وضعیت مدیریت باتری و حافظه رم به گوگل کروم اضافه خواهد شد

به‌غزارش TechDows، دو ویژگی حافظه رم و مدیریت باتری به تنظیمات مرورگر گوگل کروم در سیستم‌های دسکتاپ اضافه می‌شود. در این بین، گوگل حالت High Efficiency را به یاد می آورد. هدف از این قابلیت بهینه سازی مصرف باتری و استفاده از حافظه رم در لپ تاپ ها می باشد.

در واقع، در این حالت، زبان‌های غیرفعال در حال اجرا هستند و بلافاصله پس از کلیک روی کاربر، دوباره بارگذاری می‌شوند. این ویژگی مشابه Sleeping Tabs در مرورگر Edge است. درادامه حامی دیدم که این کوبی را می توانم در کروم کردت کنم.

گوگل همیشه سعی کرده است عملکرد کروم، محبوب ترین مرورگر جهان را بهبود بخشد. اما با معماری چند پردازشی و سایر ویژگی‌های موجود در کروم، این مرورگر ممکن است RAM بیشتری مصرف کند و در نتیجه از منابع سیستم بیشتری استفاده کند و باتری‌ها را سریع‌تر تخلیه کند. این مشکلات همگی مسائل مشابهی هستند که اکثر کاربران از مواجهه با آن در کروم شکایت دارند. گوگل پیش‌تر با به کارگیری تکیلی‌ها PartitionAlloc و بستن فریلها و کشیدن‌های آن و نیم‌شدند، کرد که رم را کند.

قابلیت حالت کارایی بالا

Google بخش جدیدی را در تنظیمات عملکرد کروم اضافه کرد تا کاربران بتوانند حالت‌های Memory Saver و Battery Saver را روشن یا خاموش کنند.

توانایی کروم با کارایی بالا

فراموش نکنید که وضعیت مدیریت باتری ممکن است در سیستم های دسکتاپ و در همه سیستم های بدون باتری مشاهده نشود. کروم قصد دارد با حذف داده های بارگذاری شده از زبان هایی که در RAM فعال نیستند، حافظه رم را بهینه کند. گوگل مدتی است Tab Discarding را برای کروم اعلام کرده است تا با فعال کردن آن، تب ها برای مدت زمان مشخصی استفاده نشوند و فضای خالی رم نیز کاهش یابد و اطلاعات آن ها حذف شود. از رم

قبعد منتديات محمولة رم کروم جويد ميكاند؟

وقتی این قابلیت روشن می شود، کروم فضاهای زبان های بارگذاری شده را از زبان هایی که به طور فعال استفاده نمی شوند، بازیابی می کند. این فرآیند باعث می شود فضای رم کاهش یابد و منابع کامپیوتر برای کارهای دیگر در دسترس باشد و سرعت مرورگر کروم نیز افزایش یابد.

روش افكيل‌كردن بهینه‌ساز حافظه و صرفه‌جویی در باتری

صحنه: به آدرس chrome://flags ترکتی کیندی.

صحنه: در بخش جست‌وجو عبارت Battery Saver and Efficiency Mode را تایپ کنید.

صحنه: ویژگی های تست زیر را مطابق تصویر فعال کنید.

گزینه Battery Saver را در تنظیمات انتخاب کنید

گزینه Battery Saver را در تنظیمات انتخاب کنید

High Efficiency را در تنظیمات انتخاب کنید

High Efficiency را در تنظیمات انتخاب کنید

حالت High Efficiency Mode شامل سه گزینه مختلف است و می‌توانید حالت Chrome Efficiency را بعد از 5 ثانیه، 30 ثانیه، 2 دقیقه و 90 دقیقه فعال کنید. پس از انتخاب گزینه، مرورگر را دوباره راه اندازی کنید. پس از راه اندازی مجدد، روی منو کلیک کنید و تنظیمات را انتخاب کنید و سپس به Performance بروید.

در اینجا می توانید به Memory Saver دسترسی داشته باشید. اگر لپ تاپ دارید، می توانید مدیریت باتری را فعال کنید. توجه داشته باشید که این ویژگی جدید تست شده و فقط در نسخه کروم موجود است.

مرورگر اج برای مک بوک

مقاله مرتبط:

بائين‌همه، اين قابليت براي كاربران مرورگر اج جديد نيست و اين مرورگر قبلاً قابليت استفاده از قابليت داخلي زبان را ارائه مي‌كرد. قبعه بهراوری با تعریف کنگری کنگری در کنکری سیستم فرکیهی کند. با فعال کردن Sleeping Tabs، مرورگر زبان هایی را که به مدت 5 دقیقه غیرفعال بوده اند به طور خودکار فعال می کند و در حالت Sleep مسدود می شود تا منابعی که مشغول هستند آزاد شده و به چرخه استفاده برگردند.

درحالـحاظر، عرباء افقيل كردن در قبضة آن است كه وقت كربر با برازاراء دريده، فويا بويا و عنيما و فيدو بويد ميشود و روان عجرا نيم شوند. در نهایت، گوگل همیشه سعی می کند محبوب ترین مرورگر جهان را برای صرفه جویی در حافظه، رم و باتری در ویندوز، مک، لینوکس، سیستم عامل کروم و پلت فرم لاکراس بهینه کند. از این رو گوگل قسمت Performance را با قابلیت مدیریت حافظه، رم و باتری در صفحه تنظیمات کروم 107 آماده کرده است تا در اختیار کاربران قرار گیرد.

انتظار می‌رود گوگل کروم به کاربر اجازه دهد دوره زمانی غیرفعال بودن زبان را تنظیم کند تا پس از گذشت زمان، عملیات حذف شود. درحال‌حاظر، هنوز آينه تعليمات در علميه تخصصي است و هنوز با انتحار رسمي آن در علي‌هاي جملي دريم.

امکانات احتمالی کروم جدید برای مدیریت حافظه رم و باتری ها چیست؟ איא אינ עבורגה מיוכונה עשעשים באשדן؟

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما