کشف جزئیات جدید از کهکشان فانتوم

تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب همچنان جزئیات فضا را آشکار می کند که فضانوردان و علاقه مندان به فضا را خوشحال می کند. این بار جزئیات جدیدی از کهکشان فانتوم فاش شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری Phys (phys)، ناسا (سازمان ملی هوانوردی و فضایی) و آژانس فضایی اروپا (ESA) تصویر جدیدی از تلسکوپ فضایی جیمز را در وب منتشر کردند که جزئیات جذاب جدیدی از کیهان را فاش کرد. که در فیلم 32 million years of light از ما کارد دارد.

فناوری فروسرخ تلسکوپ جیمز وب، که در دسامبر 2021 پرتاب شد، تصویری واضح‌تر از کهکشان فانتومی تولید کرد که ستاره‌شناسان قبلاً ندیده بودند.

بر اساس بیانیه ناسا و ایالات متحده، تلسکوپ جیمز کلیر فاش کرده است که گاز و غبار تیز در مرکز تصویر قرار دارند. هیچ گازی در منطقه هسته ای وجود ندارد.

شکل چرخ آسمانی را به صورت رسمی 74 می گویند.

تصویر تلسکوپی را نشان می‌دهد که حباب‌های سفید، قرمز، صورتی و آبی روشن به آن متصل شده‌اند، و همچنین ستاره‌هایی در حال چرخش به دور مرکز آبی روشن هستند که همگی در اعماق پس‌زمینه تاریک قرار دارند.

تلسکوپ فضایی قبلاً 74 تصویر ثبت کرده بود که یک کهکشان مارپیچی آبی و صورتی را روی بازوی خود نشان می داد، اما در عوض، مرکز روشن آن با رنگ زرد روشن مشخص شده بود.

کهکشان فانتوم هدفی جذاب برای ستارگان کیهان برای مطالعه ویژگی ها و ساختار مارپیچ های کهکشان است. تصویر تولید شده توسط تلسکوپ جیمز وب به ستاره‌نگاران کمک می‌کند تا در مورد مراحل اولیه شکل‌گیری ستارگان در کیهان مرکزی اطلاعات کسب کنند و اطلاعات بیشتری در مورد 19 کهکشان ستاره‌ساز در نزدیکی کهکشان راه شیری خودمان ثبت کنند.

ستاره شناسان همچنین از این تصویر برای تعیین مناطق ستاره ساز کهکشان ها، اندازه گیری دقیق جرم و سن خوشه های ستاره ای و افزایش دانش خود در مورد دانه های ریز غبار که در فضای بین ستاره ای حرکت می کنند استفاده می کنند.

توبر جدید تلسکوب James Webb, the astronaut را به وجد بردی است; زیرا این تلسکوپ در فاصله 1.6 میلیون کیلومتری زمین و در ناحیه ای از فضا که نقطه لاگرانژ دوم نامیده می شود و در اطراف خورشید قرار دارد.

این تلسکوپ فضایی که دارای یک آینه اولیه با عرض بیش از 6.5 متر است، با همکاری ناسا، آمریکا و آژانس فضایی کانادا است و احتمالا تا حدود 20 سال کار خواهد کرد.

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما