سندز یونایتد باشگاه فوتبالی که در حال مقابله با غم و اندوه است

یادداشت ویراستار: اگر شما یا شخصی که می‌شناسید با افکار خودکشی یا مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کنید، لطفاً با خط زندگی خودکشی و بحران 988 تماس بگیرید یا از وب‌سایت خط تلفن بازدید کنید.



CNN

سندز یونایتد یک باشگاه فوتبال است مانند بسیاری دیگر. آن‌ها یکشنبه‌ها بازی می‌کنند و هر آخر هفته از حرکت‌های ورزش – فراز و نشیب‌هایی که هواداران همه تیم‌ها با آن‌ها آشنا هستند، عبور می‌کنند. آنها چکمه های خود را می بندند و به دنبال پیروزی هستند، سپس معمولاً برای یک یا دو نوشیدنی بازنشسته می شوند.

اما چیزی بسیار متفاوت در مورد ساندز یونایتد وجود دارد. این باشگاه برای پدران داغدیده است. روی پیراهن بازیکنان ساندز یونایتد نامی از سوپراستارهای فوتبال وجود ندارد. در عوض، نام فرزندانی را دارند که بازیکنان مدت کوتاهی پس از تولد از دست داده‌اند.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار، در سال 2021، نرخ مرگ و میر نوزادان حدود 2.7 مرگ در هر 1000 تولد زنده در انگلستان و ولز بود. مرگ نوزاد به مرگ کودک در 28 روز پس از زایمان اطلاق می شود.

تعدادی باشگاه ساندز یونایتد در سراسر بریتانیا وجود دارد، به طور دقیق 39 باشگاه، – از ادینبورگ، اسکاتلند تا جزیره وایت، جزیره کوچکی در سواحل جنوبی انگلستان.

و در هر باشگاه پدرانی هستند که ضررهای غیرقابل تصوری را تجربه کرده اند. این باشگاه ها مستقیماً با موسسه خیریه سندز در ارتباط هستند – که به کسانی که در اثر از دست دادن بارداری یا مرگ یک نوزاد آسیب دیده اند، حمایت می کند.

هر آخر هفته، این مردان – از همه اقشار جامعه – گرد هم می آیند تا یک مسابقه بازی کنند و زندگی بسیار کوتاه کودکانی را که از دست داده اند را به یاد بیاورند.

نشان سندز یونایتد اف سی لندن روی پیراهن یک بازیکن.

دیوید هاموند، که یک تیم ساندز یونایتد را در وست میدلندز، انگلستان تأسیس کرد، به این تیم اعتبار می دهد که به او در عواقب تراژدی شخصی خود کمک زیادی کرده است. او همچنین آن را “باشگاهی که هرگز نمی خواهید به آن بپیوندید” می نامد.

پنج سال پیش، هاموند و شریک زندگی اش استیسی، پسرشان لوکاس را از دست دادند. این زوج تنها یک ساعت پس از تولد او قبل از مرگ توانستند با او بگذرانند.

پس از اولین سالگرد مرگ لوکاس، هاموند احساس ضعف می کرد. او و شریک زندگی‌اش با هم در چند گروه حمایتی حضور داشته‌اند، اما تلاش می‌کرد تا با آنها صحبت کند.

او گفت: «من فقط به نوعی آنجا نشستم. “و من این را با بسیاری از افراد دیگری که آنجا بودند نیز دریافتم.”

هاموند می‌گوید صحبت کردن درباره احساساتش پس از از دست دادن خود و استیسی برایش دشوار بود.

«من و شریکم متوجه می‌شویم که او به رختخواب می‌رود، من گفتم که فقط کمی بیشتر بیدار می‌مانم، و سپس شکسته می‌شوم و شروع می‌کنم به گریه کردن. و من هرگز این کار را جلوی او انجام نمی دهم.» او گفت. “احساس می کردم که باید برای او سنگی باشم و نمی توانم ترک کنم.”

و اینجا بود که فوتبال وارد شد. هاموند قبلاً نام ساندز یونایتد را شنیده بود، زیرا قبلاً یک گزارش خبری را در تلویزیون یکی از تیم های متعدد آن دریافت کرده بود. او تصمیم گرفت ببیند آیا یک باشگاه سندز در منطقه محلی او، در وست میدلندز وجود دارد یا خیر. وقتی نتوانست یکی را پیدا کند – به توصیه همسرش استیسی – تصمیم گرفت خودش یکی را راه‌اندازی کند.

هاموند در ابتدا تنها با یک صفحه فیس بوک برای گسترش آگاهی، Sands United Solihull را راه اندازی کرد. این باشگاه اکنون در سومین فصل فعالیت خود است و پر جمعیت پدرانی است که فرزندان تازه متولد شده خود را از دست داده اند.

او گفت فوتبال – هم بازی کردن با آن و هم فرهنگ هواداری و رقابت باشگاهی – سکوی پرشی برای او و هم تیمی هایش فراهم کرد تا بتوانند در مورد احساسات خود صحبت کنند:

او به سی ان ان گفت: “با فوتبال، شما قبلاً با کسی ارتباط دارید: ممکن است از همان تیمی حمایت کنید که آنها، یا ممکن است از منچستریونایتد حمایت کنید و آنها ممکن است از لیورپول حمایت کنند تا کمی با آنها رقابت و شوخی داشته باشید.” .

“چیزی که من با ساندز دریافتم این بود که ما یک کیک‌آوت می‌کردیم، و بعد به بار می‌رفتیم، می‌نشینیم و گپ می‌زنیم و بعد ارتباط‌های دیگری پیدا می‌کردیم. پسر جدیدی آمد و گفت که او و شریک زندگی اش در هارتلندز بوده اند [a hospital in the West Midlands,] و من گفتم ما هم از آنجا مراقبت می کنیم.»

هاموند گفت: «وقتی این خطوط ارتباطی کوچک را می بینید، راحت تر می شوید. وقتی کسی را با پیراهن استون ویلا می‌بینی و نمی‌توانی آن باشگاه را تحمل کنی، می‌توانی با او شوخی کنی.

«در حالی که وقتی برای حمایت از جلسات گروهی می‌روید، لباس‌های معمولی‌تان را می‌پوشید، یک فنجان چای یا قهوه می‌نوشید، اما به سختی در مورد مسائل صحبت می‌کنید. گاهی اوقات، مردان برای برقراری ارتباط با مردان دیگر به آن فشار کمی نیاز دارند.»

و همانطور که فوتبال به طور کلی اغلب مردان را به ایجاد دوستی سوق می دهد و می تواند الهام بخش گفتگو باشد، سندز یونایتد از این نظر خاص است که ضررهایی را که اعضایش در هر بازی متحمل شده اند را تشخیص می دهد – هر مسابقه به خاطره کودکی اختصاص دارد که یکی از آنها بازیکنان شکست خورده اند

هاموند گفت که یکی از مردانی که در ساندز می شناسد، پوشیدن نام پسرش بر روی پیراهن خود را در طول مسابقات به عنوان راهی برای بازی فوتبال با او توصیف کرد – کاری که می دانست در غیر این صورت هرگز نمی توانست انجام دهد.

سندز رویکرد هاموند به غم و اندوه و دیدگاه او را نسبت به تراژدی شخصی که متحمل شده است کاملاً تغییر داده است.

“[Before Sands United,] من نمی توانستم در مورد پسرم صحبت کنم بدون اینکه اشک در بیاورم. اما این تیم کمک زیادی به من کرد تا جایی که اکنون می توانم در مورد لوکاس با لبخندی بر لب صحبت کنم.” او به CNN گفت.

اگرچه او فقط برای مدت کوتاهی با ما بود، اما این باشگاه میراثی است که او در جهان به جا گذاشته است و این چیز شگفت انگیزی است.”

39 باشگاه فوتبال ساندز یونایتد در سراسر بریتانیا وجود دارد.

الکس والمزلی موسس تیم ساندز یونایتد در غرب یورکشایر، در شمال انگلستان است. او اولین بار در سن 6 سالگی با از دست دادن بارداری مواجه شد، زمانی که مادرش برادرش را بیست هفته پس از بارداری از دست داد.

بعدها، در دوران بزرگسالی او، تراژدی دوباره رخ داد.

در سال 2017، والمسلی و شریک زندگی‌اش اولیویا مطلع شدند که نوزادشان آنسفالی دارد – یک نقص مادرزادی جدی که در آن جنین بدون مغز یا جمجمه کامل تشکیل می‌شود. آنها پس از انجام اسکن تصمیم دشواری برای خاتمه بارداری گرفتند. این زوج پس از این اتفاقات دوباره باردار شدند و متوجه شدند فرزند دومشان نیز آنسفالی دارد. آنها فرزند دوم خود را از دست دادند.

بعداً در سال 2018 آنها سقط جنین داشتند.

پس از شکست‌هایشان، والمزلی و شریک زندگی‌اش هر دو با خیریه سندز که باشگاه‌های فوتبال آن از آن منشعب شدند، درگیر شدند. این موسسه خیریه از والدین داغدار حمایت می کند و تحقیقاتی را برای درک بهتر علل مرده زایی، مرگ و میر نوزادان و از دست دادن بارداری ترویج می کند – والمزلی و اولیویا حتی در عروسی خود در سال 2018 از سنجاق های سندز استفاده کردند.

یک روز والمزلی در حال گوش دادن به رادیو بود و در مورد تیم فوتبال ساندز در شهر ساحلی برایتون شنید. او با الهام گرفتن تصمیم گرفت شعبه ای را در جایی که در یورکشایر غربی زندگی می کند راه اندازی کند. مانند هاموند، او باشگاه را با چیزی جز یک صفحه فیس بوک راه اندازی کرد و قبل از اینکه متوجه شود، یک تیم کامل را گرد هم آورده بود.

والمزلی به سی ان ان گفت: «عضو بودن در این باشگاه، مانند بودن با گروهی از بچه هاست که به تازگی آن را به دست می آورند. «آنجا رفاقتی وجود دارد. من به تیم می گویم، “شما بیایید و می توانید هر چقدر که می خواهید صحبت کنید.”

قبل از ساندز یونایتد، والمسلی – مانند هاموند – برای صحبت در مورد احساساتش مشکل بود: “من از آن دسته افرادی نیستم که فقط در یک اتاق بنشینم و گپ بزنم.” او تلاش کرد تا واقعاً در گروه‌های حمایتی صحبت کند و بسیاری از احساسات خود را در بطری فرو برد.

او به یاد می آورد که یک بار، پس از تلفات او و همسرش اولیویا، به مغازه ها رفت و در راه خانه به میخانه ای رفت. او در گوشه ای با آبجو نشست و “فقط شروع به گریه کرد.”

تا آن زمان، والمزلی احساس می‌کرد که احساساتش را «لگدمال» کرده است.

والمزلی گفت که فکر می‌کند هنوز موانع زیادی در مورد سلامت روان مردان وجود دارد که مانع از آن می‌شود که واقعاً بتوانند افکار شخصی خود را با دیگران – حتی نزدیکانشان – به اشتراک بگذارند.

او گفت: «بسیاری از مردان به من گفته‌اند که وقتی نوبت به برخی از حمایت‌های پیشنهادی پس از شکست‌هایشان می‌رسد، احساس محرومیت می‌کنند. برخی از آنها گفتند که متوجه شده‌اند گروه‌های حمایتی وجود دارند که واقعاً پدرانی را که از دست دادن نوزاد را تجربه کرده‌اند در نظر نمی‌گیرند.»

اما سندز یونایتد فضایی ویژه برای مردانی است که چیزهای غیرقابل تصوری را پشت سر گذاشته اند.

همه در باشگاه به دنبال یکدیگر هستند. و فضا آرام است. یک دقیقه، بچه ها ممکن است در مورد اینکه چه کسی شب قبل از لیگ قهرمانان حذف شد صحبت می کنند و در دقیقه بعد، درباره از دست دادن فرزندشان صحبت می کنند.”

“باید یک دریچه رهایی برای احساساتی که بعد از از دست دادن نوزاد از سر می گذرانید وجود داشته باشد. و این همان چیزی است که سندز است – این یک دریچه آزادسازی است.

بازیکنان ساندز یونایتد اف سی یورکشر جنوبی یک گل را جشن می گیرند.

والمزلی می‌گوید دلیلی وجود دارد که فوتبال ورزش انتخابی سندز است.

او می‌گوید: «فوتبال مقداری سس مخفی در خود دارد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک توپ را به تور بیندازید. برخلاف تنیس، راگبی و کریکت، برای بازی فوتبال نیازی به تجهیزات یا مهارت زیادی ندارید. این در دسترس ترین ورزش در جهان است. تنها چیزی که نیاز دارید یک توپ و پاهایتان است.»

ماهیت قابل دسترس فوتبال پایه به این معنی است که سندز یونایتد یورکشایر غربی از مردانی از هر طبقه تشکیل شده است: “بچه های ساندز وکیل، مکانیک و تاجر هستند.”

والمزلی می‌خواهد باشگاه ساندز او یک “ستاره شمالی” برای هر پدر داغدیده‌ای باشد که نیاز به حمایت دارد، فارغ از داستان، سابقه یا توانایی فوتبالی‌اش. او امیدوار است که این تیم بتواند “دکمی باشد که کسی می تواند هر زمان که به کمک نیاز داشت فشار دهد.”

در مورد آینده ساندز یونایتد، والمزلی می‌گوید که او می‌خواهد اطمینان حاصل کند که باشگاه همیشه می‌تواند به “مرد بعدی خارج از کشور که در حال گذراندن آنچه ما بوده‌ایم” برسد. گاهی اوقات ممکن است کمی گم شوند. و ما باید آنها را پیدا کنیم.»

الکس و دیوید خاطرنشان کردند که از دست دادن نوزاد، از بین نخواهد رفت. همیشه پدر و مادری عزادار وجود دارند و همیشه پدرانی داغدار هستند که به دنبال کسی هستند که با او صحبت کنند.

اما ساندز یونایتد به جایی نمی‌رسد – و تا زمانی که تیم‌هایش وجود دارند، مردانی که از چیزهای غیرقابل تصور می‌گذرند، همیشه مکانی برای گفتگو و گپ زدن خواهند داشت که ممکن است ارزشمند باشد.

سندز یونایتد راهی منحصر به فرد برای مردان داغدیده است تا از طریق عشق مشترک به ورزش گرد هم بیایند، یک شبکه پشتیبانی پیدا کنند و وقتی آماده هستند در مورد غم خود صحبت کنند. درباره ساندز یونایتد بیشتر بدانید.

اگر قبل، در حین یا اندکی پس از تولد، تحت تأثیر مرگ یک نوزاد قرار گرفته اید، سندز برای حمایت از شما تا زمانی که به حمایت نیاز دارید، آماده است.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما