(عکس) ترمیم چهره اولین مومیایی در بردار

محققان در پروژه ای جالب موفق به بازسازی چهره اولین مومیایی باردار مصری با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری و بقایای بدن شدند.

بر اساس این گزارش، اسکن ها نشان داد که جسد اولین مومیایی حامله 2000 ساله در مصر مبتلا به سرطان بوده و احتمالاً به دلیل نوعی بیماری نادر در هفته بیست و هشتم بارداری جان خود را از دست داده است.

محققان لهستانی در سال گذشته علائم غیرعادی را در استخوان ها کشف کردند. با توجه به عند، علائم مشابه بیماران مبتلا به سرطان نازوفارنکس است.

برای بازسازی صورت با استفاده از کامپیوتر ابتدا یک مدل سه بعدی از جمجمه تهیه می شود و قطعات به مدل اضافه می شوند.

مدل جمجمه با نشانگرهایی مانند چشم، بینی، گوش، گونه، لب و چانه مشخص شده و هر نماد با طراحی کامپیوتری پوشانده شده و در نهایت صورت به دست می آید.

گفته می شود که «زنان مرموز» در مقبره های سلطنتی در تبس و در اوایل دهه 1800 کشف شد و قدمت آن به قرن اول قبل از میلاد می رسد، زمانی که ملکه کلئوپاترا در شهر تبس فعالیت می کرد. این زن در سال 1826 به ورشو در لهستان آورده شد و در حال حاضر در موزه ملی ورشو به نمایش گذاشته شده است.

سال گذشته مشخص شد که این زن بین 20 تا 30 سال سن داشته و در هفته 26 و 30 به تنهایی باردار بوده است.

شانتال میلانی، انسان‌شناس پزشکی قانونی ایتالیایی و عضو پروژه مومیایی ورشو، می‌گوید: استخوان‌ها و به‌ویژه سر اطلاعات زیادی در مورد چهره فرد می‌دهد.

وی افزود: اگرچه در یک پرتره دقیق دیده نمی شود، اما جمجمه مانند بسیاری از قسمت های تشریحی منحصر به فرد است و مجموعه اشکال و تناسباتی را که در تصویر نهایی نمایان می شود، نشان می دهد.

میلانی گفت: صورتی که ساختار استخوان ها را می پوشاند از قوانین آناتومیک متفاوتی پیروی می کند، بنابراین می توان از روش های استاندارد برای بازسازی آن استفاده کرد، به عنوان مثال برای ایجاد فرم بینی.
بدن و را با در غرق‌ها بدوند بودند و با سملو‌ای غنی از تعویذ (حرز) برای دیدن و به دیدنی پس از مرک بدند و را با در غرک‌ها بودند.

به لوتورف فرارو، موميايي ورشو در فيسبوك نوشت: موميايي كردن مدرکي بود كه براي حفظ يك فرد از مرگ نمع‌شد مي‌شد.

من معتقدم که این مومیایی اولین نمونه از مومیایی است که حاوی جنین است و در حال حاضر در موزه ورشو به نمایش گذاشته شده است.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما