سیذارتا موکرجی تاریخ و زیست شناسی را می بافد تا داستان ما را تعریف کند

سپس، با اصرار او هنوز نمی‌داند که آخرین کتاب چه خواهد بود، زیرا این کتاب تمام نشده است، با عجله ادامه می‌دهد: درباره «پایان زندگی، تمدید عمر، متابولیسم، آنچه که با نزدیک شدن به پایان اتفاق می‌افتد و چگونه می‌شویم» است. به طور بالقوه می تواند پایان را افزایش دهد. این درباره شفقت است و درباره احساس است، درباره مرگ پدرم است و درباره تماشای مردن مردم است – وقتی به زندگی پایان می دهیم چه برازنده ای است و در چه مقطعی از زمان.»

سه کتاب اول آنچه که او چهارگانه می نامد عمیقاً در تاریخ تحقیق علمی کاوش می کند. همه آنها اساساً در مورد درک واحدهایی هستند که زندگی ما را سازماندهی می کنند. همانطور که آن واحدها را درک می کنیم، بدن انسان را به عنوان انباشت سلولی، به عنوان تجمع ژن ها تصور می کنیم. او آن را یکی از مهم ترین ایده های تاریخ بشر می نامد.

موکرجی، 52 ساله، از طریق زوم از دفتر خود در کلمبیا صحبت می کند. او روی صندلی خود خمیده است، تقریباً در زمانی که مکالمه به خوبی پیش می رود، مستعد است، و هر یا دو دقیقه یک بار دستانش را میان موهای ژولیده ی هنرمندانه می کشد و ابتدا آن ها را به یک طرف و سپس به طرف دیگر می اندازد.

انکولوژیست که به نویسنده مشهور تبدیل شده است (در کنار Sze در Vogue معرفی شده است، که در مستند کن برنز بر اساس “امپراطور” نمایش داده شده است) توسط بسیاری در دنیای تحقیقات پزشکی با شک و تردید دیده می شود. هنگامی که او در سال 2016 گزیده ای از “ژن” را در نیویورکر منتشر کرد، باعث خشم محققان در این زمینه شد.

والتر گیلبرت، زیست شناس مولکولی و برنده جایزه نوبل، در آن زمان، یکی از دانشمندان بسیاری که علناً این کار را به عنوان ساده انگارانه و نادرست نشان دادن ایده های بنیادی مورد انتقاد قرار دادند، نوشت: «مقاله نیویورکر به شدت اشتباه است که تحلیل عقلانی را به چالش می کشد. ناشر کتاب اصلاحاتی را در چاپ های بعدی انجام داد.

اما دانشمندان دیگر می‌گویند که موکرجی خدمات ارزشمندی ارائه می‌کند و داستان آن چیزی است که ما را در زمانی که اعتماد به علم از بین رفته است، انسان می‌سازد. برت ووگلشتاین، پیشگام در تحقیقات سرطان شناسی که اولین کسی بود که اساس مولکولی سرطان انسانی را نشان داد، گفت: “من سید را خوب نمی شناسم، اما فکر می کنم او یک نابغه است.” “من فکر می کنم توانایی توضیح مسائل پیچیده برای افرادی که در این زمینه متخصص نیستند یک استعداد واقعی و یک خدمت فوق العاده برای مردم و دانشمندان است.”

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما