپ وعده داده است که به زودی از یک طرح مالیاتی «خیر‌کننده» رونمایی خواهد کرد.

مرتبط: رگه نادر برای سهام ایالات متحده: طولانی مدت بدون شیرجه 1٪

ترامپ همچنین در دیدار با مدیران شرکت های هواپیمایی در روز پنجشنبه، مجددا متعهد شد که روی زیرساخت ها سرمایه گذاری بیشتری کند.

این چیزی است که بازار می خواهد بشنود.

مت لاکریج، مدیر صندوق ارزش سرمایه کوچک وست‌وود گفت: «ما همچنان انتظار داریم محرک‌های مالی، مالیات‌های کمتر و مقررات کمتری داشته باشیم. “زمان بندی سوال بزرگی است، اما در راه است.”

لاکریج فکر می‌کند که بسیاری از شرکت‌هایی که اکثر درآمدهای خود را از آمریکا تولید می‌کنند، باید سود ببرند، اگر محرک‌های ترامپ به سرعت اقتصاد را به سمت چرخه بالاتری سوق دهد.

او سهام در صنایع مختلف مانند صاحب سینما را دوست دارد ماسکو (MAS)، یک شرکت مواد غذایی میان وعده جی اند جی (JJSF) و شرکت تجهیزات هوافضا کمان (KAMN).

یکی دیگر از مدیران پول گفت که او همچنان نسبت به سهام کوچک ایالات متحده که می تواند از سیاست های ترامپ بهبود یابد، خوش بین است.

مطالب مرتبط: وال استریت جایگاه قدرتمندی بر سر میز ترامپ دارد

بری جیمز، رئیس و مدیر عامل تحقیقات سرمایه گذاری جیمز، گفت که او آن را خریده است iShares Russell 2000 ETF (IWM) یک روز پس از انتخابات، زیرا او مطمئن است که طرح محرک ترامپ رشد را برای کسب و کارهای کوچک ایالات متحده افزایش می دهد.

جیمز گفت: «وقتی ترامپ ابتدا آمریکا گفت، من واقعاً فکر می‌کنم منظورش همین است.» و افزود که فکر می‌کند خدمات تلفن اینترنتی Vonage (VG)، خرده فروش اجاره ای مال هارون (AAN) و زنجیره تخفیف خیلی زیاد (بزرگ) اگر پیشنهادات ترامپ به نتیجه برسد، همه می توانند پیشرفت کنند.

اما دلیل دیگری وجود دارد که چرا بازارهای ایالات متحده به بالاترین حد خود نزدیک شده اند. با وجود همه ابهامات در واشنگتن، ایالات متحده همچنان در مقایسه با سایر نقاط جهان به عنوان یک الگوی ثبات نسبی در نظر گرفته می شود.

اقتصاد اروپا به لطف برگزیت، افزایش پوپولیسم در فرانسه که منجر به نگرانی در مورد به اصطلاح فرکسیت شد و نگرانی های بیشتر در مورد مشکلی که به نظر می رسد هرگز از بین نمی رود – مشکلات بدهی یونان – همچنان یک کارت وحشی بزرگ است.

اقتصاد ژاپن نیز همچنان راکد است. ما اکنون در مورد چیزی بیش از یک دهه از دست رفته صحبت می کنیم. جمع است. و اقتصاد چین نیز در حال کند شدن است.

بیل گراس، مدیر صندوق اوراق قرضه، اغلب به شوخی گفته است که آمریکا شبیه چیزی است که جانی کش و کریس کریستوفرسون در “Sunday Morning Coming Down” درباره آن خواندند – “پاک ترین پیراهن کثیف”.

به همین منظور، تحلیلگران شرکت رتبه بندی اوراق قرضه فیچ روز جمعه در گزارشی نوشتند که “عناصر برنامه اقتصادی پرزیدنت ترامپ برای رشد مثبت خواهد بود” اما افزودند که “تراز فعلی ریسک ها به یک نتیجه جهانی کمتر خوش خیم تر اشاره دارد.”

البته این سکه دو روی دارد. بمب ترامپ ممکن است دوباره او را تحت الشعاع قرار دهد.

مطالب مرتبط: Oreo make نگران افزایش پوپولیسم است

تمایل مداوم او به توبیخ شرکت هایی که با آنها مخالف است در توییتر می تواند اعتماد سرمایه گذاران را کاهش دهد.

و در حالی که منع سفر پیشنهادی او برای مهاجران از هفت کشور عمدتا مسلمان در حال حاضر توسط سیستم قضایی ایالات متحده لغو شده است، رئیس جمهور قول داده است که برای بازگرداندن این ممنوعیت مبارزه کند.

حتی اگر او در این نبرد شکست بخورد، باز هم واضح است که ترامپ با طرح‌هایی برای تعرفه‌ها و مالیات‌های تعدیل‌شده مرزی که می‌تواند آتش جنگ‌های تجاری با مکزیک، چین و ژاپن را شعله‌ور کند، جدی‌تر به سمت داخل حرکت می‌کند. این می تواند به شرکت های بزرگ چندملیتی ایالات متحده آسیب برساند و منجر به کاهش مشاغل شود.

اما به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران هنوز معتقدند/امید دارند که مزایای برنامه‌های محرک رشد اقتصادی و کاهش مالیات ترامپ بر تأثیر انزواطلبی غلبه کند. امیدواریم حق با آنها باشد.

سرمایه گذاران ممکن است بینی خود را گرفته باشند، چشمان خود را ببندند و پنبه را در گوش خود فرو کنند تا رئیس جمهور را غرق کنند. اما آنها همچنان در حال خرید سهام هستند.

CNNMoney (نیویورک) اولین بار در 10 فوریه 2017 منتشر شد: 11:55 PM ET

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما