جلسه توجیهی پنجشنبه شما داده‌های ناخوشایند کووید چین

علیرغم تضمین‌های مکرر مبنی بر اینکه بازگرداندن محدودیت‌های کشور تحت کنترل است، چین تصویر روشنی از عفونت‌های کووید-19 خود ندارد.

حتی پاسخ دادن به ابتدایی ترین سوال در مورد تعداد افراد آلوده دشوار است: چین الزامات آزمایش انبوه را کاهش داده و گزارش نتایج آزمایش در خانه را داوطلبانه کرده است. دیروز، دولت اعلام کرد که گزارش عفونت های بدون علامت را که بیشتر نتایج آزمایشات مثبت در گذشته را تشکیل می داد، متوقف می کند.

داده‌های رسمی کشور در مورد کووید ممکن است مبهم باشد، اما شواهد حکایتی قوی مبنی بر افزایش تعداد موارد وجود دارد. بیمارستان ها هم شلوغ است.

فقدان اطلاعات قابل اعتماد می تواند پیامدهای اقتصادی عمده ای داشته باشد. کسب و کارها و سرمایه گذاران خارجی نمی دانند که چقدر طول می کشد تا اقتصاد چین بهبود یابد. و خریداران پس از سال ها قرنطینه اجباری هنوز برای ورود مجدد به فروشگاه ها و رستوران ها مردد هستند.

از نظر: رها کردن “کووید صفر” فرصتی برای رئیس جمهور شی جین پینگ است تا از خطرات حکومت یک نفره دور شود. مینکسین پی استدلال می کند.

سایر اخبار چین: به دنبال تحقیقات پلیس انگلیس در مورد درگیری خشونت آمیز در تظاهرات در کنسولگری چین در منچستر، پکن شش دیپلمات خود را از بریتانیا خارج می کند.


فرانسه تنها چند دقیقه قبل از ارسال این خبرنامه، مراکش را شکست داد. این تیم روز یکشنبه در فینال جام جهانی به مصاف آرژانتین خواهد رفت.

نیمه اول این بازی با برتری یک بر صفر فرانسه به پایان رسید. مراکش محکم بود و از یک فاجعه کامل اجتناب کرد. حرکت جادویی آن طرفداران را هیجان زده کرده است: این اولین تیم عربی یا آفریقایی بود که به نیمه نهایی رسید. فرانسه در نیمه دوم اوج گرفت و یک گل دیگر به ثمر رساند.

مسابقه همیشه چیزی فراتر از ورزش بود. فرانسه از سال 1912 تا 1956، زمانی که مراکش استقلال یافت، تحت الحمایه مراکش بود. بسیاری از مراکشی ها در فرانسه هنوز با نژادپرستی و سایر اشکال تبعیض روبرو هستند و روابط دیپلماتیک همچنان پیچیده است.

اکنون مراکش با وجود باخت خود قهرمان استعمارگران جهان در برابر استعمارگران جهان شده است.

جزئیات: تیم مراکش بیشترین بازیکن غیر بومی جام جهانی را داشت. چهارده نفر در اروپا بزرگ شدند اما تصمیم گرفتند برای مراکش بازی کنند. برخی گفتند که به دلیل تعصبی که در اروپا با آن مواجه شده بودند، این انتخاب را انجام دادند.

از نظر:


در زمان جوزایا وورکه باینیماراما، نخست وزیر، فیجی به چین نزدیکتر شده است. رقیب او، سیتیتنی رابوکا، اخیراً نشان داد که ترجیح می‌دهد روابط نزدیک‌تر با استرالیا، متحد دیرینه فیجی که همچنین در تلاش برای تقویت نفوذ خود در اقیانوس آرام است، برقرار کند.

رقابت ممکن است بی ثبات شود. هر دو مرد در کودتا شرکت داشته اند: باینیماراما آخرین کودتا را در فیجی در سال 2006 رهبری کرد. رابوکا اولین بار در سال 1987 بود. هنوز مشخص نیست که آیا باینیماراما در صورت شکست، نتایج را ارج می نهد. کارشناسان گفتند که او می تواند از ارتش فیجی کمک بگیرد، ارتشی که طبق قانون اساسی مجاز است در صورت صلاحدید مداخله کند.

تحلیل و بررسی: مشارکت کم بود. یک کارشناس گفت: “با توجه به اینکه دو رقیب احتمالی برای نخست وزیری رهبران کودتای سابق هستند، ممکن است مردم فکر کنند که آیا واقعاً دموکراسی است؟”

در دیگر اخبار اقیانوس آرام: به گزارش آسوشیتدپرس، استرالیا قرارداد امنیتی جدیدی با وانواتو امضا کرد.

در سال 2018، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به عنوان نماد صلح، دو سگ را به کره جنوبی به رهبری مون جائه این اهدا کرد.

چهار سال بعد، کره جنوبی در بن بست سیاسی قرار گرفته و دوره نزدیک شدن در شبه جزیره کره به پایان رسیده است. و این دو توله که پس از اختلاف شدید بر سر اینکه چه کسی هزینه مراقبت از آنها را بپردازد یتیم شده بودند، به باغ وحشی ختم شدند.

ولادیمیر اووچینیکوف، 84 ساله، مدت‌هاست که صحنه‌های شبانی را بر روی دیوارهای بوروفسک، زادگاه استانی خود، در نزدیکی مسکو، نقاشی کرده است.

اکنون هنر سیاسی او مورد توجه قرار گرفته است. در زمانی که مخالفت ها در سراسر روسیه سرکوب شده است، اوچینیکوف نقاشی های دیواری در اعتراض به تهاجم به اوکراین می کشد. تاریخ خود او را وادار کرد تا خشونت و جنگ را محکوم کند – او تا سن 11 سالگی پدرش را ملاقات نکرد زیرا پدرش 10 سال را در یک گولاگ گذرانده بود و پدربزرگ و عمویش توسط دولت کشته شدند.

کار او باعث شهرت او به عنوان “بانکسی بوروفسک” شده است – که به گفته او، او قدردان آن نیست. اووچینیکوف برخلاف بنکسی، هنرمند خیابانی مرموز ساکن بریتانیا، در فضای باز کار می کند. او فکر می‌کند که سن و سابقه خانوادگی‌اش از او محافظت اندکی می‌کند. با این حال، او جریمه شده، بازجویی شده و با گلوله های برفی پرتاب شده است.

من کبوترها را می کشم، آنها روی آنها نقاشی می کنند.”

بنکسی: ماه گذشته، این هنرمند هفت نقاشی دیواری در کیف و اطراف آن کشید. یکی از فعالان با حذف یکی از آثار بنکسی جنجال برانگیخت و گفت که قصد دارد آن را به حراج بگذارد و درآمد حاصل از آن را به ارتش اوکراین اهدا کند.

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما