نظر پنج قانون برای دنیای پیری

دو نوع مردم در جهان وجود دارند: کسانی که معتقدند چالش تعیین کننده قرن بیست و یکم تغییرات آب و هوایی خواهد بود، و کسانی که می دانند که این کاهش تولد، کاهش جمعیت، پیری جهان خواهد بود.

این نوع ستون بازکن گروگان ثروت است. اگر اشتباه می‌کنم، ممکن است در داستان‌های بعدی که با نیویورک زیر آب و تگزاس غیرقابل سکونت نوشته می‌شود، به طرز تلخ یا تمسخرآمیزی نقل شود.

اما برای افراد عجیب و غریبی که بیشتر به جمعیت شناسی نسبت به آب و هوا وسواس دارند، مهم است که به این موضوع توجه کنند، زیرا تعادل واقعی خطر بین این دو هر چه باشد، تعادل نسبی در حال تغییر است. در طول 15 سال گذشته، برخی از بدترین سناریوهای ممکن برای تغییرات آب و هوایی کمتر از قبل شده اند. در عین حال، نیروهای مختلف، به ویژه بحران کووید، نرخ زاد و ولد را سریع‌تر پایین آورده و دوران سالمندی را به سرعت به جلو می‌برد.

آخرین شواهد خبر از چین در این هفته است که جمعیت آن برای اولین بار از زمان جهش بزرگ به جلو، بیش از 60 سال پیش، کاهش یافته است. مدت‌ها پیش‌بینی می‌شد که روند کاهشی پیش‌بینی می‌شد، اما تا همین اواخر انتظار نمی‌رفت که تا دهه 2030 برسد – اما در اینجا زود است، با نرخ زاد و ولد در چین که در سال 2022 به پایین‌ترین حد خود رسید.

این بدان معناست که درست همانطور که چین به عنوان یک ابرقدرت ظاهر می شود، به آینده ای تاریک خیره می شود که در آن پیر می شود و قبل از اینکه ثروتمند شدنش تمام شود، راکد می شود. در همین حال، تغییراتی در این سایه بر روی اکثر کشورهای ثروتمند و بسیاری از کشورهای با درآمد متوسط ​​وجود دارد – تهدیدی برای بیماری اسکلروز عمومی، از دست دادن پویایی و نوآوری، و یک مبارزه مجموع صفر بین جمعیت متورم بازنشسته و جوانان پربار. (تظاهرات گسترده هفته در فرانسه به طرح امانوئل مکرون برای افزایش سن بازنشستگی از 62 به 64 سال پیش نمایشی از این آینده بود.)

بنابراین ارزش آن را دارد که در مورد برخی از قوانین مربوط به عصر انحطاط جمعیتی فکر کنیم – روندهایی که باید تماشا کرد، اصولی که برندگان و بازندگان را از هم جدا می کند، راهنمای هر کسی که به دنبال پویایی در دنیای راکد است.

قانون شماره 1: جهان ثروتمند نیاز به توزیع مجدد از پیر به جوان دارد.

در دهه‌های اخیر، موارد زیادی را دیده‌ایم که تکنوکرات‌ها در مفروضات خود اشتباه کرده‌اند – از این باور گسترده که تقریباً بلافاصله پس از بحران مالی به کاهش کسری بودجه نیاز داریم تا خوش‌بینی نابخردانه در مورد اثرات تجارت آزاد با چین. اما در دنیای پیری، تمایل تکنوکراتیک برای اصلاح حقوق سالمندی ضروری‌تر و صحیح‌تر می‌شود – تا زمانی که بتوان از پس‌اندازها برای ایجاد خانواده، راه‌اندازی کسب‌وکار، داشتن خانه برای جوانان استفاده کرد. . و کشورهایی که راهی برای انجام موفقیت آمیز این انتقال پیدا می کنند، در نهایت بسیار جلوتر از کشورهایی خواهند بود که به تازگی در ژرونتوکراسی فرو رفته اند.

قانون شماره 2: نوآوری کافی نیست. چالش اجرا و پذیرش خواهد بود.

اگر می خواهید در دنیای پیری رشد کنید، به پیشرفت های تکنولوژیک نیاز دارید. اما همانطور که الی دورادو، اقتصاددان در مقاله اخیر خود در مورد اثرات فناوری جدید هوش مصنوعی اشاره کرد، تنگناهای بزرگ همیشه در خود اختراع نیستند: آنها در آزمایش، زیرساخت، استقرار، موانع نظارتی هستند. و از آنجایی که جوامعی که در حال پیری هستند، ممکن است تمایل بیشتری به رها کردن اختراعات جدید در قفسه داشته باشند، رفع این تنگناها ممکن است به چالش اصلی مبتکران تبدیل شود.

قانون شماره 3: جنگ زمینی برخلاف محدودیت های جمعیتی اجرا خواهد شد.

شما می توانید این پویایی را از قبل در جنگ روسیه و اوکراین مشاهده کنید. تلاش‌های بسیج ولادیمیر پوتین آن چیزی نیست که احتمالاً اگر امپراتوری او تعداد جوان‌های بیشتری داشت، باشد. اوکراین، با نرخ زاد و ولد کمتر حتی از روسیه، اگر جنگ سال‌ها ادامه یابد، با عمیق‌تر شدن بحران جمعیتی خود مواجه است. همین موضوع در مورد تایوان و سایر نقاط حساس نیز صدق می کند: حتی در جایی که جاه طلبی های استراتژیک برای جنگ تطبیق می کنند، درد هر قربانی به طرز چشمگیری تشدید خواهد شد.

قانون شماره 4: در پادشاهی سالمندان، اندکی جوانی و نشاط اضافی بسیار راهگشا خواهد بود.

این در سطح بین‌المللی صادق است: کشورهایی که موفق می‌شوند نرخ زاد و ولد خود را نزدیک به سطح جایگزینی نگه دارند یا افزایش دهند، برتری طولانی‌مدتی نسبت به کشورهایی خواهند داشت که به‌سوی باروری به سبک کره‌جنوبی و در سطح نیمه جایگزینی فرو می‌روند. و در جوامع نیز صادق خواهد بود: برای پیش‌بینی پویاترین ایالت‌ها و شهرهای آمریکا، تأثیرگذارترین سنت‌ها و ایدئولوژی‌های مذهبی، به دنبال مکان‌ها و گروه‌هایی باشید که نه فقط برای جوانان، بلکه برای جوانانی که خودشان بچه دارند، دوستانه‌تر باشند. (همچنین، انتظار داشته باشید که همسایگان آمیش های بیشتری داشته باشید.)

قانون شماره 5: دیاسپورای آفریقایی جهان را تغییر خواهد داد.

هر چه سریعتر پیری در کشورهای ثروتمند و با درآمد متوسط ​​اتفاق بیفتد، این واقعیت مهمتر است که جمعیت آفریقا هنوز در مسیر رسیدن به 2.5 میلیارد نفر در سال 2050 و رسیدن به چهار میلیارد نفر در سال 2100 است. جابجایی حتی کسری از این جمعیت احتمالاً خواهد بود. مهم ترین تحول جهانی قرن بیست و یکم باشد. و تعادل بین همسان سازی موفق از یک سو، و بی ثباتی و واکنش متقابل از سوی دیگر، به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا عصر زوال جمعیتی به احیا یا فروپاشی ختم می شود، کمک خواهد کرد.

تایمز متعهد به انتشار است تنوع حروف به سردبیر مایلیم نظر شما را در مورد این مقاله یا هر یک از مقالات ما بدانیم. در اینجا برخی از نکات. و این هم ایمیل ما: [email protected].

بخش نظرات نیویورک تایمز را دنبال کنید فیس بوک، توییتر (@NYTOpinion) و اینستاگرام.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما