درآمد آمازون بازگشت به سودآوری اما رشد آهسته از پیش رو خبر می دهد

در سه ماهه سوم، آمازون از فروش سالانه دو روزه Prime Day در ماه جولای سود برد. در سال گذشته، روز نخست زودتر از جولای برگزار شده بود. طبق برآوردهای بانک سرمایه گذاری Cowen، این شرکت رویداد امسال را “بزرگترین تاریخ” نامید و حدود 6.8 میلیارد دلار درآمد – حدود 5 میلیارد دلار بیشتر از یک دو روز معمولی – داشت.

رشد بخش محاسبات ابری آمازون با 27 درصد افزایش به 20.5 میلیارد دلار، کندترین رشد ثبت شده بود. خدمات وب آمازون 16 درصد از کل فروش شرکت را به خود اختصاص داد اما تنها بخشی بود که سود عملیاتی ایجاد کرد. آقای. اولساوسکی گفت که رشد در اواخر تابستان کند شد، زیرا آمازون شاهد بود که “مشتریان زیادی صورتحساب های خود را کاهش می دادند، که ما خوشحالیم که به آنها کمک می کنیم.”

عملیات‌های بین‌المللی آن، که توسط دلار قوی کاهش یافت، 2.5 میلیارد دلار زیان عملیاتی ایجاد کرد.

این شرکت تا پایان سه ماهه سوم 1.5 میلیون نفر را استخدام کرد که تقریباً 100000 نفر کمتر از ابتدای سال بود.

آقای. اولساوسکی گفت آمازون بیش از 1 میلیارد دلار صرفه جویی در بهره وری ایجاد کرد که حدود نیم میلیارد کمتر از آنچه مدیران امیدوار بودند. هزینه ارسال محصولات کندتر از تعداد واحدهای فروخته شده رشد کرد. اما رشد فروش کاهش یافته کار را با بازده بهینه دشوارتر می کند. اولساوسکی گفت، زیرا شرکت زمانی که سفارشات بیشتری داشته باشد می تواند از زیرساخت تکمیل و تحویل خود به بهترین وجه استفاده کند.

تجارت پرسود تبلیغاتی آمازون، که مورگان استنلی تخمین می زند حدود 185 میلیارد دلار ارزش دارد، 25 درصد رشد کرد و به 9.5 میلیارد دلار رسید، اگرچه در سه ماهه زمانی که تبلیغ کنندگان عقب نشینی کردند، کاهشی وجود داشت. تجارت اشتراک این شرکت، عمدتاً عضویت در Prime، 9 درصد رشد کرد و به 8.9 میلیارد دلار رسید.

آقای. اولساوسکی گفت که سود عملیاتی کلی به دلیل هزینه‌های بالا کاهش یافت تا دو پیشنهاد اصلی ویدیویی برای اعضای پرایم به بازار عرضه شود – بازی‌های پنج‌شنبه شب فوتبال با لیگ ملی فوتبال و سری جدید آن «ارباب حلقه‌ها».

علاوه بر محیط ناپایدار اقتصادی، ارزش سرمایه گذاری آمازون در Rivian Automotive، سازنده کامیون های برقی که برای دستیابی به اهداف تولید تلاش کرده است، نوساناتی را به سود آمازون در سال جاری اضافه کرده است. این ارزش گذاری به 1.1 میلیارد دلار افزایش یافت که به سود آمازون در سه ماهه اخیر کمک کرد.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما