نقد پایانی سریال «جانشینی» «با چشمان باز» (اسپویل)

یادداشت ویراستار: مطالب زیر حاوی اسپویلرهای اصلی در مورد پایانی سریال “جانشینی”، “با چشمان باز” است.



CNN

بچه‌های روی در فینال «جانشینی» با هم شنای دلپذیری انجام دادند، که معلوم شد مقدمه‌ای عالی برای نمایش جدایی نمایش از خطرات شنا کردن با کوسه‌ها و این واقعیت است که پدر مستبد آنها کفش‌های خود را در نهایت ترک می‌کند که می‌توانستند. پر نکن در این روند، طرفداران با خنده، اشک و دو تن از بدترین دعواهای تاریخ تلویزیون مواجه شدند.

همه روابط کلیدی به گونه‌ای انجام می‌شد که کاملاً با جایی که سریال در طول این فصل فوق‌العاده ساخته شده بود، هماهنگ بود، تا آخرین شات غم انگیز کندال (جرمی استرانگ) به تنهایی و از پشت، پژواک پدرش بدون آن. موقعیت و خانواده اطرافش اگر این امر با نادیده گرفتن چند چیز روبرو شد – مانند بیان سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری – تمرکز نمایش همیشه بر خاندان خانواده بوده است و سیاست و دموکراسی تنها یکی از منابع گرانبهایی است که در آن تجارت می کند.

پایان کار تا حدی با درک اینکه همسران شیو (سارا اسنوک) و تام (متیو مک فادین) هر دو مایل بودند دیگری را زیر اتوبوس بیندازند تا از لوکاس ماتسون (الکساندر اسکارسگارد) عنوان مدیر عاملی ایالات متحده در Waystar Royco را بدست آورند. شیو با بی‌اعتنایی به شوهرش و پدر فرزندش که هنوز به دنیا نیامده است، به عنوان «یک بخش مدولار بسیار قابل تعویض» یاد می‌کند.

به نوبه خود، تام قبل از اینکه بخواهد به عنوان “مرد جلویی” او، چهره خندان شرکتی که به عنوان چهره ای برای کسب تاییدیه عمل می کند، موافقت کند، در یک تبادل ناخوشایند (بسیار خوب، به درد بخور) با ماتسون در مورد شیو نشست. از معامله

خیانت ماتسون در نهایت به قرار دادن سه خواهر و برادر روی کمک کرد تا در تلاش برای جلوگیری از خرید GoJo، راه را برای صحنه‌ای هموار کنند که در آن در آشپزخانه مادرشان با هم می‌خندیدند و با هم شوخی می‌کردند که پیوندی را که پس از مرگ پدرشان به‌طور زودگذر با هم داشتند، به یاد می‌آورد. . این تعاملات یکی از آن لحظات گاه به گاه را نشان می دهد که متوجه می شوید آنها خواهر و برادری هستند که روابط مادام العمر دارند، علیرغم اینکه در ناکارآمدترین و بی رحم ترین خانواده بزرگ شده اند.

سپس گرگ (نیکولاس براون) بود که با استفاده از برنامه مترجم خود متوجه شد که ماتسون قصد دارد به شیو خیانت کند، این اطلاعات را به امید نجات خود منتشر کرد و اولین مسابقه از دو مسابقه خنده دار خنده دار شب را با تام آغاز کرد.

در نهایت، همه چیز به سمت جلسه اتاق هیئت مدیره برای تایید یا رای دادن به قرارداد GoJo ساخته شد، که شامل سکانسی بود که نوع ضربه‌ای را نشان می‌داد که بسیار فراتر از هر یک از مشت‌های خفیف بین کندال و رومن (کیران کالکین) بود: شیو از مسح کردن کندال خودداری می‌کرد. به‌عنوان مدیرعامل، به او صریحاً گفت: “فکر نمی‌کنم تو در این کار خوب باشی”، قبل از اینکه به او یادآوری کند که او مسئول مرگ پیشخدمت جوانی بود که به فصل اول بازگشت.

کندال که متوجه شد پیروزی‌اش – و همان طور که قبلاً گفته بود – از زیر پایش ربوده شد، به شکلی تقریباً کودکانه گفت: “من پسر بزرگتر هستم!”

با این حال، اگر «جانشینی» چیزی را در چهار فصل خود نشان داده است، این واقعیت است که نام روی تا این حد پیش رفت و بچه‌ها هرگز نتوانستند به طور کامل از سایه بزرگ پدرشان فرار کنند.

این باعث شد تا شیو و تام در اتحادی که به نظر می‌رسید راحت باشد – با تمام محبت ادغام یک شرکت – و کندال مردی شکست خورده، مطمئناً ثروتمند، اما هرگز بر پادشاهی پدرش یا چیزی نزدیک به آن حکومت نکرد. همانطور که او گفته بود، در یک نمونه نادر از خودآگاهی، “من مانند چرخ دنده ای هستم که فقط برای یک ماشین ساخته شده است.”

برخلاف برخی از برنامه‌های تلویزیونی بزرگ، «جانشینی» مجبور نبود که میراث خود را تثبیت کند. اما به هر حال شد.

شاید این به معنای پاسخ دادن به هر سوال ناگفته ای نبود، بلکه به معنای ارائه سطحی از درام و طنز بود که در بین بهترین نمایش هایی که تا به حال ساخته شده است. و همانطور که تام در اوایل در مورد Shiv مشاهده کرد، خالق سریال جسی آرمسترانگ به وضوح دوست ندارد در یک آزمون مردود شود.

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما