انتشار واضح ترین تصاویر از قمر اروپا

فرارو- صبح پنجشنبه، فضاپیمای جونو ناسا بیش از 219 مایلی از سطح قمر اروپا (یکی از 72 قمر مشتری) پرواز کرد. این نزدیکترین چشم انسان به این دنیای یخ زده در بیش از 20 سال گذشته است. ماموریت جونو در سال 2011 برای مطالعه مشتری، بزرگترین سیاره منظومه شمسی آغاز شد.

به لوگر فرارو به نقل از rahnamato، پس از ماموریت های اولیه موفقیت آمیز در سال 2021، تیم پیشرو جونو از این ابزار برای بررسی قمرهای مهم مشتری از جمله اروپا، گانیمد و آیو استفاده کرد.

در روز پنجشنبه، جونو مشاهدات مهمی از قمر اروپا از جمله ثبت تصاویری با وضوح بالا در سطح انجام داد. این دومین تصویر دقیق از قمر اروپا است که پس از فضاپیمای گالیله گالیله توسط ناسا در سال 2000 ثبت شد.

اولین تصاویر خام از براء شدن جونو به عروبا بعداززحر پنجنشبه به زمین اسعر شد جدیدترین عکس‌های فوری، همراه با عکس‌های فوری قبلی که توسط تلسکوپ فضایی گالیله گرفته شده است، بینش مهمی از جهان ارائه می‌کند.

در ساعت 5:36 صبح به وقت شرقی، فضاپیمای جونو به نزدیک ترین فاصله به اروپا رسید، یعنی در ارتفاع 219 مایلی از سطح خود. جونو در سایه اروپا قرار داشت، اما انعکاس خورشید از مشتری، نور کافی را برای لنز دوربین برای ثبت تصاویر فراهم می کرد.

سیاره مشتری

تصویر سمت چپ جدول که توسط گالیله در سال 1997 گرفته شده است، یک تصویر رنگی طبیعی تقریبی از اروپا است و تنوع شگفت انگیز سطح اروپا را به نمایش می گذارد. بالا سمت راست توبور خامي از كاوشگر جونو است كه در 29 سپتامبر تر شده است هر دو تصویر ترک‌ها و برآمدگی‌های خطی طولانی را نشان می‌دهند که سطح این ماه را پوشانده است.

اروپا مشتری

محققان امیدوارند با پردازش تصاویر جدید و مقایسه آنها با تصاویر ماموریت های قبلی، بتوانند تغییراتی را که در طول دو دهه گذشته در سطح این قمر رخ داده است، نشان دهند. کندی هانسون، یکی از محققان جونو که برنامه‌نویسی JunoCam را رهبری می‌کند، می‌گوید: «تیم علمی مجموعه کامل تصاویر به‌دست‌آمده توسط جونو را با تصاویر مأموریت‌های قبلی مقایسه می‌کند تا ببیند آیا ویژگی‌های سطح اروپا در دو دهه گذشته تغییر کرده است یا خیر. است یا خیر»

ستاره شناسان بر این باورند که اقیانوس نمک که عمق آن بین 40 تا 100 مایل تخمین زده می شود، در زیر سطح یخ ضخیم اروپا پنهان شده است. این موضوع در جستجوی من برای حیات فراتر از زمین بسیار مهم است، زیرا آب یکی از مواد لازم برای تشکیل حیات است.

به گفته ناسا، جونو مجهز به ابزار قدرتمندی است که می تواند زیر ورقه یخی اروپا را نگاه کند و اطلاعاتی درباره ترکیب و دمای آن جمع آوری کند.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما