اخبار مختصر 22 فوریه

کارشناسان حقوق می گویند اوکراین: تخریب عمدی فرهنگ باید متوقف شود

تقریباً یک سال پس از جنگ در اوکراین – و در بحبوحه حملات موشکی جدید که شهر شرقی خارکف را هدف قرار داد – کارشناسان ارشد حقوق بشر گفتند که تخریب عمدی گنجینه های فرهنگی کشور توسط نیروهای روسی باید متوقف شود.

این تحول در حالی رخ داد که کارکنان سازمان های بشردوستانه گزارش دادند که دست کم شش نفر در پی اصابت موشک های روسیه به خیابانی شلوغ در خرسون در روز سه شنبه جان خود را از دست دادند.

کارشناسان مستقل حقوق منصوب شده از سوی سازمان ملل در فراخوان خود برای حفاظت از بناهای فرهنگی، نگرانی خود را از “تداوم تحقیر تاریخ و هویت مردم اوکراین به عنوان توجیهی برای جنگ” ابراز کردند.

به گفته کارشناسان حقوق، ساختمان‌های مهم فرهنگی که در اوکراین مورد حمله قرار گرفته‌اند شامل برخی از ساختمان‌های «به وضوح» به عنوان پناهگاه‌های بمب، موزه‌ها، کتابخانه‌ها و کلیساها هستند.

به گفته آژانس فرهنگی، آموزشی و علمی سازمان ملل متحد یونسکو، تخمین زده می‌شود که بیش از 240 مکان میراث اوکراینی از زمان حمله روسیه در 24 فوریه سال گذشته آسیب دیده‌اند.

اما کارشناسان حقوق هشدار دادند که تعداد واقعی حملات می تواند بیش از 1000 باشد.

رئیس حقوق بشر سازمان ملل: اصلاحات قضایی اسرائیل کنترل قدرت اجرایی را تضعیف می کند

پیشنهادهای دولت اسرائیل برای محدود کردن توانایی دادگاه عالی برای به چالش کشیدن قوانین توسط فولکر ترک، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد، زیر سوال رفته است.

تغییرات پیشنهادی باعث تظاهرات گسترده در سراسر اسرائیل شده است که در آن معترضان ادعا کرده اند که این طرح دموکراسی را تهدید می کند.

کمیساریای عالی حقوق بشر گفت که اصلاحات در حال بررسی در پارلمان اسرائیل “خطرات جدی برای اثربخشی قوه قضائیه برای دفاع از حاکمیت قانون، حقوق بشر و…استقلال” به همراه دارد.

آقای. تورک خاطرنشان کرد که این تغییرات همچنین به دولت این امکان را می دهد که “با اکثریت ساده، هر قانونی (که) دیوان عالی آن را لغو کرده است، بازگرداند.

رئیس حقوق بشر سازمان ملل افزود که در سرتاسر جهان، تجربه “ارزش پایدار” یک قوه قضاییه مستقل را نشان داده است که می تواند سایر شاخه های حکومت را مورد بازخواست قرار دهد.

الجزایر: کارشناس حقوق می گوید سرکوب فعالان برابری باید پایان یابد

یک کارشناس ارشد مستقل حقوق بشر که از سوی سازمان ملل منصوب شده است، روز چهارشنبه گفت که با حفظ حقوق بشر، تصمیم برای تعطیلی دو مورد از مهمترین انجمن های حقوق بشر در الجزایر باید لغو شود.

مری لاولور، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت مدافعان حقوق بشر، پس از برگزاری Ligue Algérienne pour la Défense des Droits de l’Homme و Rassemblement Actions Jeunesse، نسبت به آنچه که “سرکوب فزاینده علیه جامعه مدنی توسط مقامات الجزایری” خواند، ابراز نگرانی کرد. تعطیل.

خانم خانم: “اعمال ارعاب، سکوت و سرکوب علیه جنبش حقوق بشر باید پایان یابد.” لاولور گفت و افزود که این اقدام همچنین فضای کار، مشارکت آزادانه و ابراز وجود مدافعان حقوق بشر را “به طور جدی تضعیف می کند”.

دانیل جانسون، اخبار سازمان ملل

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما