نیجریه کارشناس نسل کشی سازمان ملل درباره بدتر شدن وضعیت امنیتی هشدار داد

آلیس ندریتو شدیدترین محکومیت خود را برای حمله هوایی 24 ژانویه که در آن حداقل 40 دامدار، عمدتاً از نژاد فولانی، کشته شدند و تعداد زیادی غیرنظامی دیگر زخمی شدند، ابراز کرد.

این حادثه در روستایی در مرز دو ایالت ناساراوا و بنوئه رخ داد. او یادآور شد که یک حمله هوایی دیگر در سال 2017 منجر به کشته شدن 54 غیرنظامی در اردوگاه آوارگان در ایالت بورنو شد.

خطر تنش های بیشتر

ام‌اس. ندریتو به ویژه در مورد وضعیت در مناطق شمال غرب و شمال مرکزی نیجریه، جایی که حملات هوایی صورت گرفت، نگران بود.

وی افزود: «این پویایی هدف قرار دادن جوامع در امتداد خطوط هویتی، در صورت عدم رسیدگی، خطر دامن زدن به تنش‌های بین جوامع، استخدام توسط گروه‌های مسلح و حملات تلافی‌جویانه را به همراه خواهد داشت که تأثیر آشکاری بر غیرنظامیان خواهد داشت».

مشاور ویژه گفت که وخامت اوضاع امنیتی در نیجریه با سیاسی شدن امور غیر انسانی، جابجایی فصلی دام برای چرا، و افزایش شکاف میان جوامع، از جمله بر اساس انگ زدن بر اساس خطوط مذهبی و قومی مشخص می شود.

هشدار در آستانه انتخابات

در این محیط بسیار ناآرام، مهم است که انتخابات عمومی که قرار است در 25 فوریه 2023 برگزار شود، باعث خشونت و حتی جنایات وحشیانه نشود.» او هشدار داد.

ام‌اس. ندریتو همچنین بر نگرانی از افزایش روند سخنان نفرت انگیز در راستای خطوط هویتی، و تحریک به تبعیض، خصومت یا خشونتی که در گفتمان سیاسی در کشور نفوذ می کند، تاکید کرد.

او از همه رهبران سیاسی خواست تا به توافقنامه صلحی که امضا کردند که شامل تعهد به مبارزات صلح آمیز است، پایبند باشند.

رهبران مذهبی و سنتی نیز تشویق شدند تا برای آرام کردن تنش ها، جلوگیری از تحریک به خشونت و مقابله با خطر جنایات وحشیانه پیش از انتخابات و پس از آن تلاش کنند.

دستکاری transhumance

فراتر از نیجریه، خانم ندریتو نسبت به دستکاری فراانسانی در گفتمان سیاسی در سراسر غرب آفریقا و منطقه وسیع ساحل ابراز نگرانی کرد.

او گفت: «سطوح بالای خشونت‌های مستمری که جوامع را در رابطه با فراانسانی هدف قرار می‌دهد، از جمله با سخنان نفرت‌انگیز و تحریک به خشونت، به‌ویژه با توجه به انتخابات آتی در بسیاری از کشورهای منطقه نگران‌کننده است».

این مقام سازمان ملل خواستار اقدام فوری برای رسیدگی به درگیری ها، جلوگیری از جنایات وحشیانه و اجازه برگزاری انتخابات مسالمت آمیز شد.

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما