اول شخص بالا بردن لیوان به & مامان به سلامتی&

جولیان اومالا، که به دلیل نام تجاری محبوب آبمیوه “Cheers” که شرکت او Delight Uganda تولید می کند، به طور گسترده با نام “ماما چیرز” شناخته می شود، اکنون قصد دارد با ساخت یک کارخانه جدید در شمال کشور توسعه یابد.

زمانی که در سال 1996 شرکت خود، Delight Uganda Limited را راه‌اندازی کردم، چیز زیادی در مورد اداره یک تجارت نمی‌دانستم. من آن را از صفر شروع کردم و مجبور شدم بر بسیاری از چالش ها غلبه کنم.

یادم می آید کیلومترها راه می رفتم، در جاده های بد، صبح تا شب در باغم کار می کردم. یکی از نقاط ضعف زمانی بود که شریک تجاری من با تمام پولی که برای خرید سهام جمع کرده بودم فرار کرد. فقط یک چرخ دستی برای بردن میوه به بازار مانده بود و یک لباس قرمز!

من نتوانستم از هیچ بانکی برای تامین مالی کسب و کارم استفاده کنم، زیرا هیچ وثیقه ای نداشتم، بنابراین جمع آوری سرمایه برای توسعه کار دشواری بود. مانند بسیاری از زنان در اوگاندا، من مجبور بودم به پس انداز متکی باشم و سود خود را در شرکت سرمایه گذاری کنم.

جولیان اومالا، کارآفرین اوگاندایی، یک تجارت آبمیوه تازه با بیش از پنج میلیون مشتری ایجاد کرده است.

جولیان اومالا، کارآفرین اوگاندایی، یک تجارت آبمیوه تازه با بیش از پنج میلیون مشتری ایجاد کرده است.

یک کارآفرین متولد شده

چهار سال بعد به برنامه UNCTAD برای کارآفرینان پیوستم که به من کمک کرد تا برنامه رشد کسب و کار خود را توسعه و اجرا کنم. این دوره اعتماد به نفس من را بهبود بخشید و مهارت های جدیدی مانند تعیین هدف، حسابداری، بازاریابی، تعیین اهداف و کار موثر برای رسیدن به آنها را آموختم. این باعث شد بفهمم که من یک کارآفرین متولد شده هستم.

در طول سال‌ها، با مربیانم در ارتباط بودم و مهارت‌های کارآفرینی‌ام را تقویت کردم. من مدام سؤال می پرسیدم تا به بهبود کسب و کارم کمک کنم، حتی در تعطیلات آخر هفته!

به لطف عزمم و مهارت هایی که آموخته بودم، شرکت را به حدی توسعه دادم که در یک مقطع، 60 درصد از بازار آب میوه در اوگاندا را در اختیار داشتیم، با یک خط فرآوری که 12000 لیتر نوشیدنی با طعم میوه در هر سال تولید می کرد. روز ما همچنین در سایر فعالیت‌های تجاری، مانند مرغداری، تولید خوراک ذرت، آسیاب آرد و نانوایی تنوع ایجاد کردیم.

جولیان اومالا یک تجارت آبمیوه پر رونق در اوگاندا ایجاد کرده است.

جولیان اومالا یک تجارت آبمیوه پر رونق در اوگاندا ایجاد کرده است.

موفقیت را به اشتراک بگذارید

ما قبلاً کنسانتره آبمیوه وارد می‌کردیم، زیرا تهیه میوه‌های تازه با کیفیت بالا و تولید شده محلی دشوار بود. اما، در سال 2011، این شرکت 1700 هکتار زمین را برای کشت درختان میوه مانند انبه، گواوا و مرکبات به دست آورد و تعاونی پرورش دهندگان میوه Nwoya را سازماندهی کرد که دارای 5000 عضو است که بیشتر آنها (3750) زن هستند.

هر یک از این زنان حداقل یک جریب باغ میوه با محصولات فصلی کوتاه مدت برای درآمد و پایداری دارند. در یک فصل، آنها می توانند از یک هکتار زمین تا 1850 دلار درآمد کسب کنند. و از طریق موسسه Delight Farm، مشاغل جدید و مناسبی ایجاد می کنیم و معیشت بهتری را برای بسیاری ارائه می دهیم.

کارخانه جدید، افق های جدید

امسال، ما 10 میلیون دلار بودجه از دولت اوگاندا دریافت کردیم که به ما امکان می‌دهد یک کارخانه مدرن آب‌میوه تازه بسازیم و به ما امکان می‌دهد به میوه‌هایی که کشاورزان محلی پرورش می‌دهند، ارزش افزوده داشته باشیم و تقاضای رو به رشد بازار برای میوه‌های خشک به ویژه برآورده کنیم. انبه.

برنده شدن جایزه UNCTAD به من انگیزه زیادی داد! من قصد دارم یک مرکز تعالی ایجاد کنم، جایی که دانشگاهیان بتوانند دانش خود را به اشتراک بگذارند، به ما کمک کنند تا به استانداردهای بین المللی برسیم و محصولات خود را به تمام نقاط جهان صادر کنیم.

من فکر می کنم دلیل موفقیت ما تعامل ما با جامعه است. مردم شمال اوگاندا در طول جنگ داخلی رنج بسیار زیادی را متحمل شدند و من معتقدم که موفقیت ما به آنها کمک خواهد کرد تا توانمند شوند و زنده بمانند.”

میوه های تازه مانند انبه از کشاورزان محلی اوگاندا تهیه می شود.

میوه های تازه مانند انبه از کشاورزان محلی اوگاندا تهیه می شود.

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما