eanabanner

پس از اظهارات زیدان، سرمربی فرانسوی فوتبال با درخواست استعفا مواجه شد

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

رئیس کمیته اخلاق ملی فدراسیون فوتبال فرانسه (FFF) خواستار کناره گیری نوئل لو گرات، رئیس هیئت حاکمه از سمت خود شد.

پاتریک آنتون این اظهارات را روز سه‌شنبه، یک روز پس از عذرخواهی لو گرات از زین الدین زیدان، بزرگ فرانسوی به دلیل اظهارات در مورد سرمربی سابق رئال مادرید که خشم بازیکنان، سیاستمداران و باشگاه اسپانیایی را برانگیخت، بیان کرد.

در صورتی که دیدیه دشام از سمت خود برود، زیدان یکی از افراد مورد علاقه برای هدایت فرانسه بود، اما پس از اینکه او تیم ملی را به فینال جام جهانی رساند، قرارداد او تمدید شد که آنها ماه گذشته برابر آرژانتین شکست خوردند.

در پاسخ به این سوال که آیا زیدان، قهرمان جام جهانی با فرانسه در سال 1998 و نماد ملی، اکنون به جای آن تیم ملی برزیل را مدیریت خواهد کرد یا خیر، لو گرات به RMC گفت: “من کاری ندارم، او می تواند به هر کجا که بخواهد برود.”

آنتون به روزنامه فرانسوی L’Equipe گفت: “Le Graet نظراتی را بیان کرده است که نشان می دهد او تا حدودی هوش خود را از دست داده است. او مردی است که خسته است و باید ادامه دهد.

ما به یک حکومت قوی و آرام نیاز داریم که متأسفانه دیگر اینطور نیست. در تمام فصل ما باید قوانین اخلاقی را در مورد رهبران – به ویژه رؤسای مناطق و لیگ – اعمال کنیم و پرونده ها را به کمیته های انضباطی ارجاع دهیم زیرا آنها از مرز عبور کرده اند.

تا جایی که به رئیس فدراسیون مربوط می شود، در حالی که بدیهی است که ما قصد نداریم موضوع را به کمیته انضباطی ارجاع دهیم، تنها می توانیم از او بخواهیم که به نفع فوتبال استعفا دهد.

L’Equipe گزارش داد که جلسه کمیته اجرایی FFF در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

FFF بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.

پیش از این، کیلیان امباپه، مهاجم تیم ملی فرانسه نیز با اظهارات لو گرات مخالفت کرده و در توییتر خود نوشته بود: “زیدان فرانسه است، ما اینطور به اسطوره بی احترامی نمی کنیم.”

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه یکی از بسیاری از سیاستمدارانی بود که به اظهارات لو گرات واکنش نشان داد و گفت که رئیس “بزرگترین فدراسیون ورزشی” این کشور از مرز عبور کرده است.

(رویترز)

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما