روسیه کاهش عمیق‌تر جریان گاز طبیعی به آلمان را اعلام کرد

برلین – گازپروم، انحصار گاز دولتی روسیه، روز دوشنبه اعلام کرد که کمتر از یک هفته پس از از سرگیری جریان های محدود به دنبال تعطیلی تعمیر و نگهداری سالانه، میزان گاز طبیعی ارسالی به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم 1 را بیشتر کاهش خواهد داد.

جریان ها قبلاً به 40 درصد ظرفیت کاهش یافته بود، اما گازپروم گفت با اشاره به مشکلاتی که در یکی از توربین‌های قدرتمند که توسط شرکت آلمانی زیمنس انرژی تولید می‌شود، از روز چهارشنبه آنها را به 20 درصد کاهش می‌دهد. توربین ها در داخل خط لوله فشار ایجاد می کنند تا گاز را در فواصل طولانی ارسال کنند.

در اواسط ژوئن، روسیه شروع به کاهش مقدار گاز ارسالی از طریق خط لوله 760 مایلی زیردریایی کرد و علت این کاهش را توربین مفقودی دانست که برای تعمیر به کانادا ارسال شده بود.

روز دوشنبه گازپروم گفت در حساب های رسانه های اجتماعی خود اعلام کرد که “یک موتور توربین گاز دیگر تولید شده توسط زیمنس را خاموش می کند.”

وزارت اقتصاد آلمان همواره استدلال گازپروم را مبنی بر اینکه توربین آسیب دیده مقصر محدودیت‌های جریان گاز است رد کرده است و در عوض می‌گوید که کاهش‌ها راه دیگری برای روسیه برای مجازات اروپا به دلیل مخالفت با جنگ در اوکراین است.

دولت برلین از آخرین کاهش پیش بینی شده گازپروم عقب نشینی کرد.

وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه ای که پس از اعلام گازپروم منتشر شد، گفت: بر اساس اطلاعات ما هیچ دلیل فنی برای کاهش تحویل وجود ندارد.

ناظران گفتند که این اقدام به نیت رئیس جمهور ولادیمیر وی. پوتین مبنی بر استفاده از صادرات انرژی روسیه به عنوان ابزاری برای تنبیه و تفرقه افکنی رهبران اروپایی از طریق شل کردن یا سفت کردن شیرآلات آن گونه که برای او و اهداف جنگی اش در اوکراین مناسب است، نشان می دهد.

سیمون تاگلیاپیترا، کارشناس ارشد بروگل، یک اندیشکده مستقر در بروکسل، گفت: «اعلام گازپروم نباید تعجب کند. روسیه در اینجا یک بازی استراتژیک انجام می دهد. نوسان جریان های پایین بهتر از یک قطع کامل است زیرا بازار را دستکاری می کند و تأثیر ژئوپلیتیکی را بهینه می کند.

وزرای انرژی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در بروکسل گرد هم می‌آیند تا درباره پیشنهادی برای تشویق شهروندان و کسب‌وکارهای این بلوک 27 عضوی به صرفه‌جویی در انرژی بحث کنند. اما در کشورهایی که به شدت به گاز روسیه متکی نیستند، مانند یونان و اسپانیا، اختلاف نظرها پدید آمده است، از این ایده که باید برای کمک به آلمان، شریک شمالی ثروتمندشان، مصرف را کاهش دهند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی شبانه خود در روز دوشنبه، بحران در حال گسترش را «جنگ گازی آشکار» علیه اروپای «متحد» خواند، جنگی که مسکو عمداً زمان‌بندی آن را تعیین کرد. او گفت: «اینها فقط اشکال مختلف ترور هستند.

قبل از حمله روسیه به اوکراین، آلمان برای تامین 55 درصد کل نیاز گاز طبیعی خود به روسیه متکی بود. این شرکت طی چهار ماه گذشته این سهم را به 30 درصد کاهش داده است، اما در تلاش است تا به اندازه کافی سوخت ذخیره کند تا اطمینان حاصل کند که ذخیره کافی برای پشت سر گذاشتن زمستان خواهد داشت.

ساعاتی قبل از اعلام کاهش جدید گازپروم، کلاوس مولر، رئیس رگولاتور شبکه آلمان، گفت ظرفیت ذخیره سازی این کشور به 65.9 درصد رسیده است و بنابراین “در نهایت به مسیر خود بازگشته است.” هدف این است که فضای ذخیره سازی تا اوایل سپتامبر 75 درصد پر شود.

اعلامیه گازپروم باید برای همه اعضای اتحادیه اروپا روشن می کرد که چقدر مهم است که آنها به سرعت و قاطعانه اقدام به صرفه جویی در گاز کنند. تاگلیاپیترا گفت. اقدام در این زمینه دیگر قابل تأخیر نیست.»

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما