شورای امنیت می شنود که امنیت & یکی از مهم ترین چالش ها& در جمهوری دموکراتیک کنگو است

بنتو کیتا، نماینده ویژه، گفت: “در هفته های گذشته، وضعیت امنیتی در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو به طرز چشمگیری بدتر شده است.”، با اشاره به اینکه از اکتبر، گروه شورشی M23 خصومت ها را از سر گرفته و کنترل خود را در استان کیوو شمالی گسترش داده است.

تقویت حمایت

در پاسخ، MONUSCO به ارائه پشتیبانی عملیاتی، لجستیکی و تاکتیکی از نیروهای مسلح کنگو و پلیس ملی در مقابله با M23 و سایر گروه‌های مسلح ادامه داده است.

او گفت که گشت زنی های قوی در گوما و اطراف آن برای محافظت از غیرنظامیان و جلوگیری از پیشروی بیشتر M23 به سمت شهر انجام شده است.

و ماموریت شبکه های هشدار اجتماعی بیشتری را در مناطق آسیب پذیر اضافه کرد.

جنایات فجیع

رئیس مونسکو ادعاهای نقض حقوق بشر توسط جنگجویان M23 در کیشیشه و بامبو، قلمرو روتسشورو و در شمال کیوو را “به شدت نگران کننده” توصیف کرد که در آن حداقل 102 مرد، 17 زن و 12 کودک “به ضرب گلوله کشته شدند یا با تیغه کشته شدند. سلاح».

علاوه بر این، او ادامه داد، جنگجویان M23 به حداقل 22 زن تجاوز کردند، چهار مدرسه را ویران کردند و دو مدرسه دیگر را اشغال کردند.

من از این شورا می خواهم که این جنایات را با نهایت شدت محکوم کند…[and] وی تاکید کرد: خواستار آزادی فوری بازماندگانی هستند که توسط M23 از ترک منطقه جلوگیری شده بودند.

“مسئولان این جنایات و سایر جنایات علیه مردم غیرنظامی باید در سطح ملی یا بین المللی محاکمه شوند.”

جنایات بر عملیات سازمان ملل تأثیر می گذارد

وخامت اوضاع امنیتی همچنین خطراتی را برای عملیات مونوسکو به همراه دارد.

این مقام ارشد سازمان ملل به حمله مسلحانه به پایگاه این مأموریت در مینمبوه در جنوب کیوو اشاره کرد که در ماه سپتامبر جان یک حافظ صلح را گرفت.

او گفت: “من این حمله را محکوم می کنم که عاملان آن باید با قاطعیت محاکمه شوند.”

جنگنده های M23 به سمت گوما در جمهوری دموکراتیک کنگو حرکت می کنند.

جنگنده های M23 به سمت گوما در جمهوری دموکراتیک کنگو حرکت می کنند.

بحران انسانی مداوم

خانم. کیتا از گروه‌های مسلح به‌عنوان یکی از دلایل اصلی میزبانی جمهوری دموکراتیک کنگو بیشترین تعداد آوارگان داخلی در آفریقا را نام برد.

وی ادامه داد: «تقریباً 370000 نفر دیگر در آخرین دور از خصومت‌ها که شامل M23 می‌شود، ریشه کن شده و مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.» وی افزود که خشونت‌های بین‌اجتماعی در استان‌های غربی نیز منجر به آواره شدن بیش از 50000 نفر شده است. زنان و کودکان

رئیس مونوسکو ادامه داد: «در این محیط خطرناک، و علی‌رغم محدودیت‌های دسترسی مداوم… بازیگران بشردوستانه به ارائه کمک‌های ضروری و خدمات نجات جان خود ادامه می‌دهند» و از شرکای خود خواست که به حمایت فعالانه از طرح‌های واکنش بشردوستانه و پاسخ کیوو شمالی ادامه دهند.

دیپلماسی در کار

این مقام ارشد سازمان ملل در مورد ابتکارات منطقه ای تشدید شده در حمایت از نقشه راه لواندا و همچنین پیشرفت های حاصل شده در زمینه فرآیند نایروبی به روز کرد.

او گفت: «از آوریل 2022، مأموریت حمایت سیاسی، فنی و لجستیکی را به دبیرخانه مشترک کنگو-کنیا ارائه کرده است تا رایزنی‌هایی بین دولت و گروه‌های مسلح کنگو انجام دهد.

مینی اجلاس

خانم. کیتا سفیران را از نشست کوچکی که ماه گذشته در لواندا برگزار شد، مطلع کرد که طی آن توافقی در مورد اقداماتی برای رسیدگی به وضعیت در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو که نقش عملیاتی MONUSCO را در هماهنگی با نیروی منطقه ای جامعه آفریقای شرقی (EAC) پیش بینی می کند، به امضا رسید. را تک کاره مکانیزم تایید

او گفت: «در درجه اول، M23 باید تمام خصومت ها را متوقف کند و از مناطق اشغالی بر اساس نقشه راه تعیین شده در بیانیه نهایی اجلاس مینی لواندا عقب نشینی کند. اطلاعیه

وی افزود: «من بار دیگر بر آمادگی این مأموریت برای استفاده از توانمندی‌هایی که در اختیار دارد برای حمایت از طرح‌های صلح منطقه‌ای در دست اقدام تاکید می‌کنم…[and] مشتاقانه منتظر تعامل بیشتر با دولت جمهوری دموکراتیک کنگو و شرکای منطقه ای برای تعیین نقش ماموریت در تلاش برای تبدیل تصمیمات اتخاذ شده در چارچوب لواندا و نایروبی به واقعیت در محل هستیم.”

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما