سوئد از کارشناسان سازمان ملل خواستار افزایش تلاش ها برای مبارزه با نژادپرستی سیستماتیک

اعضای ساز و کار بین المللی کارشناسان در حین بازدید از کشور از 31 اکتبر تا 4 نوامبر، اطلاعاتی را در مورد اقدامات قانونی و نظارتی موجود برای مقابله با تبعیض نژادی جمع آوری کردند.

رئیس گفت: “جمع آوری، انتشار و تجزیه و تحلیل داده های تفکیک شده بر اساس نژاد یا منشاء قومی در تمام جنبه های زندگی، به ویژه در مورد تعامل با مجریان قانون و سیستم عدالت کیفری، یک عنصر اساسی برای طراحی و ارزیابی پاسخ ها به نژادپرستی سیستمیک است.” ایون موکگورو.

سوئد باید این داده ها را برای مبارزه با نژادپرستی سیستمی جمع آوری و استفاده کند.

سوئد باید تعریف ایمنی را گسترش دهد – کارشناس مستقل سازمان ملل

داده های مسابقه مورد نیاز است

همراه با رئیس، تریسی کیزی و خوان مندز جلساتی را در استکهلم، مالمو و لوند برگزار کردند و مصاحبه‌هایی را با تمرکز بر روی شیوه‌های خوب و چالش‌هایی که سوئد در اجرای تعهدات حقوق بشری خود در زمینه عدم تبعیض در چارچوب قانون با آن مواجه است، برگزار کردند. اجرا و نظام عدالت کیفری

در حالی که مکانیسم حساسیت تاریخی پیرامون طبقه بندی های نژادی در کشور را درک می کند، کارشناسان گفتند که از بی میلی مقامات سوئدی برای جمع آوری داده های تفکیک شده بر اساس نژاد “عمیقا نگران” هستند.

خانم می‌گوید: «شنیده‌ایم که اکثر مردم سوئد به طور کلی به پلیس اعتماد دارند، با این حال اکثر شهادت‌هایی که از اعضای جوامع نژادی دریافت کردیم، از ترس از حضور ظالمانه پلیس، توصیف نژادی و توقف‌ها و جستجوهای خودسرانه صحبت می‌کردند». . کیزی

بازگرداندن اعتماد پلیس

آنها با نمایندگانی از وزارتخانه های دادگستری، استخدام، و امور خارجه و همچنین شورای ملی پیشگیری از جرم (Brå)، دفاتر بازرس پارلمانی و بازرس برابری، و اعضای اداره پلیس سوئد، خدمات زندان و وثیقه (Kriminalvarden) دیدار کردند. ).

او گفت: “سوئد باید تعریف ایمنی را که منحصراً متکی به پاسخ پلیس نیست، گسترش دهد.”

این کارشناس افزود: “پلیس باید بر استراتژی هایی برای بازگرداندن اعتماد خود در میان جوامعی که به آنها خدمت می کند، از جمله از طریق تنوع بخشیدن به کارکنان خود برای بازتاب جامعه چند فرهنگی واقعی سوئد، تمرکز کند.”

مکانیسم همچنین با اعضای موسسه ملی حقوق بشر سوئد، نمایندگان جامعه مدنی و جوامع آسیب دیده و همچنین با اعضای اداره پلیس سوئد ملاقات کرد.

بازدید از زندان

علاوه بر این، مکانیسم از بازداشتگاه های پلیس و بازداشتگاه های پیش از محاکمه در استکهلم و مالمو بازدید کرد، جایی که آقای. مندز نسبت به “توسل بیش از حد به سلول انفرادی” ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: «به طور کلی تر، ما همچنین نگران این هستیم که سوئد به چالش های امنیتی مشروع، از جمله جنایات رو به رشد گروهی، از طریق واکنشی که بر پلیس، نظارت و محرومیت بی رویه از آزادی تمرکز دارد، رسیدگی کند.»

آقای. مندز از سوئد خواست تا «به طور کامل از قوانین نلسون ماندلا پیروی کند – که قبلاً حداقل قوانین استاندارد سازمان ملل برای رفتار با زندانیان بود – و به گزینه‌های جایگزین برای بازداشت امتیاز بدهد».

تشکیل گزارش

مکانیسم یافته های اولیه خود را با دولت در میان گذاشته و گزارشی را پیش نویسی خواهد کرد که در ماه های آینده منتشر و به شورای حقوق بشر ارائه خواهد شد.

خانم “ما شیوه های خوبی را با خود خواهیم برد که در گزارش نهایی خود از جمله آموزش پلیس و منابع تخصیص یافته به تحقیق در مورد جنایات ناشی از نفرت را برجسته خواهیم کرد.” موکگورو گفت.

کارشناسان مستقل توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو منصوب می شوند تا موضوع حقوق بشر مشخصی را بررسی و گزارش دهند. مناصب افتخاری است و بابت کارشان پولی دریافت نمی کنند.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما