يك يراني به دمل شيكار ولين جرم بين استارة‌اي

فرارو- یک تیم از دانش‌رود هاورد امدید تک‌هایی از یک سنگ‌بن‌ستاره‌های – شناخته شده به عنوان CNEOS 2014-01-08 – را که در 8 ژانویه 2014 به زمین بیابدا کرد. امیر سراج، یک فیزیکدان از دانشگاه هاروارد را انتخاب کنید که این تیم را رهبری می کند.

راستی، دانشمندان می گویند جنایتی در اوایل سال 2014 در ساحل 160 کیلومتری پاپوآ گینه رخ داد. در آن زمان امیر سراج با انجام یک مطالعه تحقیقاتی منتشر شده در سال 2019، منشا بین ستاره ای این جنایت را تا 99 درصد ثابت کرد، اما تا سال 2022 که فرماندهی فضایی ایالات متحده این مطالعه را تایید کرد، جدی گرفته نشد. به هر حال، ایکنون به می‌رسد که CNEOS 08-01-2014 با رائه 1.5 فوت (0.5 متر) اولین جرم بین ستارهای کوشد در منزومه شمسی.

امیر سراج

امیر سراج، فیزیکدان دانگاشد هاروارد را انتخاب کنید

دانشمندان می گویند که می توان تصور کرد که CNEOS 2014-01-08 بخشی از منظومه ستاره ای دیگری است، زیرا با سرعت 37.2 مایل در ثانیه (60 کیلومتر در ثانیه) نسبت به خورشید حرکت می کرد. سراج گفت: در فاصله ای از خورشید، هر جسمی که با سرعت بیش از 42 کیلومتر در ثانیه (26 مایل در ثانیه) حرکت کند نسبت به خورشید در مسیر پرواز نامحدودی قرار دارد. این بدان معنی است که CNEOS 2014-01-08 به وضوح از حد مجاز سرعت برای اجرای محدود فراتر رفته است. [و]در تول مصیر با هیک بلاعت عدین تلاقی است الی ذهب باد از منزومه شمسی سرکشمه بهده بهد»

این دانشمندان اکنون یک پروژه 1.5 میلیون دلاری برای بیرون آوردن یک شهاب سنگ از اقیانوس با استفاده از یک جمع کننده بزرگ آهن دارند. سراج می گوید: اکثر سنگ های شهاب به اندازه کافی آهن دارند که از آهنی هستند که ما برای سفرهای اقیانوسی استفاده می کنیم. ين اهن ربا تستوب يك كستي با نام غاليله به برقة كاوش برده برع شد. منطقه کاوش نیز در مجاورت 186 مایلی (300 کیلومتری) شمال جزیره مانوس در رودخانه بیسمارک در جنوب اقیانوس آرام قرار دارد.

يك يراني به دمل شيكار ولين جرم بين استارة‌اي

برای به دست آوردن چنین جنایتی بین ستارگان و ابعاد جهان. تا پیش از آئین اخترشناسان فقط به کوب‌های بین استارای داشند که آن‌ها از ترایک کاوش ایکتشناسان است بهدی آست. سراج می‌گوید; قبل از این تنها راه دسترسی به فضای بین ستاره ای بود، برنامه فضایی بسیار گران بود که می توانست تا یک میلیارد دلار هزینه داشته باشد، اما هزینه اکتشاف در این برنامه تنها 1.5 میلیون دلار است که قطعا برنامه بسیار اقتصادی تری است. محاسبه شد

منبع: livescience

نویسنده: مصطفی جرفی-فرارو

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما