نقد و بررسی «ما الکتریکی هستیم» اثر سالی آدی

چند تا گرفتم؟ او می پرسد، با آدرنالین ناشی از الکتریکی بالا. همه آنها، به او گفته می شود.

در حال حاضر پروژه دارپا، که به عنوان تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال، tDCS شناخته می شود، فراتر از اثبات مفهومی است که آدی با آن بازی می کرد. خبر منتشر شده است: کیت های تقویت ذهن خود را انجام دهید در بازار ظاهر شده است. پنتاگون اکنون بر این باور است که می‌توان تمام روش‌های بهبود را در مغز سربازان ایجاد کرد – زبان‌ها را می‌توان سریع‌تر یاد گرفت، تعمیر و نگهداری سلاح‌ها را می‌توان بهتر انجام داد، مشکلات لجستیکی را به طور مؤثرتر حل کرد.

و این فقط ارتش نیست که پتانسیل را می بیند. پزشکی به‌ویژه برنامه‌هایی برای شکستن کدهای ریز جریان‌های الکتریکی دارد که در همه‌ی ما جاری می‌شوند و با دستکاری این کدها، همه بیماری‌ها را می‌توان درمان یا کاهش داد – این بار با قدرت، نه با قرص.

یک بار سعی کردیم بیماری‌های خود را با کمی بیش از بیولوژی خام درمان کنیم – با زالو، ضماد، خونریزی. سپس شیمی به دست آمد و آسپرین درختی، داروهای طراحی شده آزمایشگاهی، مواد توهم زا را که ذهن را تغییر می‌دهند فراهم کرد. پس از آن، گفتار درمانی ها و تجزیه و تحلیل های یک نوع یا دیگری برای دستیابی به رستگاری های مختلف به وجود آمدند.

و اکنون، 200 سال پس از ولتا و گالوانی و قورباغه‌های تکان‌خورده‌شان، وارد فیزیک می‌شوند – نه صرفاً به‌عنوان یک ابزار تشخیصی (ما قبلاً از اشعه ایکس، MRI، سی‌تی اسکن استفاده می‌کنیم) بلکه با پتانسیل درمانی بسیار زیاد: ده‌ها بیماری ممکن است هنوز درمان شوند. معتقدان می گویند، با دستکاری یون ها در میلیاردها مایل مدار نامرئی که در اعماق بدن ما قرار دارد.

سالی آدی گزارشی جذاب و سریع از یک زمینه تحقیقاتی نوشته است که می تواند به این ترتیب نویدبخش عصر جدیدی از پزشکی در حال تغییر پارادایم باشد. علاوه بر این، او این کار را بدون نوشیدن کول کمک از بسیاری از تقویت کننده های بیوالکتریک امروزی انجام داده است.

کسانی هستند که من می شناسم که الکتریکی شدن مغز برایشان آثاری از جای زخم – به ویژه شخصیت های تغییر یافته – به جا گذاشته است که هنوز به طور کامل درک نشده اند. خوش شانس بودم. من با شوک درمان شدم و هنوز هم این هیبت را حفظ کرده ام. اما دستکاری با الکتروم بدن ممکن است ریسک بیشتری نسبت به آنچه ما تصور می کنیم باشد. Adee خدمات بسیار خوبی را برای متقاعد کردن ما به فکر کردن در مورد مزایا و پیامدهای احتمالی آنچه که آینده الکتریکی اجتناب ناپذیر ما به نظر می رسد انجام داده است.


آخرین کتاب سایمون وینچستر “دانستن آنچه می دانیم: انتقال دانش: از خرد باستانی به جادوی مدرن” است.


ما الکتریک هستیم: در شکار 200 ساله کد بیوالکتریک بدن ما، و آنچه در آینده خواهد داشت | توسط سالی آدی | 352 ص. | هاچت | 30 دلار

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما