یافته‌های مطالعه، داروهای درمان اعتیاد به‌ویژه از نظر نژاد بسیار کم تجویز شده است.

با وجود افزایش مداوم مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد افیونی، یکی از مؤثرترین درمان‌ها برای اعتیاد به مواد افیونی هنوز در ایالات متحده به‌ویژه برای بیماران سیاه‌پوست به شدت تجویز نمی‌شود.

بر اساس این مطالعه که چهارشنبه منتشر شد، از سال 2016 تا 2019، به سختی بیش از 20 درصد از بیمارانی که به اختلال مصرف مواد افیونی مبتلا بودند، نسخه‌های بوپرنورفین را دریافت کردند، این دارو به‌رغم مراجعه‌های مکرر به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، به عنوان استاندارد طلایی در درمان اعتیاد به مواد افیونی در نظر گرفته شد. در مجله پزشکی نیوانگلند. این مطالعه نشان داد که طی شش ماه پس از یک رویداد پرخطر مانند مصرف بیش از حد، بیماران سفیدپوست نسخه بوپرنورفین را تا 80 درصد بیشتر از بیماران سیاه پوست و تا 25 درصد بیشتر از بیماران لاتین تبار تجویز می کردند. میزان استفاده از متادون، یکی دیگر از درمان‌های مؤثر، عموماً حتی پایین‌تر بود.

دکتر می‌گوید: دیدن اینکه درمان‌های بوپرنورفین یا متادون بسیار کم است، حتی در میان بیمارانی که به تازگی بیمارستان را به دلیل مصرف بیش از حد یا سایر مشکلات مربوط به اعتیاد ترک کرده‌اند، مایوس‌کننده بود. مایکل ال. بارنت، نویسنده اصلی، که سیاست و مدیریت سلامت را در هاروارد تدریس می کند. “و نه تنها این، بلکه افراد رنگین پوست با کسری از نرخی که بیماران سفیدپوست انجام می دادند، درمان نجات بخش دریافت کردند.”

دکتر گفت: دسترسی به مراقبت های پزشکی، دلیلی که اغلب برای توضیح نابرابری های نژادی در درمان استفاده می شود، لزوماً در اینجا کار نمی کند. بارنت، دانشیار دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان. وی با اشاره به اینکه همه بیماران صرف نظر از نژاد تقریباً ماهی یک بار با پزشکان مواجه می‌شوند، گفت: «دو مکانیسم باقی مانده است که می‌تواند تفاوت‌های تا این اندازه را توضیح دهد. یکی جایی است که رنگین پوستان مراقبت های بهداشتی خود را دریافت می کنند، که ما می دانیم که بسیار تفکیک شده است، و دیگری تفاوت های نژادی در اعتماد بیماران و تقاضا برای بوپرنورفین است.

بوپرنورفین، که اغلب با نام تجاری Suboxone به بازار عرضه می شود، یک تریاک مصنوعی است که میل بیمار به سایر مواد افیونی را ارضا می کند و از ترک آن جلوگیری می کند، بدون اینکه مقدار زیادی را به همراه داشته باشد. این دارو بیش از دو دهه پیش برای درمان اعتیاد توسط سازمان غذا و دارو تایید شد، اما همچنان با مقاومت و انگ مواجه است، زیرا آن نیز یک ماده افیونی است.

در این مطالعه، محققان برنامه‌های بهداشت عمومی در هاروارد و دارتموث ادعاهایی را که از طریق برنامه ناتوانی مدیکر برای نسخه‌های بوپرنورفین و سایر داروهای ترک اعتیاد ثبت شده بود، بررسی کردند. این ادعاها، برای 23,370 بیمار در سراسر کشور، در طول شش ماه پس از یک قسمت که در طی آن یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تشخیص داده بود که آنها به اختلال مصرف مواد افیونی مبتلا هستند، ثبت شد.

این بیماران نشان دهنده یک جمعیت آسیب پذیر هستند. آنها واجد شرایط مدیکر هستند یا به دلیل ناتوانی سلامت روان یا جسمی، معمولاً آرتریت یا کمردرد. اکثر آنها نیز به اندازه کافی فقیر بودند که واجد شرایط Medicaid باشند.

محققان تعداد نسخه‌هایی که واقعاً نوشته شده بود را بررسی نکردند و آنها را با نسخه‌هایی که پر شده بودند مقایسه نکردند. اما یافته‌ها حاکی از آن بود که نسخه‌های بسیار کمتری نسبت به نیاز در تمام گروه‌های نژادی نوشته می‌شد: در این مطالعه، تنها 12.7 درصد از بیماران سیاه‌پوست در شش ماه پس از وقوع حادثه، بوپرنورفین دریافت کردند، در مقایسه با 18.7 درصد از بیماران لاتین تبار و 23.3 درصد. درصد بیماران سفید پوست

آن بیماران سیاه‌پوست نیز برای روزهای کمتری در یک زمان غذا دریافت کردند و رژیم بوپرنورفین را برای مدت کوتاه‌تری نسبت به بیماران لاتین و سفیدپوست حفظ کردند.

دکتر. آیاانا جردن، روانپزشک اعتیاد که در دانشکده پزشکی NYU Grossman تدریس می کند و در تحقیقات جدید شرکت نداشت، گفت: این مطالعه نتیجه بسیاری از مشکلات درهم تنیده را در رسیدگی به اعتیاد به ویژه برای بیماران سیاه پوست نشان داد.

او این نظریه را مطرح کرد که اغلب پزشکان فرضیاتی خودکار و ناخودآگاه در مورد چنین بیمارانی می‌کنند: «آنها به طور کامل در مراقبت از خود مشارکت نمی‌کنند، پس چرا در مقایسه با یک بیمار سفیدپوست وقت صرف می‌کنند تا از آنها مراقبت کنند. همه چيز؟’ “

پزشکان اغلب بر اهمیت دارو تأکید نمی کنند و نحوه استفاده از آن را به طور کامل توضیح نمی دهند. جردن ادامه داد. او گفت، اگرچه اکثر بیماران سیاه پوست در این مطالعه تحت پوشش Medicare و Medicaid بودند، این داروها ممکن است نیاز به پرداخت متوسطی داشته باشند. برای بیمارانی که برای تامین غذا، حمل و نقل و سرپناه مشکل دارند، حتی یک هزینه نقدی ناچیز برای دارو می تواند اولویت پایینی باشد. و او افزود، مطالعات نشان می دهد که چنین داروهایی اغلب به راحتی در داروخانه ها در جوامع رنگین پوست فقیر در دسترس نیستند.

دکتر “من نمی خواهم پزشکان را سرزنش کنم.” جردن گفت. من می‌خواهم سیستم را سرزنش کنم، زیرا سیستمی است که تعامل محدود با بیماران را به طور کلی ترویج می‌کند، سیستمی که حتی زمانی که با افراد سیاه‌پوست سروکار دارید محدودتر است.»

در یافته دیگری که باعث نگرانی شد، بیماران در این مطالعه داروهایی را که تهدید کننده زندگی برای افراد معتاد به مواد افیونی بودند، نسبت به داروهای نجات دهنده با نرخ های بالاتری نسخه می کردند. این داروهای مشکل ساز شامل مسکن ها و داروهای ضداضطراب هستند که به ویژه در ارتباط با مواد افیونی خیابانی می توانند تنفس و فشار خون را تا سطوح خطرناک کند کنند.

تقریباً یک چهارم از بیماران نسخه‌های مسکن‌های اپیوئیدی را تجویز می‌کردند، یافته‌ای نگران‌کننده، زیرا در طی ملاقات با پزشکان، وابستگی به مواد افیونی را نشان داده بودند. نرخ نسخه‌های پرشده برای بنزودیازپین‌ها، مانند زاناکس، والیوم و آتیوان، بر اساس نژاد متفاوت بود: 23.4 درصد در میان بیماران سیاه‌پوست، 29.6 درصد در میان لاتین‌تبارها و 37.1 درصد از بیماران سفیدپوست – که همگی بسیار بیشتر از میزان دریافت بوپرنورفین توسط بیماران بود.

دکتر “بسیاری از این بیماران دارای درد مزمن هستند که به خاطر آن مواد افیونی دریافت می کنند و ممکن است بیماری های روانی مانند اضطراب داشته باشند که ممکن است بنزو مصرف کنند.” بارنت گفت. اغلب اوقات این بیماران با بیش از یک ماده کنترل شده مواجه می شوند، گاهی اوقات برای خنثی کردن عوارض جانبی دیگری. این یک ترکیب پیچیده است. اما ما مطمئناً می دانیم که این داروها با هم ترکیب بسیار بدی هستند.” محققان همچنین پایگاه داده جداگانه ای از نسخه های پر شده برای متادون، یک داروی درمانی قدیمی را بررسی کردند. از سال 2020 تا 2021، این اعداد نیز در همه نژادها بسیار کم بوده و بین 8 تا 11 درصد متغیر بوده است.

مطالعه جدید تا حد زیادی بر تحقیقات قبلی در مورد نابرابری‌های نژادی در درمان‌های ترک اعتیاد که زودتر از موعد پایان یافته است، بسط می‌دهد. همچنین مکمل مطالعات ماه گذشته است که بر تأخیر در نسخه‌های بوپرنورفین تأکید می‌کردند، علی‌رغم اینکه نه تنها نیاز آشکار بود، بلکه تلاش‌های قابل‌توجهی، به‌ویژه از زمان شروع همه‌گیری، برای تسهیل مقررات ارائه‌دهندگانی که دارو را تجویز می‌کردند، انجام داد.

دکتر. ژیزل کوربی، کارشناس تحقیقات برابری سلامت در دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی که در مطالعه حاضر شرکت نداشت، نتایج را بازتاب نگران‌کننده‌ای از شکست‌ها در سراسر سیستم سلامت آمریکا توصیف کرد.

او گفت: “در چندین نقطه در طول این آبشار درمان، ما کار ضعیفی انجام می دهیم.” “ما باید کار بهتری برای درک انواع حمایت هایی که باید در اطراف بیماران و پزشکانی که از آنها مراقبت می کنند انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که از این مرگ های قابل پیشگیری جلوگیری می شود. و بنابراین این مطالعه برای من واقعاً قناری در معدن زغال سنگ است.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما