دانشمدان با تحمیل جنوم تخم مرغ معامل الالرجی زای آن را از بین بردند

آلرژی به تخم مرغ از جمله شایع ترین آلرژی ها در کودکان، می توان آن را با طیف وسیعی از محصولات غذایی، حتی واکسن، ایجاد کرد. איקונים פרקאלים בא אחור אז טלקיניים ژنوم مهندسی نوعی تخم مرغ اختراع شده است و مصرف آن برای مبتلایان به آلرژی بی خطر است.

دانشمندان دانشگاه هیروشیما از فناوری ویرایش ژنوم TALEN برای تولید تخمک استفاده کرده‌اند و پروتئین اووموکوئید (OVM) که حدود 11 درصد از کل پروتئین‌های تخم‌مرغ سفید را تشکیل می‌دهد، از آن حذف شده است.

TALEN آنزیم‌های مصنوعی هستند که به گونه‌ای مهندسی شده‌اند که DNA را به روشی خاص تمیز کرده و رشته‌های دوگانه را می‌شکنند. در این مطالعه، دانشمندان TALEN ها را در بخشی از جوجه RNA به نام اگزون 1 (اگزون 1) مهندسی کردند که مسئول کدگذاری پروتئین های خاصی است.

به گفته دانشمندان، هیچ گونه ناهنجاری آشکاری در تخم‌های تولید شده با این روش مشاهده نشد و هیچ اثری از پروتئین OVM که باعث ایجاد آلرژی یا سایر گونه‌های جهش‌یافته پروتئین موجود در آن‌ها می‌شود، مشاهده نشد.

“ریو آزاکی” نویسنده مطالعه اصلی توضیح می دهد:

این نتایج اهمیت ارزیابی های ایمنی را نشان می دهد و نشان می دهد که تخم مرغ های ساخته شده با این رویکرد حذف کننده OVM مشکل آلرژی های غذایی و واکسن ها را از بین می برد.

آلرژی به تخم مرغ چیست؟

تخم مرغ های آلرژیک به تخم مرغ حساسیت دارند. افراد ممکن است به تخم مرغ های سفید یا زرد حساسیت داشته باشند، اما آلرژی به تخم مرغ سفید شایع تر است. علائم آلرژی به مخمر به روش‌های مختلفی ظاهر می‌شود، اما معمولاً شامل التهاب پوست یا کهیر، احتقان بینی، آب‌ریزش بینی و عطسه، گرفتگی معده، تهوع و استفراغ و مشکل در تنفس است.

با توجه به اینکه حتی کوچکترین مقدار OVM می تواند در برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند، محققان اطمینان دارند که نتایج تحقیقات نشان می دهد که تخم مرغ ها نسبت به تخم مرغ های معمولی حساسیت کمتری دارند.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما