(عکس ها) மார்க்குக்கு வெர்க்கு தெர் பெர்கு

بسیاری از کشاورزان در جنوب غربی بنگلادش از قایق های شناور ساخته شده از سنبل آبی برای پرورش سبزیجات در فصل بارانی استفاده می کنند – زمانی که زمین خشک کمیاب است.

بر اساس گزارش ها، محمد مصطفی، کشاورز در دلتاهای پست جنوب بنگلادش، شیوه های کشاورزی اجداد خود را به محصولات شناور بازگرداند زیرا سیل و طوفان زمین های کشاورزی را تهدید می کند.

اکثر کشاورزان منطقه از قایق های خود برای پرورش سبزیجات و میوه های ایمن از جمله خیار، تربچه، کدو تنبل، پاپایا و گوجه فرنگی استفاده می کنند.

قایق‌هایی که از ساقه‌های سینکیفویل بافته می‌شوند، در هنگام باران‌های شدید، زمانی که زمین‌های خشک به ویژه کمیاب است، زندگی را برای خانواده فراهم می‌کنند.

این تکنیک 200 ساله برای اولین بار توسط کشاورزان منطقه مورد استفاده قرار گرفت و در تمام فصل، سیل رخ داد. اما امروزه این منطقه در بازه زمانی 8 تا 10 ماهه زیر آب است و زمین های بیشتری زیر آب است.

مصطفی 42 ساله می گوید: مدت هاست که این زمین زیر آب است و این تکنیک قدیمی به من کمک کرده تا پول در بیاورم. پدر و اجدادم تومید آن را را میکردان اما آسان نیست

مصطفی، تناه ناناور قدیمة شش نفره‌اش، می‌گوید: اول سعی کردم پول بفروشم، اما بالاخره بدهکار شدم. من پنج سال پیش شانس خود را در کشاورزی امتحان کردم و تفاوت بزرگی در زندگی ام ایجاد کردم.

این رویکرد که اکنون توسط حدود 6000 کشاورز در سراسر جنوب غربی بنگلادش انجام می شود، ممکن است حیاتی باشد زیرا تغییرات آب و هوا سطح دریاها را بالا می برد و بادهای فصلی را نامنظم تر می کند.

مزارع شناور در حال حاضر در مجموع 157 هکتار در منطقه پروجپور و 120 هکتار در نذیرپور وجود دارد.

BBe a bet a تصادف

اثرات آب و هوا با عوامل طبیعی ترکیب می شود، مانند حرکات تکتونیکی که باعث غرق شدن زمین می شود و سدهای بالادستی که گل و لای را به دام می اندازند و دلتاهای ایرانی را دوباره پر می کنند.

بانک توسعه آسیایی در گزارشی در سال 2021 اعلام کرد: بنگلادش به دلیل اینکه بزرگترین دلتای جهان است، سیل های مکرر به ویژه سیلاب های ناگهانی همراه با فرسایش رودخانه را تجربه می کند.

بر اساس گزارش ها، بنگلادش نیز اغلب توسط طوفان هایی که از خلیج بنگال می گذرد ضربه می زند، در حالی که گرم شدن زمین باعث می شود الگوهای بارندگی نامنظم باشد. بیش از یک چهارم از جمعیت 165 میلیونی بنگلادش در منطقه ساحلی زندگی می کنند.

مصطفی گفت: با بادین کستی ها، برینی سود کیں کیں است. او امسال حدود 4500 تاکا (43 دلار) را روی یک قایق با وزن حدود 1.2 تن خرج کرد. سال گذشته فقط 1000 تاکا هزینه داشت.

به گفته قایقرانان، قایق ها معمولاً 6 متر طول و 1 متر عرض دارند، اما طول آنها می تواند چندین متر باشد. آن‌ها باید بید از یک سو تا چار ماخ با واشیت ژدیو شوندنыy شوند.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما
این پلتفرم از تکنولوژی هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می‌کند و از صحت داده‌های منتشر شده مسئولیتی نمی‌پذیرد و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.