پیش‌نمایش پیش‌نویس NBA یک میدان عمیق می‌تواند ستارگان را شگفت‌زده کند

وقتی اورلاندو مجیک کارت پیش‌نویس خود را به آدام سیلور، کمیسر NBA تحویل می‌دهد، پنجشنبه شب در مرکز بارکلیز، بحثی را حل می‌کند که در بخش‌های بیشتر یک سال در محافل پیش‌نویس‌ها موج می‌زند: چه کسی باید شماره باشد. 1 انتخاب؟

دونده پیشتاز، چت هولمگرن گونزاگا است، یک هفت پا باریک اما میخ سخت که می تواند شوت بزند، دریبل بزند، پاس بدهد و با تحسین دفاع کند. اما مواردی به همان اندازه برای جباری اسمیت، مرد بزرگ آبرن، که این فصل گذشته را با نماهای به ظاهر غیرممکن سپری کرد، و برای پائولو بانچرو از دوک، تیرانداز خلاقی که در رنگ به همان اندازه که در اطرافش صیقلی است، وجود دارد.

جاناتان گیوونی، بنیانگذار سرویس پیشاهنگی DraftExpress و تحلیلگر پیش نویس NBA در ESPN، گفت: “هر سه نفر فوق العاده با استعداد هستند.” “این درفت دارای بازیکنان واقعا عالی در اوج و همچنین عمق بسیار خوبی است.”

در اینجا پنج مورد دیگر برای دانستن آورده شده است.

6 فوت-11، 223 پوند، فوروارد، مگا موتزارت (صربستان)

مردم همیشه از نیکولا یوویچ در مورد نیکولا جوکیچ می پرسند. و منطقی است. یوویچ و ستاره دنور ناگتس اشتراکات زیادی دارند: آنها هر دو مردان بزرگ صرب هستند که برای یک باشگاه، مگا موتزارت بازی می کردند و تنها یک حرف نام خانوادگی آنها را جدا می کند. اما این مقایسه یوویچ را آزار نمی دهد، او که انتظار می رود اولین بازیکن بین المللی در روز پنجشنبه باشد.

او گفت: «مردم همیشه این موضوع را مطرح می‌کنند. “من واقعاً با آن خوب هستم. من فکر می کنم خیلی خنده دار است همچنین زیرا احتمال وقوع چنین چیزی بسیار کم است. در عین حال، من احساس خوبی دارم زیرا مردم مرا با یک MVP دو دوره لیگ مقایسه می کنند.

یوویچ در دوران کودکی می خواست واترپلوباز حرفه ای باشد. او تابستان های خود را با مادرش در مونته نگرو می گذراند و عاشق شنا در دریای آدریاتیک بود. وقتی 13 ساله بود، پدرش او را با بسکتبال آشنا کرد. چیزی که به عنوان یک سرگرمی در حیاط خلوت شروع شد، خیلی زود به یک وسواس و حرفه تبدیل شد. یوویچ گفت: “من بزرگتر و بزرگتر می شدم و بسیار آسان بود که ببینیم بسکتبال انتخاب بهتری نسبت به واترپلو است.”

اگرچه بسیاری از تیم‌های NBA ستاره‌های اروپایی را از سال‌های اولیه نوجوانی‌شان دنبال می‌کنند، اما یوویچ تا زمانی که در مسابقات نسل بعدی آدیداس در بلگراد در مارس 2021 شروع به کار کرد، به یک نام بزرگ در تابلوهای درافت تبدیل نشد. 4 نفر که می توانند 3 شوت بزنند، سریع بریک کنند و پاس های هوشمند بزنند. او گفت که مایل است پس از درفت شدن در اروپا بماند، اما امیدوار است با تیمی که از او می‌خواهد فوراً بازی کند، بیاید.

او با اشاره به لیگ توسعه ای NBA گفت: حتی اگر لازم باشد در لیگ جی بازی کنم، خیلی خوب است. اما در حال حاضر، فکر می کنم بهترین گزینه برای من NBA است.

6 فوت-9، 221 پوند، فوروارد، الیت اضافه وقت

وقتی ارزیاب‌های NBA امسال از Overtime Elite بازدید کردند، نگاهی به آینده داشت. لیگ نوپا دارای 10 بازیکن برتر بالقوه در درفت های 2023 و 2024 است. اما یکی از بازیکنان کلاس درفت 2022 از این همه توجه بیشتر پیشاهنگی استفاده کرد و راه خود را از یک بازیکن نامعلوم 3 ستاره دبیرستانی به یک انتخاب احتمالی دور اول در درافت انجام داد: دومینیک بارلو.

بارلو، 19 ساله، گفت: «این واقعیت که این اولین سال OTE بود، پیشاهنگان را شگفت زده کرد. “و زمانی که پیشاهنگان در ساختمان بودند، توانستند ببینند که من چه کاری می توانم انجام دهم.”

بارلو برای دبیرستان دومونت، یک دبیرستان دولتی کوچک در دومونت، نیوجرسی بازی کرد. او تا تابستان قبل از سال آخر، زمانی که یک مربی برای رنسانس نیویورک او را در حال بازی در یک عمومی دید، با یک برنامه قدرتمند اتحادیه ورزشکاران آماتور وارد زمین نشد. پارک او در سپتامبر بسیاری از خودی‌های بسکتبال را غافلگیر کرد، زمانی که یک برنامه تدارکاتی را ترک کرد و چندین پیشنهاد مهم برای امضای قرارداد با الیت اضافه‌تایم را رد کرد. به بازیکنان بسکتبال پسران و مردانی که حداقل در سال اول دبیرستان هستند، حقوق شش رقمی ارائه می دهد.

بارلو امیدوار است داستان او الهام بخش دیگر بازیکنان نادیده گرفته شده برای ادامه کار باشد. “من به عنوان یک بچه 3 ستاره وارد زمین شدم و به عنوان انتخاب کننده درفت NBA می روم. برخی از بچه‌های 5 ستاره یک سال بعد از دبیرستان برای رسیدن به NBA مشکل دارند.

6 فوت-8، 225 پوند، فوروارد، آیووا

زمانی که کیگان و کریس موری در حال گذراندن مراحل استخدام برای بسکتبال کالج بودند، برادران دوقلو به هر مربی گفتند که آنها یک قرارداد بسته نیستند. پدر آنها، کنیون، در اوایل دهه 1990 در آیووا بسکتبال کالج بازی کرده بود و او آنها را تشویق کرد که هر کدام مسیر خود را پیدا کنند.

ایمان و دانش پدرشان به برادران کمک کرد حتی زمانی که دوران دبیرستان خود را با یک پیشنهاد بورس تحصیلی به پایان رساندند، سرزنده باقی بمانند، به ایلینوی غربی، مدرسه‌ای در لیگ اجلاس سران که هرگز در مسابقات لیگ دسته اول NCAA شرکت نکرده است.

کیگان، 21 ساله، درباره پدرش که دستیار تیم دبیرستانش در آیووا بود، گفت: «اینکه یک بازیکن DI مربی شما باشد و همه چیز را به شما آموزش دهد و شما را در فرآیند استخدام راهنمایی کند، واقعا مفید است. او به ما گفت که ما حرفه ای خواهیم بود و ما او را باور کردیم.

کیگان و کریس پس از رد پیشنهاد وسترن ایلینوی و رفتن به فلوریدا برای یک سال در یک مدرسه مقدماتی، با آلما مادر پدرشان، آیووا، قرارداد امضا کردند. کیگان به عنوان یک دانشجوی سال اول کارایی قابل توجهی از خود نشان داد و شروع به جمع آوری سر و صداهای درفت NBA کرد، اما او تا این فصل گذشته به عنوان یک استعداد برتر در نظر گرفته نمی شد. به عنوان دانش آموز دوم، موری بهترین گلزن در بین بازیکنان کنفرانس Power 5 بود، او دومین ریباند را در Big Ten داشت و او 55.4 درصد از زمین و 39.8 درصد از 3 شوت زد.

گیوونی گفت: “او پربازده ترین بازیکن بسکتبال کالج امسال بود.” وی افزود که در انتقال و دفاع خوب بود. همه به دنبال بازیکنی مثل او هستند.

پیش بینی می شود که کیگان یکی از پنج انتخاب برتر باشد، در حالی که کریس تصمیم گرفته برای یک فصل دیگر به آیووا بازگردد. کیگان گفت: «فکر کردن به اینکه سه سال پیش کجا بودم و امروز کجا هستم، سورئال است. من همیشه نمی دانستم این همه سختی کار کجا و کی نتیجه می دهد، اما می دانستم که در نهایت نتیجه خواهد داد.

6 فوت 3، 179 پوند، گارد، تولدو

رایان رولینز شنیده است که مردم می گویند او باید برای فصل جوانی خود به دانشگاه تولدو باز می گشت. با یک سال تجربه، او به عنوان یک انتخاب دور اول در سال 2023 پیش بینی می شود. اما رولینز این ایده را رد می کند. او دلیلی برای صبر نمی بیند.

رولینز گفت: «احساس می‌کنم یکی از بازیکنان بهتر در درفت هستم. “اگر در دور اول انتخاب نشدم، خوب است. در دراز مدت، من برای مدت طولانی در این لیگ بسیار خوب خواهم بود. هر زمان و هر کجا که در نهایت بروم، به بودن در آنجا افتخار خواهم کرد.»

رولینز که اهل دیترویت است، برای یک برنامه برجسته AAU به نام خانواده بازی کرد. اما فهرست انباشته، همراه با برخی آسیب‌های آزاردهنده و تصمیم او برای التزام زودهنگام به دانشگاه، او را در رادار جذب نگه داشت. او گفت: «همیشه این ذهنیت را داشتم که به دلایلی در جایی هستم که هستم. “من به کار ادامه دادم، به تلاش برای تکمیل حرفه ام ادامه دادم. من نگران سیاست بسکتبال نبودم. می دانستم اگر به اندازه کافی خوب باشم، NBA من را پیدا می کند.»

در طی دو فصل در تولدو، او به عنوان یک نمایش‌دهنده میان‌رده ظاهر شد، با دسته‌ای صاف، حرکت پای روان و یک بازی مرگبار میان‌رده. اکنون او احتمالاً یک انتخاب دور دوم با پتانسیل ورود به دور اول است. اما او بیشتر نگران این است که وقتی وارد NBA می شود چه کاری انجام می دهد.

او از بازیکنان متوسط ​​سابق که در NBA هستند، مانند جا مورانت (استیت موری)، دامیان لیلارد (وبر استیت) و سی جی مک کولوم (دانشگاه لیهایگ) الهام گرفته است.

رولینز گفت: «آنها به مدارس کوچک رفتند، اما توانستند نامی برای خود دست و پا کنند. “احساس می کنم نفر بعدی هستم.”

6 فوت-5، 198 پوند، گارد، کنتاکی

هیچ بازیکنی در درفت 2022 مرموزتر از شیدون شارپ نیست. اگرچه شارپ به عنوان یکی از افراد بالقوه کنتاکی در فهرست قرار گرفته است، اما هرگز برای گربه‌های وحشی مناسب نبود. در واقع، او تقریباً یک سال است که در یک بازی رقابتی بسکتبال بازی نکرده است.

بومی انتاریو، کانادا، به کانزاس نقل مکان کرد تا در سال دوم دبیرستان برای آکادمی مسیحی Sunrise بازی کند، سپس در سال 2020 برای فصل جوانی خود به Dream City مسیحی آریزونا منتقل شد، زمانی که در کلاس سال 2022 رتبه بندی نشد. سپس یک مرد غالب شد. عملکرد با تیم UPlay کانادا در لیگ بسکتبال جوانان نایک در تابستان گذشته باعث شد همه توجه داشته باشند. این مسابقات اغلب محل اثبات ستاره های آینده NBA است و شارپ در 12 بازی به طور میانگین 22.6 امتیاز، 5.8 ریباند و 2.7 پاس منجر به گل در 28.3 دقیقه در هر بازی کسب کرد.

شارپ یک سال زودتر از دبیرستان فارغ التحصیل شد و در بهار امسال در کنتاکی ثبت نام کرد. اگرچه شایعاتی مبنی بر پیوستن او به تیم در زمین یا بازگشت به فصل 2022-23 وجود داشت، اما در عوض وارد درفت NBA شده است. و دلیل خوبی وجود دارد: او تقریباً مطمئناً در بین 10 تیم برتر قرار خواهد گرفت.

گیوونی گفت: از نظر توانایی بدنی و استعداد محض، همه چیز وجود دارد. او یک شوت‌زن پویا، یک مدافع تهاجمی، یک پاس‌دهنده باهوش است.»

تیم‌های NBA نتوانسته‌اند چیز زیادی از او ببینند، اما طول بال‌های 6 فوتی 11، ورزش‌کاری انفجاری و شوت‌زنی صیقلی او می‌تواند اکثر تیم‌های NBA خارج از پنج تیم برتر را آماده ریسک کند.

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما