یک کارگر چینی در پاکستان به اتهام توهین به مقدسات دستگیر شد

اسلام آباد، پاکستان – یک کارگر چینی در یک پروژه سدسازی در شمال پاکستان به اتهام توهین به مقدسات دستگیر و زندانی شده است، در یک مورد نادر که یک خارجی در قوانین خشن و بحث برانگیز توهین به مقدسات پاکستان تسخیر شده است.

این مرد چینی در گزارش پلیس پاکستان به عنوان «آقای. تیان» و به عنوان ناظر حمل و نقل در پروژه برق آبی Dasu، به رهبری شرکت ساخت و ساز و مهندسی گروه Gezhouba چین توصیف شده است.

در گزارش پلیس که توسط نیویورک تایمز به دست آمده است، آمده است که این مرد در آخر هفته به همراه تیمی از کارگران پاکستانی در یک بازدید میدانی بود که متهم به اظهارات کفرآمیز و حرکات توهین آمیز علیه خدا و پیامبر اسلام پس از نماز عصر بود. در ماه مبارک رمضان. طبق قوانین پاکستان، محکومیت به این اتهامات می تواند مجازات اعدام را به همراه داشته باشد.

مقامات گفتند که این مرد چینی برای حفظ امنیت خود به زندانی در نزدیکی شهر ابوت آباد منتقل شده است و برای تعیین اینکه آیا او کیفرخواست صادر خواهد شد یا خیر، با جلسات دادگاه روبرو شد.

خبر این اتهامات به سرعت پخش شد و منجر به اعتراضات روز یکشنبه شد که توسط مقامات امنیتی در منطقه کوهستان در استان خیبر پختونخوا متفرق شد.

سفارت چین در اسلام آباد هنوز در مورد این دستگیری اظهار نظری نکرده است. اما این اقدام می‌تواند روابط دیپلماتیک پاکستان و چین را که در سال‌های اخیر نزدیک‌تر شده‌اند، متشنج کند.

چین برای سال‌ها سرمایه‌گذار سنگینی در پروژه‌های توسعه در پاکستان تحت طرح موسوم به «کمربند و جاده» بوده است و حمایت از کارمندان چینی در آنجا برای اسلام‌آباد چالش‌هایی بوده است. پس از اینکه گروه‌های جدایی‌طلب و شبه‌نظامیان اسلام‌گرا مکرراً منافع چین را هدف قرار داده‌اند، چین بارها از مقامات پاکستانی خواسته است تا از امنیت شهروندان خود در این کشور اطمینان حاصل کنند.

اکنون، دستگیری کارگر چینی دوباره تنش‌ها را در یک دوستی اقتصادی نزدیک روشن می‌کند. مقامات گفتند که یکی از تظاهرات شامل تظاهرکنندگانی بود که اردوگاه کارگران چینی را در برسین کوهستان احاطه کرده بودند و قبل از اینکه توسط نیروهای امنیتی تیراندازی به هوا پراکنده شوند، سنگ پرتاب کردند. معترضان خشمگین همچنین در بزرگراه قراقورم دست به تحصن زدند که باعث گیر افتادن صدها خودرو شد. این اعتراض پس از تضمین مقامات محلی برای اقدام علیه متهم پایان یافت.

گروه‌های حقوق بشر مدت‌هاست که علیه قوانین توهین به مقدسات پاکستان مبارزه کرده‌اند، اما اتهامات و محکومیت‌ها در دولت‌های متوالی فروکش نکرده است. افرادی که متهم به توهین به مقدسات هستند اغلب هدف خشونت اوباش قرار می گیرند و در سال های اخیر به تعداد فزاینده ای مورد ضرب و شتم یا کشته شدن قرار گرفته اند.

در بسیاری از موارد، این اتهامات ناشی از دشمنی های شخصی است و گروه های اقلیت مذهبی – به ویژه مسیحیان، هندوها و احمدی ها – با این اتهامات به تعداد نامتناسبی روبرو هستند.

اتهامات توهین به مقدسات در کشور منجر به موجی از خشونت شده است، از جمله تخریب معابد و محله های هندوها، آتش زدن پاسگاه های پلیس توسط اوباش خشمگین، به قتل رساندن یک دانشجو در محوطه دانشگاه، و دستگیری و کشتن معلمان و معلمان. سیاستمداران ارشد

مقاماتی که جرأت کرده اند علیه قوانین توهین به مقدسات صحبت کنند، خود را نیز هدف قرار داده اند. در سال 2011، دو سیاستمدار در اپیزودهای مشابه به قتل رسیدند. سلمان تاسیر، که در آن زمان فرماندار استان بود، پس از ابراز مخالفت با قوانین توهین به مقدسات، توسط یک محافظ کشته شد. و شهباز بهاتی، وزیر فدرال، به دلیل مخالفت با حکم اعدام صادر شده برای آسیا بی بی، مسیحی محکوم به توهین لفظی به پیامبر اسلام، به قتل رسید. اگرچه خانم بی بی در سال 2019 تبرئه شد، او از پاکستان گریخت و وکیلش تهدید به مرگ شده است.

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما