نیکلاس کیج، رتبه بندی شده از وحشی تا خفیف

در اوایل دهه 1980، نیکلاس کیج اولین شکست بزرگ خود را در «دختر دره» مارتا کولیج و «زمان‌های سریع در ریجمونت بالا» اثر امی هکرلینگ به دست آورد، فیلم‌هایی که جذابیت عجیب شخصیت پسر بد او را نشان می‌داد. تماشای او مانند خوردن یک موز بود: شما طعمی آجیلی، شیرین، خوشایند و کاملا آمریکایی را چشیدید.

از آن زمان تاکنون، تعداد کمی از بازیگران توانسته‌اند با مهارت یک قفس چندشکل در ژانر، به راحتی بین اکشن («گنجینه ملی»)، کمدی («مهتاب زده») و ترسناک («Pay the Ghost») به قدرت برسند. در کمدی خون آشام جدید «رنفیلد»، همانطور که بیش از سه دهه پیش در «بوسه خون آشام» با مضمون خون آشام انجام داد، ژانرها را به همان سختی که منظره را می جود، شخم زد. او همین کار را برای کارگردانان مرزی، از جمله برادران کوئن (“بالا بردن آریزونا”)، دیوید لینچ (“Wild at Heart”) و اسپایک جونز (“Adaptation”) انجام داده است.

نه اینکه هر فیلم نیکلاس کیج گونزو باشد. تنها برنده اسکار او برای بازی عالی از یک الکلی زشت در درام “ترک لاس وگاس” بود.

برای درک محدوده قفس، در اینجا نگاهی به 10 اجرای او در دهه گذشته می اندازیم که پرتره ای از یک مرد و روش های جنون او را ترسیم می کند. هر کدام در مقیاسی از زنبورها – یکی برای خواب آلود، پنج به عنوان تنبل – به افتخار حشراتی که او را در بازسازی «مرد حصیری» در سال 2006 شکنجه کردند، رتبه‌بندی می‌شوند.

آن را در Peacock استریم کنید.

کیج در جریان حضور اخیر در «نمایش دیرهنگام با استفان کولبرت» گفت که درام رستگاری سوسیال رئالیستی دیوید گوردون گرین یکی از پنج فیلم مورد علاقه خود نیکلاس کیج بود. (بقیه فیلم‌های «بیرون آوردن مردگان» مارتین اسکورسیزی، «ستوان بد: بندر نیواورلئان» ورنر هرتزوگ و دو فیلم دیگر هستند که در این فهرست ذکر شده‌اند). یک نوجوان آزار دیده (تای شریدان) را زیر بال خود می گیرد. این یک نمونه بارز از علاقه عمیق کیج به ایفای نقش محافظان پدر است.

آن را در کانال Roku پخش کنید.

کیج در این کمدی پربازدید نقش گری فاکنر را بازی می کند، یک کارگر ساختمانی پاره وقت (و زندگی واقعی) که از خانه خود در کلرادو به پاکستان سفر می کند تا در یک ماموریت یک نفره اسامه بن لادن را دستگیر کند و او را به دست عدالت بسپارد. خدا با بازی راسل برند. کیج نقش فاکنر را در نقش یک پدر شوخی زنده بازی می کند که ظاهر جری گارسیا و تأثیر پروفسور دیوانه را دارد. بسته به تحمل شما برای ژانگویست های بدون فیلتر، کیج بهترین چیز در مورد این کمدی مینور لیگ کارگردان لری چارلز («بورات») است.

کیج با جینا گرشون به عنوان همسر معتاد در حال بهبودی و فی داناوی به عنوان مادر بی اعتمادش، با همبازیانی که یکی دو چیز در مورد پخش آتش بازی روی صفحه نمایش می‌دانند، همراهی خوبی داشت. اما در این تریلر غم انگیز به کارگردانی جاناتان بیکر، کیج در نقش یک پزشک مرفه حومه شهر که در یک مثلث مضحک با یک دایه قاتل-لزبین هویت کلاهبردار و قاتل لزبین گرفتار می شود، نقش آفرینی می کند. یک کلمه برای بازی صمیمانه در یک فیلم مضحک وجود دارد که خودش را جدی می گیرد: اردو.

آن را در Hulu پخش کنید.

کیج و سلما بلر در این کمدی ترسناک جنون آمیز به نویسندگی و کارگردانی برایان تیلور بازی می کنند که درباره والدین حومه شهر است که به طور غیرقابل توضیحی شروع به کشتن بچه های خود به شیوه های مضحک و وحشتناکی می کنند. امضای کیج کراکاپ در اینجا با شکوه نمایش داده می‌شود، وقتی او «The Hokey Pokey» را می‌خواند در حالی که یک میز بیلیارد را با پتک محو می‌کند، سپس صدای تاول‌آمیزی درباره رویاهای از بین رفته ژنر X ارائه می‌دهد. («Deadfall» را برای ذوب شدن قفس که واقعاً چشمان شما را منفجر می کند، بررسی کنید.)

آن را در Tubi پخش کنید.

یکی دیگر از فیلم‌های مورد علاقه کیج، فانتزی انتقامی اکشن و ترسناک پانوس کازماتوس بود. او نقش یک چوب‌بر را بازی می‌کند که پس از اینکه دوست دخترش (آندریا رایزبورو) توسط فرقه‌ها در زیر طلسم یک روان‌پریشی دیوانه (لینوس روچ) زنده زنده سوزانده شد، انتقام می‌گیرد. عملکرد کیج، به خصوص در نیمه دوم وحشیانه فیلم، مانند تماشای جلد آلبوم هوی متال است – فرض کنید از کیج دایموند – به دستور شیطان زنده می شود. آغشته به خون، توهم آور و ترشح تستوسترون است. شخصیت او حمل می کند یک شمشیر دست ساز. این همه شناسه و همه چیز عجیب و غریب است.

در درام خانوادگی علمی تخیلی ریچارد استنلی، کیج نقش یک کشاورز را بازی می‌کند که سعی می‌کند خانواده‌اش را دست نخورده نگه دارد، پس از اینکه شهاب سنگی که در حیاط خانه‌شان سقوط می‌کند، مهی فراطبیعی را با جوجو که همسرش (جولی ریچاردسون) را تسخیر کرده است، آزاد می‌کند. تصویر کیج شدید و سخت است، اما نه موز همه جانبه. این فیلم بر اساس یک داستان کوتاه اچ‌پی لاوکرفت است، منبعی مناسب که نویسنده عجیب و غریب را در نظر می‌گیرد، مانند کیج، به داستان‌های هیبی-جیبی‌های غیرزمینی و مقاومت ضد استبدادی کشیده شده است.

آن را در Hulu پخش کنید.

در «نمایش دیرهنگام»، کیج گفت که فیلم مورد علاقه‌اش «کیج» درام انتقام‌جوی کم‌کلید، بیرونی و آهسته‌سوزی مایکل سارنوسکی است. در میان تمام فیلم‌های کیج، این داستان لطیف و به‌طور دراماتیک پیش‌ران‌کننده شاید ساده‌ترین داستان باشد: او نقش یک آشپز داغ‌دار را بازی می‌کند که قصد دارد خوک ربوده‌شده‌اش را پیدا کند. کیج عمیقاً تأثیرگذار است و در داستانی دلخراش در مورد یک انسان دلشکسته، امواج خشم و کینه را تحت رفتاری پولادین و نرم پنهان می کند. این یک اجرای روانی نیست، اما یک اجرای منحصر به فرد است.

آن را در Hulu پخش کنید.

کیج به‌عنوان یک سرایدار که با حیوانات رباتیک تسخیر شده در زمین بازی به سبک چاک ای. چیز در این بازی اکشن-ترسناک می‌جنگد، کلمه‌ای هم نمی‌گوید. شما فکر می کنید بازیگری که به هر خط پوچ نویسنده ای به او متعهد است، در نقش غیرکلامی نیز به همان اندازه فداکار است. و او همینطور است، به جز تمام کاری که کوین لوئیس کارگردان از کیج می خواهد این است که با عینک آفتابی بدجنس به نظر برسد و چیزهایی را بشکند. این کیج 101 است.

در کمدی اکشن تام گورمیکان، پدرو پاسکال در نقش یک سوپر طرفدار ثروتمند نیکلاس کیج که با یک بازیگر کاریابی به نام نیک کیج با بازی نیکلاس کیج دوست می شود، بازی می کند. اجراهای کیج اغلب خودارجاعی هستند. (در «Army of One» شخصیت او به شوخی می‌گوید: «فکر نمی‌کنی من کمی شبیه نیک کیج در «Con Air» هستم؟) در اینجا، کیج آن را به درجه نهم در یک فراروایت می‌رساند که کیج طرفدارانش را همگام می‌کند. – وسواس های مربوط به بازتاب خود در مورد ستاره شدن. این یک سرگرمی گنگ قفس روی قفس است.

در تماشاخانه ها.

اگر وین نیوتن در «Los Espookys» نقش یک دراکولای سکه‌ای را بازی می‌کرد، چیزی شبیه به ژامبون کیج در کمدی کریس مک‌کی می‌شد. کیج نقش یک لرد تاریک خون‌آشام را بازی می‌کند که آنقدر خودشیفته است که خدمتکار او، رنفیلد (نیکولاس هولت) که از نظر عاطفی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، شروع به رفتن به یک گروه حمایت از وابستگی می‌کند. با چهره‌ای با آرایش جسد که بر پوزخندی گیج‌آمیز با دندان‌های نیش کوچک تأکید می‌کند، نمی‌توان این خونخوار را جدی گرفت. برای کیج، به این میگن ماموریت انجام شده.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما