ترامپ در سخنرانی خود در تظاهرات پنسیلوانیا، بایدن را «دشمن ایالت» خواند

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

دونالد ترامپ روز شنبه جو بایدن را “دشمن دولت” نامید و او به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه جمهوری خواه و حامیانش دموکراسی آمریکا را تضعیف می کنند پاسخ داد و حمله ماه گذشته FBI به خانه وی در فلوریدا را به شدت محکوم کرد.

ترامپ در اولین حضور علنی خود پس از حمله 8 آگوست، در یک گردهمایی در پنسیلوانیا گفت که این جستجو یک “حذف عدالت” است و هشدار داد که “تکثیقی مانند آن را که هیچکس ندیده است” به همراه خواهد داشت.

ترامپ با وجود طولانی مدت مدعی شد: «هیچ نمونه واضح‌تر از تهدیدات واقعی آزادی آمریکا از همین چند هفته پیش وجود ندارد، زمانی که شاهد یکی از تکان‌دهنده‌ترین سوء استفاده‌ها از قدرت توسط هر دولت در تاریخ آمریکا بودیم. – پروتکل های ثابتی که به موجب آن وزارت دادگستری و اف بی آی مستقل از کاخ سفید عمل می کنند.

ترامپ در گردهمایی «نجات آمریکا» در شهر ویلکس بار به هوادارانش گفت که «سوء استفاده فاحش از قانون» منجر به «تکثیری خواهد شد که هیچ کس هرگز آن را ندیده است».


او همچنین به سخنرانی هفته جاری بایدن پاسخ داد که در آن رئیس جمهور گفت که سلف وی و حامیان جمهوری خواه “نماینده افراط گرایی هستند که پایه های جمهوری ما را تهدید می کند.”

رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در فیلادلفیا، مهد دموکراسی ایالات متحده، روز پنج‌شنبه، یورش فوق‌العاده‌ای را علیه جمهوری‌خواهانی که ایدئولوژی «آمریکا را دوباره بزرگ کنید» ترامپ را پذیرفته‌اند، آغاز کرد و از حامیان خود خواست تا در آنچه که او آن را «نبرد» نامید، مقابله کنند. برای روح ملت.”

ترامپ این سخنرانی را به شدت محکوم کرد و آن را «بدترین، نفرت انگیزترین و تفرقه انگیزترین سخنرانی رئیس جمهور آمریکا» خواند.

ترامپ گفت: “او دشمن دولت است. شما می خواهید حقیقت را بدانید. دشمن دولت او است.”


ترامپ که بارها مدعی شده در انتخابات ریاست جمهوری 2020 که شکست خورد، تقلب شده است، ادامه داد: «جمهوری خواهان در جنبش MAGA کسانی نیستند که تلاش می کنند دموکراسی ما را تضعیف کنند. و حزب آنها ادعاهای بی‌اساس تقلب در رأی‌دهی را به عنوان محور اصلی برنامه خود قرار داده است.

ترامپ افزود: “ما کسانی هستیم که سعی می کنیم دموکراسی خود را نجات دهیم، بسیار ساده است. خطر دموکراسی از چپ رادیکال می آید نه از سمت راست.”

او در راهپیمایی پیش از انتخابات میان دوره ای نوامبر که می تواند شاهد از دست دادن کنترل دموکرات های بایدن بر هر دو مجلس کنگره باشد، ظاهر می شد.

فایل های فوق سری

با وجود اینکه ترامپ در رای گیری حضور ندارد، بایدن 79 ساله به دنبال تبدیل رای به همه پرسی در مورد سلف خود است تا در سنا و مجلس نمایندگان باقی بماند.

در گردهمایی Wilkes-Barre – جایی که ترامپ برای حمایت از نامزد خود در رقابت های سنا روی صحنه رفت، پزشک تلویزیون مهمت اوز – ادوارد یانگ حامی ترامپ گفت که از سخنرانی بایدن “منزجر” شده است.

یانگ به خبرگزاری فرانسه گفت: “او به من اعلام جنگ کرد. او به نیمی از آمریکا اعلام جنگ کرد.”

دیدارهای دوئلی بایدن و ترامپ از پنسیلوانیا، ایالت اصلی میدان نبرد، در حالی صورت می‌گیرد که جمهوری‌خواه به دلیل اسنادی که اف‌بی‌آی در املاکش مار-آ-لاگو پیدا کرده، تحت فشار قانونی فزاینده‌ای قرار دارد.

وزارت دادگستری در پرونده های دادگاه گفته است که اسناد دولتی بسیار محرمانه، از جمله برخی از آنها با علامت “فوق سری” در دفتر شخصی ترامپ در جریان این حمله کشف شده است.

فهرست مفصلی از آنچه توقیف شد همچنین نشان داد که ترامپ بیش از 11000 پرونده دولتی طبقه بندی نشده را نگه داشته است که او ادعا می کند متعلق به اوست – اما قانوناً متعلق به آرشیو ملی است.

در میان اوراق کشف شده، 18 سند با برچسب “فوق محرمانه”، 53 سند با برچسب “محرمانه” و 31 سند دیگر با برچسب “محرمانه” وجود داشت.

از این تعداد، هفت پرونده فوق سری، 17 پرونده محرمانه و سه پرونده محرمانه از دفتر خصوصی ترامپ بازیابی شد.

ماموران همچنین ده ها پوشه خالی با برچسب “طبقه بندی” را در دفتر پیدا کردند که این گمانه زنی را ایجاد کرد که اسناد حساس ممکن است گم شده، از بین رفته یا منتقل شده باشند.

ترامپ که حامیان و مفسران را در مورد اینکه آیا قصد دارد مجدداً در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نامزد شود یا نه، حدس می‌زند، شکایت کرده است تا اسناد را به یک «ارباب ویژه» بی‌طرف تحویل دهد، اقدامی که می‌تواند تحقیقات دولت را کند کند.

(AFP)

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما