در میان تهدید چین، ارتش تانک‌های «زوراوار» و پهپادهای ازدحامی برای جنگ کوهستانی دریافت می‌کند اخبار هند

دهلی نو: ارتش هند در تلاش برای افزایش توان جنگی کوهستانی خود در مرز شمالی علیه چین، قصد دارد تانک های سبک بومی هند به نام زوراوار را القا کند. طرح استقرار تانک های سبک در بحبوحه درگیری شدید مرزی در شرق لاداخ انجام می شود که روابط بین هند و چین را به شدت متشنج کرده است.

تانک‌های سبک به قدرت آتش همتراز با تانک‌های موجود مجهز می‌شوند و برای اطمینان از استقرار سریع و افزایش چابکی نیرو تهیه می‌شوند، زیرا احتمالاً “تهدید” در امتداد مرزهای شمالی در “آینده قابل پیش‌بینی” باقی خواهد ماند.

علاوه بر این، ارتش هند همچنین یک مورد Make-II، نظارت خودکار و ازدحام پهپادهای مسلح (A-SADS) را آغاز کرده است که شامل چندین پیشرفت و همچنین یک نسخه برای مناطق با ارتفاع بالا است.

این تدارکات نشان دهنده تغییر ارتش هند از نیروی انسانی فشرده به نیرویی با فناوری برای مقابله با چالش های امنیتی آینده است.

منابع در تشکیلات دفاعی گفتند که قابلیت شلیک موشک، دستگاه ضد پهپاد، سیستم هشدار و نسبت قدرت به وزن تانک ها را “بسیار چابک” می کند.

آنها گفتند تانک های سبک به ارتش کمک می کند تا بر محدودیت های تانک های جنگی متوسط ​​غلبه کند و نیرو را برای همه موارد احتمالی در مناطق مرتفع، مناطق حاشیه ای و مناطق جزیره ای علاوه بر استفاده در دشت ها، نیمه بیابان ها و بیابان ها تجهیز کند.

با توجه به کاستی‌هایی که در زنجیره تامین به دلیل درگیری‌های جهانی مانند جنگ اوکراین با آن مواجه شد، طراحی و توسعه “مخزن سبک” به صورت بومی برای ارتش هند ضروری شد.

همچنین بخوانید: جامو و کشمیر: در ابتدا، ارتش هند مهمات چینی را از تروریست ها بازیابی می کند

این منبع گفت همچنین در حال بررسی است که آیا می توان آنها را به صورت دوزیست ساخت تا بتوان آنها را حتی در Pangong Tso در شرق لاداخ مستقر کرد.

تانک‌های زوراوار به نام ژنرال افسانه‌ای سابق ارتش Dogra نامگذاری شده‌اند که پیروزی‌های متعددی را در تبت رهبری کرد که اکنون تحت کنترل ارتش چین است.

(با ورودی های نمایندگی)

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما