یوسیک اوکراینی جاشوا از بریتانیا را شکست داد و کمربندهای سنگین وزن بوکس را حفظ کرد

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

الکساندر اوسیک پرچم آبی و زرد اوکراین را بوسید و به آسمان عربستان سعودی نگاه کرد و منتظر بود تا دریابد که آیا با حفظ عناوین سنگین وزن جهان به کشور جنگ زده خود افتخار کرده است یا خیر.

وقتی کلمات برنده “و هنوز هم” را شنید، یوسیکی احساساتی دست چپش را بالا برد و پرچم را روی صورتش کشید.

او شش ماه پیش با تفنگ اتوماتیک در خیابان های کیف گشت می زد و از اوکراین در برابر روس های متجاوز دفاع می کرد.

در اینجا، در داخل رینگ در ورزشگاه کینگ عبدالله ورزش سیتی، یوسیک هنوز شکست ناپذیر به عنوان افتخار ورزشی اوکراین با شکست دادن آنتونی جاشوا در یک مسابقه برگشت نزدیک در روز شنبه برای حفظ کمربندهای WBA، WBO و IBF خود عمل کرد.

اوسیک 35 ساله از طریق یک مترجم گفت: “من این پیروزی را به کشورم، خانواده ام، تیمم، به تمام نظامیانی که از این کشور دفاع می کنند تقدیم می کنم.”

پس از یک اردوی تمرینی طاقت فرسا پنج ماهه، یوسیک با لباس آبی و زرد که عبارت «رنگ‌های آزادی» را حمل می‌کرد وارد عرصه شد و با حمایت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی ویدیویی شبانه‌اش خطاب به ملت، حمایت شد.

رئیس جمهور گفت: «ما به هم می چسبیم. ما به یکدیگر کمک می کنیم. ما آنچه را که ویران شده بود بازیابی می کنیم. ما برای همه مردممان می جنگیم. و ما امروز برای کسانی که نماینده اوکراین هستند تشویق می کنیم – قطعا برای اوسیک، پسر ما!»

و یوسایک پس از شکست دادن جاشوا در اولین مبارزه در لندن در سپتامبر سال گذشته، به عنوان محبوب شروع شد.

با این حال، رقیب انگلیسی، قهرمان سابق دو دوره، با یک برنامه بازی جدید از مربی جدید خود رابرت گارسیا وارد مسابقه برگشت شد: به بدن Usyk حمله کنید و فشار را حفظ کنید.

و تقریباً جواب داد، یوسایک در راند نهم به حداکثر رسید، زیرا او در اطراف رینگ توسط جاشوا تعقیب شد، که ترکیبی را فرود آورد و دنده های اوسیک را هدف قرار داد.

یوسایک در هنگام زنگ نفس عمیقی کشید، سپس در راند دهم به سختی بیرون آمد و با یک هوک راست زود هنگام به جاشوا آسیب رساند و او را برای اولین بار در مبارزه مجبور به روی طناب ها کرد.

ضرب و شتم جاشوا در 11 ادامه داشت در حالی که 12 به طور مساوی انجام می شد، مبارزه با هر دو مبارز – به وضوح خسته – به زانو افتادن در مقابل یکدیگر بر روی بوم پایان یافت.

آنها در آغوش گرفتند و به نظر می رسید که جاشوا کمک خود را به وضعیت اسفبار اوکراین ارائه می دهد.

سپس جاشوا در یک سخنرانی پر از جنجال در داخل رینگ پس از گرفتن میکروفن – که لحظاتی قبل در حال برداشتن دو کمربند Usyk و پرتاب آن‌ها روی بوم بود – قبل از تمجید از Usyk به دلیل مبارزه خوب در این مسابقه، به منتقدان خود پاسخ داد. موقعیت.

جاشوا گفت: “من در حال مطالعه اوکراین و تمام قهرمانان کشور شگفت انگیز شما بودم.” “من هیچگاه اونجا نبودم. اونجا چه خبره، نمیدونم ولی خوب نیست. برای اینکه یوسایک قهرمان شود، در آن شرایط، لطفاً دستان خود را بالا ببرید.”

Usyk در مورد جاشوا نیز تعریف می کرد.

او گفت: «این قبلاً تاریخ است. نسل‌های زیادی این مبارزه را تماشا می‌کنند، به خصوص راندی که کسی سعی کرد من را محکم شکست دهد. اما من در مقابل آن ایستادم و آن را به شکل دیگری چرخاندم.»

Usyk همچنین با این برد کمربند مجله Ring را بدست آورد. تنها یک عنوان سنگین وزن وجود دارد که یوسایک مالک آن نیست – عنوان WBC که قرار است توسط تایسون فیوری، که می گوید بازنشسته شده است، خالی شود.

وقتی در مورد فیوری از اوسیک سوال شد، گفت: مطمئنم تایسون فیوری هنوز بازنشسته نشده است. مطمئنم تایسون فیوری می خواهد با من مبارزه کند. اگر با تایسون فیوری مبارزه نکنم، اصلاً نمی‌جنگم.»

دو داور آن را به اوسیک دادند، یکی ۱۱۵-۱۱۳ و دیگری ۱۱۶-۱۱۲. بقیه نبرد را به جاشوا دادند، 115-113.

جاشوا، قهرمان دو دوره سنگین وزن، به سومین باخت خود در 27 مبارزه سقوط کرد و کارش در دوراهی قرار دارد.

به نظر می رسد که Usyk از کجا می رود اکنون به Fury بستگی دارد.

تلویزیون دولتی عربستان سعودی تصاویری از حضور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در این درگیری منتشر کرد. پسر 36 ساله ملک سلمان، ولیعهد، برای برگزاری رویدادهای ورزشی به پادشاهی فشار آورده است، حتی در حالی که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند که او دستور بریدن و قطعه قطعه کردن جمال خاشقجی، ستون‌نویس واشنگتن پست را صادر کرده است.

(AP)

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما