تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا اولین تصاویر از مریخ را ثبت کرد & عکس داخل اخبار جهان

واشنگتن: تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا که در دسامبر 2021 به فضا پرتاب شد و با موفقیت در حال کار است، به تازگی اولین تصاویر خود را از سیاره همسایه ما، مریخ، ثبت کرده است. ناسا در وبلاگ خود اعلام کرد: این تلسکوپ، یک همکاری بین‌المللی با ESA (آژانس فضایی اروپا) و CSA (آژانس فضایی کانادا)، با حساسیت فروسرخ خود در مریخ چشم‌اندازی منحصربه‌فرد را ارائه می‌کند و اطلاعات جمع‌آوری شده توسط مدارگردها، مریخ نوردها و سایر تلسکوپ‌ها را تکمیل می‌کند. .

دسته رسمی توییتر تلسکوپ وب ناسا این تصاویر را همراه با توییتی به اشتراک گذاشت که در آن نوشته شده بود: “Webb اولین نگاه خود را به @NASAMars داشت! نمای نزدیک در سمت چپ ویژگی های سطحی مانند دهانه هویگنس، آتشفشان تیره سیرتیس ماژور و حوضه هلاس، در حالی که “نقشه گرمایی” در سمت راست، نوری را نشان می دهد که مریخ با از دست دادن گرما، توسط مریخ منتشر می شود.”

مدیریت توییتر مریخ ناسا آن توییت را به اشتراک گذاشت و نوشت: “مریخ نوردها، مدارگردها، تلسکوپ ها – و اکنون یک چشم جدید و قدرتمند در حال تماشای سیاره سرخ است. به تیم مریخ، @NASAWebb خوش آمدید! ما نمی توانیم منتظر باشیم تا ببینیم مشاهدات شما چه چیزی اضافه می کند. به دانش ما از طوفان های گرد و غبار، الگوهای آب و هوا، و تغییرات فصلی!”

در وبلاگ ناسا آمده است که تصاویر جدید وب منطقه ای از نیمکره شرقی سیاره را در دو طول موج یا رنگ متفاوت از نور مادون قرمز نشان می دهد. آنها توسط دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCam) گرفته شده اند.

این تصویر یک نقشه مرجع سطح از ناسا و ارتفاع سنج لیزری مدارگرد مریخ (MOLA) در سمت چپ، با دو میدان دید ابزار Webb NIRCam را نشان می‌دهد. تصاویر مادون قرمز نزدیک از Webb در سمت راست نشان داده شده اند.

محقق اصلی، جرونیمو ویلانووا از مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا، که این مشاهدات وب را طراحی کرد و تیمش همچنین اولین طیف نزدیک به فروسرخ مریخ وب را منتشر کردند که قدرت وب را در مطالعه سیاره سرخ با طیف‌سنجی، طبق وبلاگ ناسا نشان می‌دهد.

در حالی که تصاویر تفاوت‌های روشنایی را نشان می‌دهند که در تعداد زیادی از طول‌موج‌ها از مکانی به مکان دیگر در سراسر سیاره در یک روز و زمان خاص ادغام شده است، این طیف تغییرات ظریف روشنایی را بین صدها طول موج مختلف نشان‌دهنده کل سیاره نشان می‌دهد.

ستاره شناسان ویژگی های طیف را تجزیه و تحلیل خواهند کرد تا اطلاعات بیشتری در مورد سطح و جو سیاره جمع آوری کنند. طبق وبلاگ ناسا، در آینده، تیم مریخ از این تصویربرداری و داده‌های طیف‌سنجی برای کشف تفاوت‌های منطقه‌ای در سراسر سیاره و جستجوی گازهای کمیاب در جو، از جمله متان و کلرید هیدروژن، استفاده خواهد کرد.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما