تورم عمده فروشی هند بیشتر کاهش یافته و همچنان تک رقمی است اخبار اقتصاد

دهلی نو: آمارهای رسمی روز چهارشنبه نشان داد که تورم عمده فروشی هند بر اساس شاخص قیمت عمده فروشی در ماه نوامبر 5.85 درصد (موقت) در مقابل 8.39 درصد ماه قبل بود. شایان ذکر است، در دو ماه اخیر، تورم عمده فروشی هند تک رقمی شده است. تا سپتامبر، به مدت 18 ماه، تورم عمده فروشی هند دو رقمی بود.

بر اساس بیانیه رسمی دولت، کاهش نرخ تورم در نوامبر 2022 عمدتاً ناشی از کاهش قیمت مواد غذایی، فلزات اساسی، منسوجات، مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی، و کاغذ و محصولات کاغذی نسبت به قیمت‌های کالاهای غذایی است. ماه مربوط به سال قبل

در همین حال، بر اساس داده‌های منتشر شده در روز دوشنبه توسط وزارت آمار هند، نرخ تورم خرده‌فروشی هند بر اساس شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه نوامبر از 6.77 درصد در ماه قبل به 5.88 درصد کاهش یافت. این اساساً به این معنی است که تورم خرده‌فروشی در هند اکنون به پایین‌ترین حد در 11 ماه گذشته رسیده است و به زیر 6 درصد کاهش یافته است که در منطقه آسایش RBI است.

بانک مرکزی RBI در حال حاضر نرخ سیاستی کلیدی را از ماه مه 225 واحد پایه افزایش داده و به 6.25 درصد رسانده است تا تورم خرده فروشی داخلی را که بیش از سه چهارم از این مدت بالاتر از حد تحمل RBI باقی مانده است، کاهش دهد. بر اساس چارچوب هدف گذاری تورمی انعطاف پذیر که در سال 2016 معرفی شد، در صورتی که تورم مبتنی بر CPI برای سه چهارم متوالی خارج از محدوده 2 تا 6 درصد باشد، RBI در مدیریت افزایش قیمت شکست خورده است.

نشست خارج از نوبت کمیته سیاست پولی (MPC) بانک مرکزی هند در اوایل نوامبر برای بحث و بررسی و پیش نویس گزارشی برای ارسال به دولت مرکزی به دلیل شکست در حفظ دستور تورم برگزار شد.

این جلسه بر اساس بخش 45ZN قانون بانک مرکزی هند (RBI) 1934 برگزار شد، که مربوط به اقداماتی است که در صورت عدم موفقیت بانک مرکزی در اجرای دستور هدف گذاری تورم خود انجام می شود. جزئیات بیشتر درباره نشست ویژه به طور رسمی در دسترس عموم نیست.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما