کانادا کشتی های نیروی دریایی خود را به هائیتی می فرستد، اما از مداخله نظامی خودداری می کند


اتاوا
CNN

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز پنجشنبه گفت که در بحبوحه ناامنی گسترده و خشونت گروهی در این کشور، کانادا کشتی های نیروی دریایی سلطنتی کانادا را در هفته های آینده در سواحل هائیتی مستقر خواهد کرد.

ترودو از ناسائو، باهاما، در جریان نشست رهبران کارائیب در روز پنجشنبه گفت: این کشتی‌ها در هفته‌های آینده نظارت، جمع‌آوری اطلاعات و حفظ حضور دریایی در سواحل هائیتی را انجام خواهند داد.

ما باید روی راه‌حل‌های طولانی‌مدتی کار کنیم که نظم و امنیت را بازگرداند، کمک‌های ضروری را به کسانی که نیاز فوری دارند، و شرایط را برای انتخابات آزاد و عادلانه ایجاد کند تا مردم هائیتی بتوانند در یک شرایط باثبات و دموکراتیک زندگی کنند. جامعه» وی افزود.

در حالی که ترودو گفت که مقابله با “شدت” وضعیت مهم است، کانادا از تعهد هر نوع حضور نظامی در زمین خودداری کرد.

ملت کارائیب در طول سال گذشته به دلیل اعتراضات بی امان ضد دولتی، آدم ربایی های گسترده و ظهور مجدد وبا مرگبار، دچار هرج و مرج شده است.

بخش‌های زیادی از شهر پورتو پرنس پایتخت این کشور توسط گروه‌های جنایتکار سازمان‌یافته اداره می‌شود و در اکتبر گذشته، دولت هائیتی و دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش از جامعه بین‌المللی خواستند تا استقرار نیروها در هائیتی را برای رسیدگی به بحران‌های فزاینده بشردوستانه و امنیتی در هائیتی در نظر بگیرند. کشور.

در اوایل ماه فوریه، دولت کانادا تکرار کرد که به کمک های خود به هائیتی ادامه می دهد و در هفته های اخیر یک هواپیمای نظارتی نیروی هوایی سلطنتی کانادا را در این کشور کارائیب مستقر کرده است تا از “تلاش ها برای ایجاد اختلال در فعالیت باندها در هائیتی و نشان دادن تعهد کانادا به این کشور حمایت کند.” مردم هائیتی.»

کانادا اعلام کرد که به حمایت از پلیس ملی هائیتی متعهد است، اما تا کنون ارسال هر نوع نیروی مسلح به کشور را رد کرده است و ترودو در روزهای اخیر توییت کرد که از راه حل های “به رهبری هائیتی” حمایت خواهد کرد.

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما