نبرد بزرگ بعدی بین گوگل و اپل برای روح ماشین شما است

چند سال بعد، علاوه بر تصمیم گیری در مورد برند و مدل وسیله نقلیه بعدی خود، ممکن است انتخاب سخت دیگری نیز داشته باشید: مدل Google یا Apple AAPL. 1.84٪

یکی گزینه‌های دیگر ممکن است شامل «عمومی خودروساز» باشد و حتی، من نام آن را اینجا می‌زنم: Amazon Prime Edition.

اکنون که خودروها، به‌ویژه خودروهای برقی، در حال تبدیل شدن به چیزی شبیه به گوشی‌های هوشمند روی چرخ هستند، برخی از پویایی‌هایی که در روزهای اولیه صنعت موبایل وجود داشت، در صنعت خودرو نیز به چشم می‌خورد. رقابت بین دو شاه‌پایه صنعت گوشی‌های هوشمند در چند سال گذشته شتاب جدیدی به دست آورده است، به طوری که گوگل مشارکت خودروسازان را برای نسخه مبتنی بر خودرو سیستم عامل اندروید خود افزایش داده است و اپل قصد دارد قابلیت‌های نرم‌افزاری خود را در این زمینه گسترش دهد. خودرو.

برای شرکت‌های خودروسازی درگیر، که با چالش تقریبا غیرممکن تولید نرم‌افزار همتراز با آنچه شرکت‌های فناوری ارائه می‌دهند، مواجه هستند، همکاری با سیلیکون ولی می‌تواند خواسته‌های مصرف‌کننده را برطرف کند و در عین حال از رقابت شرکت‌هایی مانند تسلا جلوگیری کند. و با این حال تنش ذاتی در این مشارکت ها بر سر اینکه چه کسی تجربه کاربر و داده های ارزشمند تولید شده را کنترل می کند وجود دارد.

در مجموع، این نیروها به این معنی است که هر خودروساز مجبور است تعادل ظریفی بین انجام کارهای داخلی و امضای شراکت هایی که کنترل را واگذار می کند و احتمالاً برخی منابع درآمد برقرار کند. این انتخاب ها منجر به ایجاد یک اکوسیستم جدید گسترده و گیج کننده می شود که در آن دستگاه “موبایل” به ماشین اشاره دارد و نه فقط تلفن. تا پیش از این، مصرف کنندگان نیازی به این نداشتند که چه نرم افزاری در ماشینشان اجرا می شود، اما به طور فزاینده ای ممکن است.

برای یک راننده معمولی، این می تواند به معنای خودروهایی باشد که با نرم افزار بسیار آشناتر و کاربردی تر کار می کنند. اما همچنین ممکن است انتخاب محدودی را که اکنون در سیستم عامل های دوگانه گوشی های هوشمند وجود دارد، با پیامدهایی برای فروش بعدی یک وسیله نقلیه یا تغییر به اکوسیستم گوشی های هوشمند متفاوت گسترش دهد. لیست خودروهایی را تصور کنید که می گویند: “60 هزار مایل، عالی می دود، تا Apple CarOS نسخه 3.1 را پشتیبانی می کند، متأسفیم کاربران اندروید، قبلاً یک آیفون دریافت کرده اند!”

شروع اصلی گوگل

برای درک اینکه چه اتفاقی برای فناوری کنترل کننده اتومبیل های ما می افتد، حرکات تهاجمی Google مکان خوبی برای شروع است.

نرم‌افزار به‌طور فزاینده‌ای بیشتر جنبه‌های خودروهای ما را کنترل می‌کند، از سیستم‌های کمک راننده که سرعت خودرو را حفظ می‌کنند و به سمت بزرگراه حرکت می‌کنند تا کد و رایانه‌هایی که به توقف خودرو اطمینان می‌دهند وقتی روی ترمز می‌رویم – یا ماشین ترمز می‌کند. ما

اما رقابت سیستم عامل خودکار تا کنون بر روی سیستم اطلاعات سرگرمی متمرکز است که همه چیز را از نقشه ها گرفته تا فیلم های جاده ای را به ما نشان می دهد.

گوگل و اپل هر دو سیستم‌هایی به نام Android Auto و CarPlay دارند که برنامه‌های تلفن را روی نمایشگر خودروها منعکس می‌کنند.

گوگل پا را فراتر گذاشته است. در سال 2017، Android Automotive را اعلام کرد (بله، نام آن بسیار شبیه است)، که یک سیستم عامل نصب شده در خود وسیله نقلیه است که به جای نمایش نسخه ای از صفحه نمایش گوشی، سیستم سرگرمی داخلی آن را کنترل می کند. Android Automotive چیزی است که صفحه‌نمایش بسیاری از وسایل نقلیه جدید را به تبلتی با سیستم عامل اندروید تبدیل می‌کند که برنامه‌های Android سفارشی‌شده برای خودروها را اجرا می‌کند. خودروسازان همچنین می‌توانند برنامه‌ها و سرویس‌های خود گوگل مانند Maps و Assistant را از طریق ترتیباتی که Google Automotive Services نامیده می‌شود، مجوز دهند، اگرچه این اختیاری است.

Android Automotive با جمع‌آوری انواع داده‌ها از سایر قسمت‌های خودرو، مانند سرعت، وضعیت باتری، گرمایش و تهویه مطبوع، و تقریباً هر چیزی که یک خودروساز بخواهد در اختیار نرم‌افزار Google قرار دهد، می‌تواند بسیار بیشتر از Android Auto انجام دهد. .

نسل بعدی نرم‌افزار CarPlay اپل به رانندگان این امکان را می‌دهد تا ظاهر دسته‌های ابزار را به همان روشی که می‌توانند در اپل واچ تغییر چهره دهند، سفارشی کنند.


عکس:

سیب

Android Automotive جایگزین نرم‌افزار سفارشی‌شده‌ای است که معمولاً کمتر از آن عالی است که خودروسازان در گذشته روی سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خودروهای خود قرار داده بودند. مثلا فورد‘s

سیستم اطلاعات سرگرمی Sync با مشارکت مایکروسافت آغاز شد،

تا زمانی که فورد به بلک بری روی آورد‘s

واحد QNX در سال 2014. سال گذشته، فورد اعلام کرد که ارائه‌دهندگان نرم‌افزار اطلاعات سرگرمی را مجدداً تغییر می‌دهد، این بار به Android Automotive گوگل، که با خودروهای فروخته شده در سال آینده شروع می‌شود. در سال 2020، اولین وسیله نقلیه دارای Android Automotive در ایالات متحده به فروش رسید – Polestar 2، از واحد خودروهای الکتریکی ولوو.

تا به امروز، گوگل با نزدیک به ده ها خودروساز و تامین کننده قطعات خودرو، از جمله Stellantis، همکاری کرده است.،

هوندا، بی ام و،

برندهای رنو – نیسان – میتسوبیشی و جنرال موتورز GMC و شورلت. سایر خودروسازان اعلام کرده‌اند که از Android Automotive که منبع باز است، بدون مشارکت با گوگل، از جمله استارت‌آپ‌های خودروهای الکتریکی مانند Lucid Motors، استفاده می‌کنند.

آنچه که خودروسازان از استفاده از Android Automotive به دست می آورند، یک سیستم عامل آماده برای خودروهایشان است که توسط شرکتی نگهداری می شود که منابع لازم برای به روز رسانی مداوم آن نرم افزار، مراقبت از جزئیات کوچک اما مهم مانند حفظ استانداردهای جدید بی سیم را دارد. هریس رامیک، که رهبری تیم Android Automotive گوگل را از زمان شروع آن در سال 2015 بر عهده داشته، می‌گوید آنچه گوگل از این ترتیب به دست می‌آورد این است که ارائه خدمات خود را در طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه برای این شرکت آسان‌تر می‌کند.

این همچنین به این معنی است که افراد بیشتری از خدمات Google مانند Maps یا دستیار آن استفاده می‌کنند. تقریباً هر کسی که یکی از صدها میلیون وسیله نقلیه را که برای اجرای Android Automotive در نظر گرفته شده می‌خرند، از منظر رابط کاربری آن و برنامه‌هایی که می‌توانند روی آن اجرا شوند، یک تلفن هوشمند اندرویدی با چرخ می‌خرند.

اپل ثابت نمی ایستد

تحول نرم افزاری خودروها هنوز در روزهای ابتدایی خود است و پیش بینی چگونگی انجام آن دشوار است. Kersten Heineke، شریک آلمانی McKinsey که با مشتریان خودرو مشورت می‌کند، می‌گوید، یک نتیجه ممکن این است که بسیاری از خودروسازان در نهایت خودروهایی با سیستم‌های اطلاعات سرگرمی ساخته‌شده توسط گوگل یا اپل ارائه دهند که تغییرات کمی توسط سازنده خودرو دارند.

چندین خودروساز بزرگ گفته اند که قصد دارند از تراشه های کوالکام در خودروهای آینده استفاده کنند.


عکس:

کوالکام

اپل معادل Android Automotive را معرفی نکرده است، یعنی نرم‌افزاری که خودروسازان می‌توانند مجوز اجرا بر روی خودروهای خود را داشته باشند، خواه آیفون به آنها متصل باشد یا نباشد. و مانند تمام برنامه‌های آینده‌اش، این شرکت در مورد آنچه به طور عمومی می‌گوید بسیار مراقب است.

با این حال، نسخه ی نمایشی از نسل بعدی نرم افزار CarPlay آینه دار آیفون آن در ژوئن در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، شامل رندرهایی از رابط یک وسیله نقلیه آینده، به ادغام بسیار عمیق تر و حتی شاید در سطح Android Automotive با خودروها در آینده اشاره می کند. . برخی از تحلیلگران نرم افزار فرضی آینده اپل در خودرو را “CarOS” نامیده اند.

اپل بیش از دوازده شریک برای عرضه نسل بعدی CarPlay اعلام کرده است که با مدل‌هایی که در سال 2023 به فروش می‌رسند، از جمله ولوو، فورد، هوندا، رنو، مرسدس بنز و پورشه شروع می‌شود.

اینکه اپل مجوز نرم افزار خود را به خودروسازان بدهد تقریباً در تاریخ این شرکت بی سابقه خواهد بود. اپل مدت‌هاست بر روی کنترل سخت‌افزار و نرم‌افزار در دستگاه‌های خود تمرکز کرده است. از سوی دیگر، عدم ارائه چیزی مانند CarOS برای رقابت با Android Automotive می‌تواند اپل را در صدها میلیون خودرو تحت سلطه گوگل قرار دهد، زیرا گوگل سیستم عاملی را که نرم‌افزار انعکاسی گوشی CarPlay اپل روی آن اجرا می‌شود، کنترل خواهد کرد. در حال حاضر، برخی از خودروهای Volvo و Polestar می‌توانند CarPlay اپل را روی Android Automotive اجرا کنند، اما این یکپارچه‌سازی بسیار سطحی‌تر از عمل به عنوان سیستم عامل واقعی بخش‌های ماشین است.

اپل در ارائه ماه ژوئن خود، نرم‌افزار CarPlay جدیدی را به نمایش گذاشت که دسته ابزار یک وسیله نقلیه، شامل اندازه‌گیری‌هایی مانند سرعت، RPM و وضعیت شارژ را در اختیار گرفته است.

آیزاک ترفز، مهندس نرم‌افزار سابق BMW و اکنون می‌گوید: چنین نمایشگرهایی از ابزارها و سیستم‌های حیاتی رانندگی معمولاً باید عمیقاً – از نظر فیزیکی، از نظر سخت‌افزاری که آنها را کنترل می‌کند – در یک وسیله نقلیه برای مطابقت با استانداردهای ایمنی بین‌المللی برای وسایل نقلیه ادغام کنند. مدیر محصول در OpenSynergy، که نرم‌افزاری را می‌سازد که به رایانه‌های داخل خودرو کمک می‌کند تا همه چیزهای مختلفی را که از آن‌ها خواسته می‌شود، اصلاح کنند.

به گفته کریس جونز، تحلیلگر بازار خودرو در Canalys، احتمالاً اپل نوعی سازش با خودروسازان پیدا کرده است که در آن سازندگان سیستم های خود را می سازند تا بتوانند بخشی از کارهای مورد نیاز برای کارکردن نسل بعدی CarPlay را بر عهده بگیرند. او اضافه می کند که در هر صورت، CarPlay بعدی سطح بسیار عمیق تری از یکپارچگی را نسبت به آنچه اپل در گذشته از خودروسازان خواسته بود، نشان می دهد.

در حالی که برخی از خودروسازان ممکن است از الزامات سختگیرانه اپل برای نحوه در دسترس قرار دادن نسل بعدی CarPlay در خودروهایشان خودداری کنند، سنگینی تقاضای مشتریان – در نهایت نزدیک به یک میلیارد کاربر آیفون در سراسر جهان وجود دارد – به وضوح مجبور شده است. آقای می‌گوید برخی برای همکاری با اپل بر اساس شرایط اپل. جونز.

اینجا همه می آیند

در همان زمان، بسیاری از تولید کنندگان در حال ساخت سیستم عامل های خود برای کنترل خودروهای خود هستند. ولوو یک مورد گویا است. دیوید هولچک، مدیر تجربه دیجیتال در ولوو کارز که متعلق به شرکت ولوو است، می‌گوید این شرکت Android Automotive را در مراکز اطلاعات سرگرمی خود اجرا می‌کند و آن را از VolvoCars.OS، نرم‌افزاری که در داخل توسعه داده شده است تا تمام سیستم‌های خودرو را به هم متصل کند، جدا نگه می‌دارد. توسط هلدینگ ژجیانگ جیلی چین. همه اینها بر روی مجموعه‌ای از سخت‌افزار از سازندگان سنتی قطعات خودرو و شرکت‌های جدیدتر مانند Nvidia و Qualcomm اجرا می‌شوند.،

او می افزاید: بسته به نوع و مدل خودرو.

برخی از خودروسازان، مانند Lucid، ترجیح داده اند Android Automotive را با دستیار Alexa آمازون ترکیب کنند. Stellantis که مالک 14 برند خودرو از جمله جیپ، کرایسلر، مازراتی و آلفارومئو است، از Android Automotive در برخی از خودروهای خود استفاده می‌کند و در ژانویه اعلام کرد که با آمازون همکاری می‌کند تا انواع خدمات آن شرکت را در وسایل نقلیه در دسترس قرار دهد.

Yves Bonnefont، مدیر ارشد نرم افزار Stellantis می گوید: «شیوه ای که ما در مورد این موضوع فکر می کنیم این است که می خواهیم نرم افزار خود را در آینده توسعه دهیم. ما به این نتیجه رسیدیم که می خواهیم از نظر توسعه نرم افزار صاحب آینده خود باشیم. با این حال، Stellantis مشارکت با شرکت‌هایی مانند آمازون و استفاده از نسخه‌های سفارشی‌شده سیستم‌عامل Android Automotive را راهی برای صرفه‌جویی در زمان و منابع و تمرکز بر ایجاد تجربیات نرم‌افزاری منحصربه‌فرد در وسایل نقلیه خود، متناسب با انواع مشتریان می‌داند. هر کدام جذب می کند

افکار خود را به اشتراک بگذارید

آیا خرید خودرو را تا حدی بر اساس اینکه با چه گوشی هوشمندی سازگار است در نظر بگیرید؟ به گفتگوی زیر بپیوندید.

آقای می گوید: این حجم از نرم افزارها و سیستم ها برای مدتی عادی باقی خواهد ماند. هاینکه از مک کینزی. سیستم‌های حیاتی ایمنی در خودروها بسیار زیاد است، و ویژگی‌های جدید بسیار زیادی وجود دارد – مانند سرگرمی در داشبورد و کمک راننده پیچیده‌تر – برای اینکه یک شرکت بتواند همه این کارها را انجام دهد، حتی اگر آن شرکت گوگل، اپل یا آمازون باشد. . علاوه بر این، هیچ کس نمی‌داند آینده این سیستم‌ها در دنیایی که هر سه این شرکت‌ها ممکن است در تلاش باشند تا خودروی شخصی را که ما می‌شناسیم با رباتاکسی جایگزین کنند، چگونه خواهد بود. Zoox متعلق به آمازون و هر آنچه که اپل روی آن کار می کند.

با این حال، به همان سرعتی که نبردهای اکوسیستم تلفن همراه در گذشته در میان iOS، Android و Fire Phone انجام می‌شد، اتفاق نمی‌افتد. این را به خاطر دارید؟

آقای می گوید: «صنعت خودروسازی بسیار محافظه کار است. Trefz، کهنه‌کار دهه‌ها طراحی سخت‌افزار و سیستم‌های مبتنی بر نرم‌افزار که ماشین‌ها را کنترل می‌کنند. بنابراین اگر کسی بگوید، “این قرار است در پنج سال آینده اتفاق بیفتد”، احتمالاً بیشتر شبیه به 20 سال است.

برای تجزیه و تحلیل، بررسی ها، توصیه ها و سرفصل های بیشتر WSJ Technology، در خبرنامه هفتگی ما ثبت نام کنید.

بنویسید کریستوفر میمز در [email protected]

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما