ماکس شرزر و تاریخچه بهانه‌ها و انکارهای توپ‌پزی

تقریباً از زمانی که بیس بال وجود داشته است، پرتاب کننده ها از روش های مختلف، قانونی و غیره، برای مراقبت از توپ استفاده می کردند. برخی می خواهند توپ بیشتر بچرخد، برخی می خواهند کمتر بچرخد. برخی به دنبال حرکت بیشتر هستند و برخی دیگر به دنبال کنترل بیشتر.

مکس شرزر، همکار تیم متس، پردرآمدترین بازیکن بیسبال و یک ستاره فوق‌ستاره راست دست در پیست تالار مشاهیر، آخرین بازیکنی است که روش‌های خود را بر خلاف قوانین لیگ برتر بیسبال انجام می‌دهد. در مورد استفاده از مواد خارجی، و آخرین اظهاراتی که دقیقاً همه چیز را روشن نکرد.

در این مورد، شرزر، که از پیروزی روز چهارشنبه مقابل لس آنجلس داجرز اخراج شد، اصرار دارد که از رزین استفاده کرده است – که قانونی است – و نه بیشتر. داوران بازی، با این حال، ادعا کردند که دست شرزر از هر چیزی که قبلاً بررسی کرده بودند، چسبناک‌تر است.

شرزر وقتی از او در مورد تصمیمش برای صرف نظر کردن از درخواست تجدیدنظرش و گذراندن یک محرومیت 10 بازی پرسیده شد، در مورد چسبندگی دستانش بهانه‌ها یا انکارهایی نکرد. اما او همچنین به انجام کار اشتباهی اعتراف نکرد.

من با داجرها روبرو شدم. شرزر در مورد تیمی که در سال 2021 برای آن بازی کرد، گفت: “من آن بچه ها را می شناسم.” آنها فهمیدند. آنها من را میشناسند. من شهرتم را در بازی به دست آوردم. بازیکنان درک می کنند.»

خبر خوب برای شرزر این است که در حالی که بیسبال ممکن است برای بازیکنان متهم به استفاده از داروهای تقویت‌کننده عملکرد حافظه طولانی داشته باشد، پارچ‌هایی که در حال دکتر کردن توپ‌های بیس‌بال دستگیر شده‌اند، معمولاً بدون عواقب طولانی‌مدت کنار می‌روند. به عنوان مثال، در مورد گیلورد پری و دان ساتن، اعتراف به این تمرین مانعی برای انتخاب آن دسته از افراد مبتکر به تالار مشاهیر بیسبال نشد.

با این روحیه، در اینجا برخی از بهانه ها و اعتراف به گناه ارائه شده در طول سال ها آورده شده است.

در حالی که در سال 1920 توپ های اسپیت بال و سایر زمین های “فریک” توسط بیس بال غیرقانونی شدند، استفاده از آنها برای پارچ هایی که به دلیل استفاده از آنها شناخته شده بودند، ممنوع شد. در نتیجه، تا سال 1944 بود که بیسبال برای اولین بار به دلیل زیر پا گذاشتن این قانون، اجکت و تعلیق شد. نلز پاتر، یک شروع کننده برتر برای St. لوئیس براونز در پیروزی مقابل یانکی ها به “انتظار” توپ متهم شد و 10 روز محروم شد.

مدیر براونز، لوک سیول، از پارچ خود دفاع کرد و گفت که پاتر عادت عصبی داشت که انگشتانش را روی زبانش ببرد و سپس آنها را روی لباسش خشک کند.

دمیدن در انگشتان چه اشکالی دارد؟ سول پرسید، و به طرز نامحسوسی عمل را از تف کردن یا لیسیدن به دمیدن تغییر داد. “چند کوزه این کار را می کنند.” سول تا آنجا پیش رفت که مثالی ارائه کرد و گفت که تکس هیوسون از بوستون رد ساکس نیز همین کار را انجام داد.

آیا لو بوردت توپ پرتاب کرد؟ نه لزوما، اما او خوشحال بود که کتک خورده ها فکر می کنند او چنین است. بیوگرافی انجمن تحقیقات بیسبال آمریکا در مورد بوردت، بازیکن سه ستاره آل استار، می گوید: «روی تپه، رفتارهای عصبی او مانند مرتب کردن پیراهن و کلاهش، پاک کردن پیشانی، لمس لب هایش و صحبت کردن با خودش می توانست در گفته‌های یکی از مدیرانش، فرد هنی، «قهوه را عصبی کنید». از نظر بوردت، تهدید اسپیتر باعث شد که دیگر بازی‌های او مؤثرتر باشد. او گفت: “بهترین زمین من زمینی است که پرتاب نکنم.”

گیلورد پری در 314 بازی، دو جایزه Cy Young برنده شد و پنج بار آل استار شد، در حالی که تقریباً هیچ تلاشی برای پنهان کردن اینکه از مواد غیرقانونی برای بهبود زمین های خود استفاده می کرد، انجام نداد. پری در مورد راد کارو در سال 1977 گفت: “گریسبال، گریسبال، گریسبال، این تمام چیزی است که من او را پرتاب می کنم، و او هنوز هم آنها را می زند.” او خیلی خوب توپ را می بیند، حدس می زنم می تواند سمت خشک را انتخاب کند.”

پری و کارو با هم در سال 1991 وارد تالار مشاهیر شدند.

پری در حالی که یک بازیکن فعال بود تا آنجا پیش رفت که کتابی به نام “من و اسپیتر” نوشت. پری در مورد روان کننده های خود می گوید: “من همیشه آن را حداقل در دو مکان خواهم داشت، در صورتی که داوران از من بخواهند یکی را پاک کنم.” “هرگز نمی خواستم با چیزی در آنجا گیر بیفتم. حرفه ای نخواهد بود.»

در سال 1978، دون ساتون، چهار بار ستاره لس آنجلس داجرز، توسط داور داور داگ هاروی اخراج شد و توسط لیگ ملی به دلیل “خنثی کردن بیس بال” تعلیق شد. ساتون سر و صدای زیادی به پا کرد و گفت: «به توصیه وکیلم، من چیزی در این مورد نمی گویم. من علیه داگ هاروی، لیگ ملی و هرکسی که داوری کند شکایت می کنم. این موضوع در نهایت حل و فصل شد و تعلیق لغو شد.

بعداً خشم ساتون نسبت به چنین اتهاماتی کمتر شد و ساتون به شوخی گفت که او و پری درک متقابلی داشتند.

ساتون گفت: «او به من یک لوله وازلین داد. از او تشکر کردم و یک تکه سمباده به او دادم.»

به جای گریس یا تف، کوین گروس از فیلادلفیا فیلیز از بازی اخراج شد و در سال 1987 به مدت 10 روز محروم شد زیرا داوران یک تکه کاغذ سنباده را پیدا کردند که به دستکش او چسبانده شده بود.

گروس روز بعد به خبرنگاران گفت: “من با کاغذ سنباده در دستکش گرفتار شدم.” “آنها فکر می کردند که من ظاهراً دارم توپ را می زنم و من اخراج شدم. من در بازی دیشب هیچ توپی را نکوبیدم.» در عوض، گراس ادعا کرد که او فقط با کاغذ سنباده “گول می‌زند” و از آن استفاده نکرده است.

گراس به مدت چهار سال بارها از MLB درخواست کرد که دستکش او را پس بدهد و در نهایت در سال 1991 این کار را انجام داد.

گروس گفت: “خوشحالم که آن را پس گرفتم، فقط برای داشتنش.” فکر نمی‌کنم لیگ در تمام این مدت آن را حفظ می‌کرد. این دستکش من است.»

هنگامی که استفاده از موادی مانند Spider Tack در سال 2021 سوژه سرکوب MLB شد، یکی از بازیکنانی که انتقادات زیادی را برانگیخت، گریت کول، آس یانکیز بود که متهم به مراقبت از توپ برای افزایش چرخش خود شد. نرخ.

هنگامی که مستقیماً از کول پرسیده شد که آیا از Spider Tack استفاده کرده است، ماده‌ای چسبناک که برای کمک به وزنه‌برداران قدرت در دست گرفتن سنگ‌های بزرگ ساخته شده است، کول به جای ساختن چیزی شبیه به انکار، به سابقه‌ای از مراقبت از توپ اشاره کرد.

کول در کنفرانس زوم با خبرنگاران گفت: صادقانه بگویم، نمی‌دانم چگونه به آن پاسخ دهم. منظورم این است که آداب و رسومی وجود دارد که از بازیکنان مسن تر به بازیکنان جوان تر از آخرین نسل بازیکنان به این نسل از بازیکنان منتقل شده است. من فکر می‌کنم برخی چیزها در این زمینه قطعاً خارج از محدوده هستند.»

کول گفت که اگر لیگ بخواهد “موارد دیگری را قانونمند کند” از MLB حمایت خواهد کرد. او سپس برای بقیه فصل تلاش کرد و اجازه داد تا در سال 2022 با 33 ران خانگی در AL بالا دست یابد. با این حال، در سال 2023، او به یکی از برترین توپ‌زنان شروع بازی بازگشته است.

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما