گوترش بیایید بین ادیان پل بسازیم

به گفته آنتونیوگوترش، حملات تنفرآمیز به برخی “صرفاً به دلیل مذهب یا عقیده، قومیت، جنسیت یا گرایش جنسی” انجام می شود.

پیام دبیرکل سازمان ملل متحد طی یک میزگرد مجازی با کشورهای عضو، رهبران مذهبی، بازیگران مذهبی و نمایندگان جامعه مدنی که توسط اتحاد تمدن های سازمان ملل متحد (UNAOC) با مشارکت نمایندگی های دائم مصر و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) سازماندهی شده بود، پخش شد. ).

نامگذاری 4 فوریه به عنوان روز جهانی برادری انسان نتیجه قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که در دسامبر 2020 به تصویب رسید تا راهی برای ترویج تساهل فرهنگی و مذهبی بیشتر شود.


مراسم غسل تعمید در رودخانه دجله، در چارچوب طرح گفتگوی ادیان یونامی.

فرصت

دبیرکل سازمان ملل متحد با جشن گرفتن این تاریخ برای دومین بار گفت که این باید فرصتی باشد تا اهمیت تفاهم فرهنگی و مذهبی و احترام متقابل را تامل کنیم.

من از رهبران مذهبی در سراسر جهان که دست به دست هم داده اند تا گفتگو و هماهنگی بین ادیان را ترویج دهند سپاسگزارم.“، آقای. گوترش گفت.

دبیرکل همچنین بر این بیانیه تاکید کرد، برادری انسانی برای صلح جهانی و زندگی مشترککه توسط رهبر معنوی کلیسای کاتولیک، پاپ فرانسیس، و امام اعظم الازهر، محقق مصری، شیخ احمد الطیب، نوشته شده و آن را “الگویی برای شفقت و همبستگی انسانی” نامیده است.

وی گفت: ما بیش از هر زمان دیگری به این روحیه نیاز داریم.

درخواست

از تعمیق فقر و گسترش نابرابری ها گرفته تا درگیری، تفرقه و بی اعتمادی، آقای. گوترش گفت که “خانواده انسانی ما با مجموعه ای از چالش ها مواجه است.”

وی ادامه داد: «برای مقابله با آنها، ما باید کسانی را که از تفاوت‌ها سوء استفاده می‌کنند، نفرت می‌کنند و ترس از «دیگری» را در دل‌های مضطرب القا می‌کنند، به چالش بکشیم.

آقای. گوترش معتقد استاین اقدامات شنیع نقض حقوق بشر و توهین به ارزش های سازمان ملل است

دبیرکل سازمان ملل متحد با درخواست برای ایستادگی در برابر تعصب در هر کجا و هر زمان که آن را دیدیم، به پایان رسید.

بیایید تنوع خود را به عنوان ثروتی بشناسیم که همه ما را تقویت می کند. بیایید با الهام از انسانیت مشترک خود، پل هایی بین ادیان ایجاد کنیم.

وی گفت: “و اجازه دهید در همبستگی با هم متحد شویم تا جهانی فراگیرتر، صلح آمیزتر و عادلانه تر برای همه ایجاد کنیم.”

علاوه بر آقای گوترش، نماینده عالی اتحاد تمدن ها، میگوئل آنجل موراتینوس، دبیر کل کمیته عالی برادری انسانی، رهبر خاخام نیویورک آرتور اشنایر، دبیر کل ادیان برای صلح، آداما دینگ، در این گفتگو حضور داشتند. همچنین ناظر دائمی مقر مقدس و نمایندگان مراکش، هند، بحرین، عربستان سعودی.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما