کودکان ایرانی به «موبوفوبیا» کاسته شده اند؟

یکی از اعضای تیم تخصصی کودک و نوجوان انجمن ازدواج و خانواده کیشور در خصوص وضعیت موبوفوبیا (ترس از دور شدن از تلفن همراه) در کودکان ایرانی، اظهار داشت: اگرچه تحقیقاتی در این زمینه انجام نشده است. انجام شده است، اما با توجه به تجربیات ما در مراکز مشاوره و کار کلینیک و بالیایی، از بین 10 کودک ایرانی مراجعه کننده به کلینیک، 8 کودک عادت بسیار قوی به استفاده از تلفن همراه دارند و بدون تلفن همراه هیچ کاری نمی توانند انجام دهند. .

دکتر آسیه اناری در عین حال به تعریف موبوفوبیا پرداخت و گفت: موبوفوبیا به معنای هر نوع ترس، استرس و نظارتی است که ممکن است افراد در زمان دوری از تلفن همراه خود ایجاد کنند.

به گفته یکی از اعضای کمیته تخصصی روانشناسی کودک و نوجوان بالیایی، سیستم روانشناسی و مشاوره این سازمان برای کودکان، زمانی که تلفن همراه به افراد درگیر در «موبوفوبیا» متصل نباشد، این افراد قادر به مدیریت احساس این بیماری نخواهند بود. ترس، استرس و نظارت به خودی خود و وضعیت آنها بد خواهد شد.

این روانشناس کودک و نوجوان بالیایی با بیان اینکه افراد مبتلا به موبوفوبیا در مکان هایی که تلفن همراه آنها دور است حضور نمی یابند، تصریح کرد: این افراد اغلب در خانه می مانند تا مبادا شارژ تلفن همراهشان تمام شود و تلفن همراهشان تمام شود.

کودکانی که با موبایل می خوابند بدون موبایل نمی خوابند

Анари дер бахсь дигера зочнан ход توسعه وضعیت “موبوفوبیا” در کودکان ایرانی، با تاکید بر اینکه هیچ تحقیقی در این زمینه منتشر نشده است و به هیچ عنوان هیچ تجربه بالینی و بالینی در مراکز مشاوره وجود ندارد. 10 ایرانی مادکت به کنتری سورینی به کنتری کنترین 8 باکت کایس شفرت به کے از موبیل دارد به توری ک آن کیندین با می‌خوابد، ب می‌بویل از کوبم بلند می‌شوند و بدون موبایل حتی برای خوردن هم حاضر نیستند. ين بدون بويبول از خانه بيرون نرفته و بدون بويبون در خانه نگهداري مي شود.

این روانشناس یکی از دلایل ابتلای کودکان به موبوفوبیا (بر اساس مشاهدات بالینی) را بیشتر از قبل خانواده برای درمان خواند و آن را موضوع مراکز مشاوره خواند و ادامه داد: بر اساس تعداد خانواده های مبتلا شکایت و شکایت می توان گفت تقریبا از هر 10 کودک ایرانی که به کلینیک مراجعه می کنند، 8 کودک زمانی که از تلفن همراه خود دور می شوند، علائم استرس شدید را نشان می دهند که به شکل های مختلف خود را نشان می دهد. این کودکان وابستگی شدیدی به تلفن همراه دارند و به سختی می توانند بدون تلفن همراه خود را سرگرم کنند و به همین دلیل خانواده های آنها برای درمان در این مورد به مراکز مشاوره مراجعه می کنند.

وی همچنین افزود: اکثر کودکان موبوفوبیا بدون تلفن همراه سر سفره غذا حضور ندارند. خيشتر در خانه مي‌ماندان و شاهد نيد هيك را كاري را موبيل‌دهنده‌دهنده‌دهنده‌دهنده هيك در كانه مي‌ماند و اجر از موبيل بشدان هالشان بد مي‌شود. این بچه ها حضور ندارند.

به بچه های 12 ساله فکر کنید که بیش از 4 ساعت با تلفن همراه دارند

یکی از اعضای انجمن روانشناسی کودکان و نوجوانان بالی گفت: کودکان مبتلا به “موبوفوبیا” همیشه در دستگاه های تلفن همراه هستند و می توانند هر کاری را با موبایل انجام دهند، از جمله بازی، تماشای فیلم، دیدن عکس و …

اناری ترس از دوری از تلفن همراه، همیشه در خانه ماندن برای داشتن شارژر، عصبی بودن و پرخاشگری به دلیل دوری از تلفن همراه را اصلی ترین علامت “موبوفوبیا” در کوکان دانست و تاکید کرد: اگر کودک زیر سن 12 سال روزانه بيش از 3 تا 4 ساعت، بي هداف و بدون وجود تصفيف نازير دادن كلاس انلينيل از كوشي كند كند، م‌توان گفت سيمي‌هاي بروز «موبوفويا» در و وجود دارد.

این روانشناس همچنین تاکید کرد: والدین باید بیشتر از تلفن همراه فرزندان خود استفاده کنند و به آن فکر جدی نکنند.

پدر و مادر “мобофобия” дар; בקצההאי “מובובובוביא” דאר

یکی از اعضای تیم تخصصی کودک و نوجوان انجمن ازدواج و خانواده در کیشور علت ابتلای کودکان به موبوفوبیا را عنوان کرد و توضیح داد: از سوی دیگر والدین تلفن همراه را در دست فرزندان خود قرار می دهند. آسایش و آزادی خودشان والدین دیگر الگوی فرزندان هستند و زمانی که والدین بخواهند و نخواهند از تلفن همراه در زندگی خود استفاده کنند، آن را بیشتر شبیه تلفن همراه برای فرزندانشان می کنند.

از درد در دست، پا و تا تصفیف در تقرب و پرخاشگری

عضو کمیته تخصصی روانشناسی کودکان و نوجوانان در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کودکان درباره اثرات جسمانی «موبوفوبیا» در ستون فقرات کودکان מישונד. همچنین مشکلات بینایی و مربوط به چشم نیز قابل مشاهده است. از سوی دیگر “موبوفوبیا” ایکوتی استکتری نیز بر روی موز می‌کوگرد. به توریک کے کے کے کروسیکہی نوروسیکولیک کے داہ دادہ دادہ زیادہ از زیادہ ڪے ڪے ڪشہ از موگ را به تعریض میدهد و میتودی در توروتی مدت به ایکی بہ کے، رھاشگری و سلب از کے کے کے کے کے. چه کسی.

وی معتقد است: کنترل هیجانی کودکان مبتلا به «موبوفوبیا» به دلیل استفاده زیاد از تلفن همراه در خطر است و ارتباط این کودکان با دنیای بیرون قطع شده و توجه و تمرکز آنها به شدت کاهش می یابد.

این روانشناس کودک و نوجوان اهل بالی ادامه داد: کودکان مبتلا به “موبوفوبیا” در مدرسه و تحصیل، در محیط اجتماعی و حتی در روابط خود با همسالان خود تمرکز و توجه کافی ندارند و می توان گفت که چنین روابطی نیست. ساخته شده در دنیای واقعی، و مهارت های آنها אנהה בה ספון ו דרטע עשוע נימישוד.

وی که یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن روانشناسان بالی برای کودکان و نوجوانان است، خاطرنشان کرد: درمان موبوفوبیا در کودکان ضروری است. این درست و در جای درست از موبایل مد نازر ما است و اسلا دملت موبایل از زینگ مد نازر.

کودک را از تلفن همراه دور کنید

وی همچنین در بخش‌های دیگر این سخنان به نکاتی برای جلوگیری از ابتلای کودکان به موبوفوبیا پرداخت و گفت: در حال حاضر والدین و کودکان باید با کاهش ویروس کرونا و قابل کنترل کردن آن، استفاده از تلفن همراه را کاهش دهند. ” اکثر بچه ها در کلاس های حضوری ثبت نام می کنند و کلاس های آنلاین در اولویت آخر هستند. در فیلمی که بالدین کے کے کے کے کے کے کے اولین قدم این است که برای سرگرمی کودک به جای موبایل وسیله ای جایگزین داشته باشید و سپس به تدریج استفاده از تلفن همراه را برای کودک کم کنید زیرا ناگهان کودک نمی تواند دستگاه را خاموش کند.

این روانشناس کودک و نوجوان بالیایی در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر اعتیاد کودک به تلفن همراه با علائمی مانند بی خوابی و کم خوابی همراه باشد، حتما باید برای درمان از متخصصان کمک گرفت. اما نباید فراموش کرد که جایگزینی برای تلفن همراه وجود ندارد، کودکان برای تفریح ​​باید به سمت آن حرکت کنند و برای استفاده از تلفن همراه باید قوانینی در خانه وجود داشته باشد.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما