نظر هیچ کس به سیاست انرژی بایدن اهمیت نمی دهد. عالی!

کاهش هزینه های انرژی خورشیدی و بادی مشکل رسیدن به اقتصاد کم انتشار را بسیار ساده کرده است. در این مرحله دیگر به نظر نمی رسد که کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه ای مستلزم تغییرات عمده ای در شیوه زندگی ما باشد، که دستیابی به آن بدون چیزی مانند مالیات کربن دشوار خواهد بود. در عوض، موضوع عمدتاً برق‌رسانی به هر چیزی است که می‌توانیم و تولید آن برق از انرژی‌های تجدیدپذیر، به این معنی که یارانه‌های انرژی سبز، برخلاف مالیات، می‌توانند کار را انجام دهند.

در واقع، مالیات کربن به خودی خود سیاست اشتباهی است، حتی در زمینه های صرفا اقتصادی. در حالی که آلودگی یک اثر خارجی منفی است، به نظر می رسد که انرژی سبز با مشخصه مشخص می شود مثبت عوامل خارجی: انتخاب یک فرد برای رانندگی با ماشین الکتریکی یا تصمیم یک شرکت برق برای سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر، مزایایی را به دیگران منتقل می کند.

تا حدی، این منعکس کننده آن چیزی است که به نظر می رسد منحنی های یادگیری شیب دار برای فناوری های جدید انرژی است: هرچه افراد بیشتری از این فناوری ها استفاده کنند، بهتر از آنها استفاده می کنیم و پذیرش آنها آسان تر خواهد بود.

و تا حدی نشان دهنده این واقعیت است که این فناوری‌ها زمانی که افراد زیادی از آنها استفاده می‌کنند قابل استفاده‌تر می‌شوند: ماشین‌های برقی زمانی جذاب‌تر می‌شوند که ایستگاه‌های شارژ زیادی وجود داشته باشد، که اگر بسیاری از مردم ماشین‌های برقی رانندگی کنند، محقق می‌شود.

هنوز موردی برای مالیات بر کربن به عنوان بخشی از استراتژی آب و هوا وجود دارد، اما موردی نیز وجود دارد که می‌توانیم بدون چنین مالیات‌هایی به آنچه نیاز داریم، صرفاً با یارانه دادن به انرژی سبز دست یابیم. به عبارت دیگر، با استفاده از هویج به جای چوب.

و این چیز خوبی است، زیرا سیاست مالیات بر کربن سمی است. این فقط یک امر آمریکایی نیست، اگرچه ممکن است ما در شیوه ای که سیاست انرژی در جنگ فرهنگی گرفتار می شود استثنایی باشیم – بله، جناح راست نگرانی ها در مورد آب و هوا را به عنوان “بیداری” محکوم می کنند. حتی در فرانسه، پس از اعتراضات خشونت آمیز جنبش “جلیقه زردها”، مالیات بر انرژی باید لغو می شد.

با این حال، سیاست یارانه برای انرژی سبز، مسلماً بسیار مثبت تر است. دولت به جای اینکه انجام کارهای قبلی را برای مردم گران‌تر کند، انجام کارهای مختلف را برای آنها ارزان‌تر می‌کند. و این ضرری ندارد که دولت بتواند پس از آن به مشاغلی که استراتژی آن در همه چیز از تولید باتری گرفته تا نصب پنل های خورشیدی ایجاد می کند، ببالد.

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما