ال دارو برای دیابت یا اوزمپیک

در سال گذشته، داروی تزریقی دیابت Ozempic با سرعت کامل در TikTok، برنامه‌های مصاحبه و روزنامه‌ها منتشر شد، در حالی که مردم در مورد استفاده غیرمجاز از آن برای کاهش وزن ابراز خوشحالی کردند. در پاییز امسال، انقلاب پیرامون Wegovy تشدید شد، دارویی مشابه مورد تایید برای کنترل وزن.

Otro medicamento برای دیابت، llamado Mounjaro، está acaparando ahora la atención، y muchas personas lo emplean para adelgazar، aunque su uso para ese fin no está autorizado. برخی تحقیقات کشف کرده اند که مونجارو می تواند حتی قوی تر از Ozempic یا Wegovy باشد. مطالعه مهمی که این داروها را با هم مقایسه کرد، نشان داد که مصرف تیرزپاتیدا، اصل فعال مونجارو، کاهش قابل توجهی در سطح قند خون و کاهش وزن بیشتر نسبت به سایر داروها ایجاد کرد.

دین شیلینگر، پروفسور پزشکی و متخصص دیابت در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو، گفت که این مطالعه دوزهای مختلف سماگلوتیدا و تیرزپاتیدا را مقایسه کرده است، که تعیین نحوه مقایسه این داروها را دشوار می کند. این استودیو همچنین توسط Eli Lilly، شرکت سازنده Mounjaro حمایت می شد.

در حال حاضر، مونجارو توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) فقط برای درمان دیابت نوع 2 تایید شده است. الی لیلی در ماه اکتبر اعلام کرد که FDA روند معاینه و تایید tirzepatida را برای بزرگسالان چاق یا دارای اضافه وزن تسریع کرده است.

نماینده این آژانس در نامه ای الکترونیکی نوشت: “به طور کلی، FDA بدون تایید کننده، نگر یا اظهار نظر در درخواست محصول معلق و بالقوه”.

اندرو کرافتسون، استادیار بالینی در بخش متابولیسم، غدد درون ریز، گفت: تقاضا در حال افزایش است: پس از کمبود دو ماهه، مونجارو دوباره در بیشتر نقاط موجود است، اگرچه بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت هنوز در دسترسی به دارو با مشکل مواجه هستند. دیابت و پزشکی میشیگان. کرافتسون به طور مکرر به یک los pacientes que buscan Mounjaro تاکید می کند که قصد دارد یک داروی متفاوت باشد.

او گفت: “تعریف ناامید کننده برای los pacientes y también una carga para los medicos.” Y a medida que más gente recurra a este medicamento para controlar el peso، Mounjaro podría superar a Ozempic tanto en atención mediatica como en ventas.

کرافتسون تأیید می‌کند: «No creo que decir que es un éxito de ventas sea infravalorarlo».

La tirzepatida از دو هورمون تولید شده به طور طبیعی در ارگانیسم تقلید می کند: el peptide-1 مشابه گلوکاگون یا GLP-1، و el polipeptide insulinotrópico dependiente de la glucose.

Ozempic و Wegovy فقط GLP-1 را شبیه سازی می کنند، در حالی که tirzepatida هر دو هورمون را تقلید می کند. محققان معتقدند که tirzepatida puede ser tan eficaz para reducir los level de azúcar en sangre e inducir la pérdida peso porque las dos hormonas que imita actua de forma synergica.

به گفته جانیس جین هوانگ، رئیس بخش غدد درون ریز و متابولیسم دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینا دل نورته، تیرزتیدا نیز مانند سماگلوتیدا، تخلیه معده را کند می کند، که باعث می شود افراد برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند. La tirzepatida también inhibe las señales de hambre del cerebro، suprimiendo el apetito.

تحقیقی که تابستان گذشته در کنفرانس انجمن دیابت آمریکا ارائه شد، نشان داد که شرکت کنندگان در این مطالعه که دیابت نداشتند و تیرزپاتیدا مصرف کردند تا 22.5 درصد از وزن بدن خود را پس از 72 هفته کاهش دادند. رابرت گابای، مدیر علمی و پزشکی انجمن، اظهار داشت: eficaz como la ciurgía de pérdida de peso.

Akshaya Srikanth Bhagavathula، یک دانشجوی فوق دکتری در دانشگاه آرکانزاس می گوید: اما هنوز مشخص نیست که اثرات طولانی مدت مصرف Mounjaro چیست، یک سوال فوری، با توجه به اینکه مردم باید به مصرف دارو ادامه دهند تا نتایج مستمری به دست آورند. la tirzepatida را مطالعه کرد.

به گفته Bhagavathula، مصرف Mounjaro می‌تواند عوارض ثانویه‌ای جدی‌تر از Ozempic و Wegovy و همچنین کاهش وزن قابل توجه‌تری داشته باشد. Las personas que toman el medicamento suelen تجربی تهوع، vomitos، diarrea y dolor de stomacha; او افزود که در مواردی، لا توما دل فارماکو پود نارسایی کلیوی، پانکراتیت، هیپوگلیسمی و خونریزی دستگاه گوارش را تحریک می کند.

هیچ مطالعه محکمی وجود ندارد که بررسی کند چگونه بر افراد مبتلا به دیابت و چاقی تأثیر می گذارد. شیلینگر گفت: «به سادگی، ما اطلاعات کافی برای اطلاع دادن به فرد در مورد شرط بندی که انجام می دهد نداریم.

Los que toman el medicamento deben estar bajo estrecha medica supervizione, dijo Kraftson, en parte porque existe el risego de que la falta extrema de apetito pueda conducir a la denutrición y trastronos alimentarios. او تأیید می‌کند: «هیچ چیز خاصی وجود ندارد. “هدف پایان دادن به گرسنگی نیست”.

نماینده الی لیلی در اطلاعیه ای با تاکید بر اینکه مونجارو تنها برای درمان دیابت نوع 2 به عنوان مکمل رژیم غذایی و ورزش مورد تایید است، افزود: لیلی استفاده از هیچ گونه داروی غیرمجاز را تبلیغ و ترویج نمی کند. nuestros medicamentos”.

Pero los expertos advirtieron de que cuantos más farmácos como Mounjaro y Ozempic siganando ganando popularidad por sus efectos adelgazantes, más pacientes con دیابت podridén verse en apuros.

“Es probable que volvamos a ver esta película”، dijo Gabbay.

دنی بلوم es reportera de la sección خب. اطلاعات بیشتر در مورد دنی بلوم

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما
با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی، محتوای این سایت تولید می‌شود و مسئولیتی در قبال دقت یا اعتبار آن به عهده نمی‌گیریم و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.