آب برنج برای رشد مو بررسی مراحل برای بهبود سلامت مو سلامت نیوز

آب برنج برای رشد مو: قرن هاست که زنان آسیایی از آب برنج به عنوان یک درمان طبیعی برای حفظ موهای بلند و سالم استفاده می کنند. آب برنج مو را با ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها تغذیه و تقویت می کند. این یکی از مقرون به صرفه ترین و موثرترین داروهای طبیعی است و می تواند معجزه کند و موهای بلند و سالمی به شما بدهد. استفاده مداوم از آب برنج، همراه با رژیم غذایی و سبک زندگی سالم می تواند به رشد موی سالم در طول زمان کمک کند. آب برنج توسط چیست؟ و چگونه می تواند به تغذیه و بهبود رشد مو کمک کند؟ بیایید نگاهی بیندازیم.

آب برنج

آب برنج همان آب نشاسته ای است که هنگام خیس خوردن یا جوشاندن برنج باقی می ماند. آب برنج سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به تغذیه و تقویت موها کمک کند، که باعث رشد مو می‌شود. آب برنج را می توان به دو روش خیساندن یا جوشاندن استخراج کرد و هر دو به یک اندازه موثر هستند.

روش خیساندن آب برنج

نصف فنجان برنج (ترجیحا برنج سفید) را با آب بشویید تا هرگونه کثیفی یا ناخالصی از بین برود. برنج آبکش شده را به یک کاسه اضافه کنید و روی آن را با 2 فنجان آب بپوشانید. اجازه دهید برنج حداقل 30 دقیقه در آب خیس بخورد.

بعد از 30 دقیقه برنج را با دست در آب بچرخانید. این به آزاد شدن ویتامین ها و مواد معدنی برنج در آب کمک می کند. آب برنج را در یک کاسه یا ظرف تمیز صاف کنید. می توانید از یک صافی مشبک یا پارچه پنیر برای حذف ذرات باقیمانده برنج استفاده کنید.

آب برنج شما اکنون آماده استفاده است. بعد از شامپو می توانید آن را به عنوان آبکشی روی موها و پوست سر خود بمالید. آب برنج را روی موهای خود بریزید و آن را به پوست سر خود ماساژ دهید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب خنک بشویید.

همچنین بخوانید: استرس می تواند باعث مشکلاتی مانند افسردگی، PTSD: مطالعه شود

روش جوشاندن آب برنج

برنج را با آب بشویید تا کثیفی یا ناخالصی ها از بین برود. سه فنجان آب با برنج اضافه کنید. آب را بجوشانید و به مدت 10-15 دقیقه بجوشانید. آب را در یک ظرف تمیز صاف کنید. آب برنج شما اکنون آماده است و می توانید از آن به عنوان ماسک مو نیز استفاده کنید.

نحوه استفاده از آب برنج برای رشد مو

در اینجا نحوه استفاده از آب برنج برای رشد مو آورده شده است:

موهای خود را آبکشی کنید

پس از اتمام کار با شامپو و نرم کننده، آب برنج را به پوست سر بمالید و به آرامی ماساژ دهید. موهای خود را به مدت 10-15 دقیقه بگذارید. پس از اتمام، با آب کاملا تمیز کنید.

ماسک مو

آب برنج بوی قوی دارد، بنابراین اگر می خواهید از آن به عنوان ماسک مو استفاده کنید، چند قطره اسانس مانند اسطوخودوس یا نعناع را به آن اضافه کنید و آن را به خوبی با دستان خود مخلوط کنید. پس از استفاده از ماسک مو، موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند. موهای خود را با آب و شامپو کاملاً بشویید.

4 نکته برای استفاده از آب برنج برای رشد مو

– اگر پوست سر حساسی دارید، قبل از استفاده از آب برنج روی پوست سر خود تست پچ انجام دهید.

– آب برنج را برای مدت طولانی روی پوست سر خود نگذارید در غیر این صورت بوی ترش پیدا می کند.

– آب برنج باید با آب صاف شده یا مقطر تهیه شود.

– با توجه به نتایج و نوع مو، می توانید دفعات استفاده از آب برنج را کم یا زیاد کنید.

(سلب مسئولیت: اطلاعات این مقاله بر اساس اطلاعات کلی است و جایگزین توصیه متخصص نمی شود. زی نیوز این موضوع را تایید نمی کند.)

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما