نزدیک به نیمی از قربانیان ترور در جهان آفریقایی هستند و جرایم سازمان یافته به طور فزاینده ای ریشه دوانده است

غاداولی، رئیس دفتر مبارزه با مواد مخدر و مواد مخدر سازمان ملل متحد گفت که در سال گذشته حدود 3500 قربانی اقدامات تروریستی در جنوب صحرای آفریقا وجود داشت که تقریباً نیمی از موارد ثبت شده در سراسر جهان است.

وی افزود که به ویژه منطقه وسیع ساحل به محل زندگی برخی از فعال ترین و مرگبارترین گروه های تروریستی تبدیل شده است و کسب درک بیشتر از پیوندهای بین جنایات سازمان یافته و تروریسم از طریق جمع آوری دقیق داده ها ضروری است.

شواهد نشان می دهد که بهره برداری غیرقانونی از فلزات و مواد معدنی گرانبها مانند طلا، نقره و الماس، منابع درآمد قابل توجهی را برای افراط گرایان فراهم می کند و به گروه هایی که مسیرهای استخراج و قاچاق را کنترل می کنند، سود می رساند.

او بر اساس تحقیقات UNODC گفت: “ما این را ثابت کرده ایم طلا و سایر فلزات گرانبها به طور غیرقانونی استخراج شده به بازار قانونی وارد می شود و سود هنگفتی را برای قاچاقچیان فراهم می کند.

او افزود که قاچاق حیات وحش نیز به عنوان منبع مالی احتمالی برای شبه نظامیان گزارش شده است، زیرا تجارت غیرقانونی عاج به تنهایی 400 میلیون دلار درآمد غیرقانونی در هر سال ایجاد می کند.

میلیون ها مورد استثمار قرار گرفت

او به سفرا گفت که با جمعیتی حدود 1.3 میلیارد نفر، تقریباً 500 میلیون آفریقایی در سال 2021 در فقر شدید زندگی می کردند.

“این استثمار جنایتکارانه مردم آفریقا را از یک منبع درآمد قابل توجه محروم می کند. میلیون ها نفری را که برای امرار معاش به این منابع طبیعی وابسته هستند غارت می کندس و به درگیری ها دامن می زند و بی ثباتی را تشدید می کند.»

وضعیت اضطراری آب و هوا و همه‌گیری کووید-19 نیز بر اقتصادهای شکننده در سراسر آفریقا ویرانی وارد کرده است، و قاچاق غیرقانونی تنها باعث به خطر افتادن بیشتر توسعه و عقب‌نشینی از پیشرفت در اهداف توسعه پایدار می‌شود.

او گفت که توسعه پایدار بدون صلح و ثبات برای این قاره غیرممکن خواهد بود و خاطرنشان کرد که UNODC “نگهبان” کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه جرایم سازمان یافته فراملی است، که سنگر بین المللی اصلی در برابر بازار سیاه است.

مبارزه با شبکه ها

ما از کشورهای عضو حمایت می‌کنیم تا سیاست‌ها، قوانین و واکنش‌های عملیاتی مورد نیاز برای مقابله بهتر با تهدیدات تروریستی را اعمال کنند… تنها در سال 2021، ما آن را اجرا کردیم. 25 پروژه ضد تروریسم در جنوب صحرای آفریقا با بیش از 160 فعالیت انجام شدهو 2500 نفر را آموزش داد.»

وی در این نشست گفت که امروز در ساحل، کارگاه های آموزشی سازمان ملل متحد با موسسه تحقیقات جنایی و عدالت بین منطقه ای سازمان ملل متحد برگزار می شود تا درک و مهارت های مقامات عدالت کیفری برای کار در سازمان ها، اشتراک گذاری اطلاعات و “تقویت شود.شبکه های تروریستی و کسانی که از آنها حمایت مالی می کنند را سرنگون کنید

UNODC همچنین از ده کشور در سراسر منطقه جنوب صحرا برای بهبود چارچوب های خود برای مقابله با تامین مالی تروریسم و ​​پولشویی – از جمله در جمهوری آفریقای مرکزی (CAR)، چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC)، نیجر، و سومالی حمایت می کند.

ام‌اس. والی گفت که دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد همچنین برای تقویت هماهنگی بین سازمانی میان سرویس های اطلاعاتی، مجری قانون، واحدهای اطلاعات مالی و دادستان ها تلاش می کند.

او گفت که مناطق درگیری در آفریقا به طور نامتناسبی تحت تأثیر معادن غیرقانونی و قاچاق فلزات گرانبها قرار گرفته است.

زنجیره تامین مواد معدنی اغلب با کودک آزاری، قاچاق انسان، کار اجباری و سایر موارد نقض حقوق بشر مرتبط است.. با 60 درصد جمعیت زیر 25 سال آفریقا، جوانان هم آینده این قاره هستند و هم آسیب پذیرترین شهروندان آن هستند.

اما او گفت که جوانان پس از قدرت گرفتن می توانند به عوامل تغییر قدرتمند تبدیل شوند: «آنها می توانند آینده بهتری بسازند و از طرف خودشان حمایت کنند و جوامع آنها و حفاظت از منابع طبیعی آنها.

توانمندسازی جوانان

ام‌اس. والی گفت که او به ویژه به پروژه صلح‌سازی سازمان ملل متحد با محوریت جوانان افتخار می‌کند، که با مشارکت یونسکو، جوانان را قادر می‌سازد تا در مناطق مرزی گابن، کامرون و چاد به «بافندگان صلح» تبدیل شوند.

او گفت که هدف ایجاد شبکه ای متشکل از 1800 جوان “بافندگان صلح” بود. تا آنها را قادر سازد تا به بازیگرانی در پیشگیری از درگیری و ایجاد صلح در مناطق فرامرزی تبدیل شوند و راه‌های جایگزین برای امرار معاش را برای افراد در جوامع آسیب‌پذیر مرزی شناسایی کنند.

کمک مالی تروریست ها

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد به طور کامل برای حمایت از مبارزه آفریقا علیه تجارت جنایتکارانه حیات وحش و منابع طبیعی متعهد است.وی به سفیران اطمینان داد و افزود که از مشارکت شورا استقبال می‌کند، «به نگرانی‌های فزاینده مبنی بر اینکه این درآمدهای غیرقانونی تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی و گروه‌های مسلح است.»

او گفت که تلاش سازمان ملل برای مبارزه با جرم و جنایت آماده است تا به همه آفریقایی ها در تضمین “حق صلح، ثبات، عدالت و رفاه – برای نسل های امروز و آینده” کمک کند. بدون گذاشتن پول برای تروریست ها پشت سر گذاشتن هیچکس.»

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما